Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Pandemia COVID-19 miała w 2020 roku ogromny wpływ na rynki na całym świecie. W prawie każdym kraju sprzedaż nowych pojazdów spadła - czasami w sposób drastyczny.

Spośród trzech głównych światowych regionów sprzedaży, Europa (UE-27, EFTA i Wielka Brytania) odnotowała największy spadek, o około 1/4. Na Starym Kontynencie w 2020 roku zarejestrowano łącznie prawie 12,0 mln nowych samochodów, o 3,8 mln mniej niż w roku poprzednim. Pięć największych rynków konsekwentnie odnotowywało dwucyfrowe spadki. W Niemczech liczba nowych rejestracji spadła o prawie 1/5 (-19 procent), we Francji o 1/4 (-25 procent). We Włoszech (-28 procent), Wielkiej Brytanii (-29 procent) i Hiszpanii (-32 procent) zarejestrowano prawie 1/3 samochodów mniej. Wszystkie europejskie kraje cały zeszły roku zamknięły na minusie. W ostatnich miesiącach 2020 r. można było zauważyć lekkie ożywienie, ale w grudniu sprzedaż samochodów w Europie wyniosła ponad 1,2 miliona sztuk, 4 procent poniżej poziomu z 2019 roku.

W Stanach Zjednoczonych rynek lekkich pojazdów (samochodów osobowych i lekkich ciężarówek) zakończył 2020 rok z prawie 14,5 mln sprzedanych pojazdów (-15 procent). Po raz pierwszy od 2012 roku rynek amerykański nie przekroczył poziomu 15 milionów. Sprzedaż samochodów osobowych spadła o 28 procent, podczas gdy w segmencie lekkich ciężarówek, który stanowi obecnie 76 procent rynku lekkich samochodów, sprzedaż spadła o 10 procent. W grudniu sprzedano 1,6 miliona lekkich samochodów (+ 6 procent).

Chiny są już w dużej mierze rynkiem "postcovidowym". Dzięki szybkiemu ożywieniu cały 2020 roku zakończono z jednocyfrorowym spadkiem (19,8 mln sztuk, -6 procent). W grudniu chińskim klientom sprzedano 2,3 miliona pojazdów. To wzrost o 7 procent stosunku do poprzedniego roku i ósmy z rzędu miesiąc wzrostu popytu.

Niemieckie stowarzyszenie przemysłu motoryzacyjnego VDA zakłada, że w 2021 roku sytuacja rynkowa będzie się powoli poprawiać. Jednak spadku z 2020 roku nie uda się w pełni zniwelować. Z wyjątkiem Chin sprzedaż pojazdów na poszczególnych rynkach będzie powoli zbliżać się do poziomu sprzed kryzysu. W Europie spodziewany jest wzrost o 12 procent do 13,4 miliona nowych pojazdów. W Stanach Zjednoczonych sprzedaż powinna wzrosnąć o 9 proc. (15,8 mln sztuk). Chiński rynek samochodów przekroczy poziom sprzed początków pandemii osiągając wynik 21,4 mln sprzedanych pojazdów (+8 procent).

W 2021 roku cały światowy rynek nowych samochodów osobowych prawdopodobnie wzrośnie o 9 procent do 73,8 miliona aut, po 15-procentowym spadku w 2020 roku. Ale nadal ta prognozowana wartość jest znacznie poniżej poziomu sprzed pandemii COVID-19.
0
Udostępniono
baza dostawcow

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Galwanizer Sp. z o.o.
Pol-Technology Sp. z o.o.
Bollhoff Technika Łączenia Sp. z o.o.
RAMPF Production Systems GmbH & Co.
QualityHUB24
ZG Lighting Polska Sp. z o.o.