Kilkunastu dyrektorów zarządzających i szefów finansów spotykało się w ostatni poniedziałek, aby wypełnić wniosek o federalną pomoc dla dostawców, informuje w swoim oświadczeniu na stronie internetowej, organizacja Motor & Equipment Manufacturers Association (MEMA).
"Problemy dostawców są dokładnie takie same, jakie General Motors i Chrysler miały we wrześniu", powiedział Neil Od Koker, szef organizacja OESA (Original Equipment Suppliers Association), reprezentowanej przez MEMA.
Amerykańscy producenci aut płacą dostawcom około 15 mld dolarów w każdy drugi wtorek miesiąca, za części dostarczone od 45 do 75 dni wcześniej, czytamy w oświadczeniu. Następna płatność spadnie do poziomu 5-7 mld dolarów, ponieważ sprzedaż samochodów spadła w grudniu i styczniu.
Przedstawicieli dostawców spotkali się w styczniu z reprezentantami Departamentu Skarbu i zespołem ówczesnego prezydenta-elekta, aby rozmawiać o potrzebie pomocy.
Dostawcy nie podali dokładnej kwoty jaką ma zawierać wniosek, ale jak poinformował David Andrea, wiceszef OESA, suma wsparcia dla producentów części powinna wynosić ok. 10 mld dolarów.