Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
Toyota Motor North America (TMNA) przy swojej głównej siedzibie R&D w York Township w stanie Michigan zbuduje nowe laboratorium baterii, które będzie badać jakość, wydajność i trwałość akumulatorów przeznaczonych na rynki Ameryki Północnej.

Koszt inwestycji szacowany jest na blisko 50 mln dol

Toyota, globalny lider w dziedzinie pojazdów zelektryfikowanych, do 2030 roku zainwestuje ponad 70 miliardów dolarów w prace badawczo-rozwojowe oraz zwiększenie produkcji zelektryfikowanych samochodów na całym świecie. Koncern rozbudowuje linie produkcyjne dla aut elektrycznych, na co tylko w Japonii i USA przeznaczył już 5,6 mld dolarów, a kolejnych 8 mld dolarów pochłonęły inwestycje w amerykańskich fabrykach.

W latach 2024-2026 Toyota poszerzy swoje zdolności badawcze w USA. W 2025 roku otworzy nowe laboratorium baterii w York Township, którego koszt szacuje się na 50 mln dolarów. Według planów koncernu inżynierowie z nowego laboratorium będą pracować nad akumulatorami przeznaczonymi do samochodów na rynki Ameryki Północnej, by spełniały one najwyższe standardy pod względem jakości, trwałości i wydajności.

- Wzmacniamy nasze działy badań i rozwoju w Ameryce Północnej, by nad najnowszymi technologiami pracowali najlepsi ludzie. Nowe laboratorium umożliwi nam jeszcze większą innowacyjność - powiedział Jordan Choby, wiceprezes ds. napędów w TMNA R&D.


bZ4X 2023 2V6A0013

Oprócz prac nad rozwojem baterii do samochodów laboratorium będzie zajmować się testowaniem ładowania po podłączeniu do instalacji prądu przemiennego oraz szybkiego ładowania po podłączeniu do ładowarek prądu stałego, a także sprawdzaniem łączności ze źródłami zasilania oraz infrastrukturą. Ponadto hamownie w York Township oraz Ann Arbor zostaną przystosowane do obsługi samochodów z napędem elektrycznym.Testy baterii to nie jedyne zadanie laboratorium. W nowym obiekcie sprawdzane będą różne konfiguracje akumulatorów do przyszłych pojazdów, a wyniki ich badań mogą przyczynić się do stworzenia zupełnie nowych platform dla pojazdów elektrycznych. Istotna będzie też współpraca z lokalnymi dostawcami części zamiennych i podzespołów.

Nowe laboratorium zostanie włączone do programu MIGreenPower firmy DTE Energy, co oznacza, że w 100% będzie korzystać z odnawialnych źródeł energii. Działanie to wpisuje się w strategię Toyoty, by jak najszybszej zredukować emisje CO2 na wszystkich etapach produkcji aut.

bZ4X 2023 2V6A9911
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

BWI Poland Technologies Sp. z o.o.
RAMPF Production Systems GmbH & Co.
RABUGINO Sp. z o.o.
Zakłady Metalowe „Postęp” S.A.
HQ Plastics
Nifco Poland Sp. z o.o.