Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
porsche logoW ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2018 r. Porsche AG zwiększyło zysk operacyjny, przychody, dostawy oraz liczbę pracowników. Zysk operacyjny wzrósł o 1%, do 2,2 mld euro, a przychody – o 4%, do 12,3 mld euro.

Marża operacyjna wyniosła 17,5%. W pierwszym półroczu tego roku firma dostarczyła 130 598 samochodów (+3%). Zatrudnienie osiągnęło poziom 30 785 pracowników (+5%).

„Nasze wyniki w pierwszym półroczu zapewniają nam solidną podstawę dla osiągnięcia sukcesu w całym roku finansowym 2018” - powiedział Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG. „Szczególne zadowolenie budzi fakt, że tak wysokim popytem cieszy się kultowy model 911 - zwłaszcza że w tym roku świętujemy »70-lecie sportowych samochodów Porsche«. Kontynuujemy inwestowanie w przyszłość naszej marki: główne wyzwania to elektryfikacja, cyfryzacja i łączność, ale my wolimy postrzegać je w kategoriach szans. W przyszłym roku czeka nas rynkowa premiera modelu Taycan, pierwszego w pełni elektrycznego samochodu Porsche. Samochodu, który wyznaczy standardy dla przyszłości mobilności” - powiedział Blume.

Dyrektor finansowy (CFO) Lutz Meschke uważa, że pozytywny wpływ na uzyskane wyniki miały zarówno korzystne efekty miksu, jak i wzrosty w obszarach pozasamochodowych, takich jak usługi posprzedażne oraz konsultingowe MHP i Porsche Consulting. Jednocześnie pozwoliło to zrównoważyć znaczące nakłady inwestycyjne na działania przyszłościowe, w tym na elektryfikację oraz rozwój nowych obszarów działalności.

„W drugiej połowie roku będziemy musieli sprostać pewnym wyzwaniom” - powiedział Meschke. Ściślej mówiąc, uważa on, że firma będzie musiała dostosować się do niepewnej sytuacji politycznej i gospodarczej, a także zagwarantować, że jej gama modelowa spełnia nowe normy emisji spalin w Europie. „Mimo to nadal będziemy realizować nasz strategiczny cel, jakim jest uzyskanie marży operacyjnej na poziomie co najmniej 15 procent” - dodał dyrektor finansowy.

Jeśli chodzi o dostawy samochodów, największy wzrost w pierwszej połowie roku odnotował model Panamera, który do końca czerwca trafił w ręce 20 500 nabywców - to prawie dwukrotnie więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Także „911” zanotowała dwucyfrowy wzrost popytu, w wysokości 28%, co przekłada się na wynik 21 400 sztuk. Najbardziej wolumenowymi modelami pozostają Macan (46 600 samochodów) oraz Cayenne (28 700 egzemplarzy). Na rodzimym niemieckim rynku w pierwszej połowie 2018 r. Porsche osiągnęło 11-proc. wzrost dostaw, a w całej Europie - 9-proc. Największym pojedynczym rynkiem zbytu niezmiennie były Chiny, gdzie dostarczono 33 363 samochody. Za nimi plasują się Stany Zjednoczone (29 421 aut).
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Bollhoff Technika Łączenia Sp. z o.o.
 Quality Control Innovation System Sp. z o.o.
BARIBAL Group
MRS ELECTRONIC Sp. z o.o.
Promot - Zakłady Metalowe Sp. z o.o.
Craemer GmbH