Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Firma Volvo Cars sprzedała w lutym 39 742 samochody, co oznacza 8 proc. spadek w porównaniu do lutego 2019 roku. Niższa sprzedaż związana jest z sytuacją na rynku chińskim, który skurczył się z powodu koronawirusa.

 

W lutym widać było lekki wzrost sprzedaży w Europie i znaczący wzrost w USA. Firma chce do końca roku nadrobić utraconą sprzedaż i pobić ubiegłoroczny rekord sprzedaży.

W porównaniu do lutego 2019, w zeszłym miesiącu sprzedaż w Europie urosła o 1,9 proc., a w USA - o 18,2 proc. To był dobry miesiąc na trzech największych rynkach naszego kontynentu: w Szwecji, Niemczech i Wielkiej Brytanii.

W lutym SUV-y stanowiły aż 69,2 proc. sprzedaży naszej marki, co przekłada się na 27 518 aut. Klienci najczęściej wybierali model XC40, potem XC60. Na podium zmieścił się jeszcze model XC90.

262868 studio images the refreshed volvo s90 recharge t8
Modele ze zelektryfikowanej gamy Recharge zanotowały wzrost sprzedaży o 88,4 proc. (luty 2020 r. vs. Luty 2019 r. ). Ta gama obejmuje wszystkie modele ładowane z gniazdka. Obecnie są to hybrydy plug-in. Jeszcze w tym roku dołączy do niej model w pełni elektryczny.

W lutym Amerykanie wybierali najczęściej model XC90. Wiceliderem marki za oceanem jest XC60. Wzrost sprzedaży marki o 18,2 proc. częściowo łagodzi skutki zaistniałej sytuacji na rynkach azjatyckich.

Na Europejskie drogi wyjechało 23,442 aut marki Volvo (+1,9 proc.). Dobre wyniki odnotowano w Szwecji (+5,3 proc.), Niemczech (+20,6 proc.) i Wielkiej Brytanii (+10.8 proc.). Na pozycji lidera nastąpiła zmiana. Model XC40 wyprzedził popularnością swojego większego brata - XC60.

W Chinach rynek praktycznie zamarł. Wiele salonów było zamkniętych. Spadek sprzedaży w lutym wyniósł 81,5 proc. W lutym 2019 roku sprzedano w Chinach 6516 aut, w lutym tego roku - 1205.

0
Udostępniono
baza dostawcow

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Alucrom Sp. z o.o.
ST TRADING Sp. z o.o. (NORM HOLDING)
GREG-PLAST
CVGS Sp. z o.o. Sp. k.
Nifco Poland Sp. z o.o.
Kempny Komponenty