Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Samochody z napędem elektrycznym lub hybrydowym, przyjazne dla środowiska, muszą być głośniejsze. Przynajmniej w Kalifornii.

W wyniku kryzysu gospodarczego i wysokich cen paliw to Chrysler znalazł się w najgorszej pozycji wśród firm motoryzacyjnych. 

Hinduski producent Mahindra & Mahindra, zdementował informacje prasowe, informujac, że nie jest zainteresowany zakupem od General Motors marki Hummer. 

Hyundai Motor, największy południowokoreański producent samochodów, wraz z powiązanym z nim koncernem Kia planuje do 2010 roku podwoić do 9 proc. swój udział w światowym rynku.

Ceny aluminium na londyńskiej giełdzie chyba na dłuższy czas umiejscowiły się poniżej 2800 USD za tonę. Jest to poziom najniższy od połowy lutego. Podobnie kształtuje się sytuacja na rynku innych metali przemysłowych.

Hunan Changfeng Motor zrezygnował z odkupienia od General Motors jego marki Hummer. Chińczycy uznali, że auto byłoby za drogie dla ich armii, a sprzedaż auta cywilom byłaby bardzo trudna. 

Chrysler, trzeci największy amerykański producent samochodów, zainwestuje 1,8 mld dol. w tworzenie nowych, mniej paliwożernych samochodów oraz rozwój swojej fabryki w Detroit.

Toyota Motors w minionym kwartale odnotowała największy od pięciu lat spadek zysku. Przyczyniło się do tego przede wszystkim zupełne załamanie sprzedaży SUV-ów i ciężarówek w Stanach Zjednoczonych. 

Zysk netto spółki spadł o 28 proc., do 353,7 mld jenów (3,2 mld USD), z 491,5 mld jenów w takim samym okresie przed rokiem. Przychody Toyoty zmniejszyły się o 4,7 proc., do 6,22 bln jenów.

Zysk operacyjny największego japońskiego producenta samochodów w Ameryce Północnej spadł w minionym kwartale aż o 57 proc., gdyż rekordowo droga benzyna zmniejszyła popyt na duże auta osobowe, a zapaść na rynku budowlanym ograniczyła zapotrzebowanie na ciężarówki. W tej sytuacji prezes Katsuaki Watanabe postanowił na trzy miesiące od sierpnia zawiesić produkcję w USDA pikapów tundra i SUV-ów sequoia. 

Z tych samych przyczyn Toyota, tak jak inni producenci samochodów, coraz więcej tracą na kredytowaniu zakupów i muszą zwiększać rezerwy na pokrycie nieściągalnych pożyczek i spadek wartości rezydualnej pojazdów leasingowanych, bo wraz ze spadkiem sprzedaży nowych aut, spadają też ceny używanych. Wartość rezydualna to cena samochodu zwracanego przez klienta po zakończeniu leasingu. GM stracił na tym 2 mld USD, a Ford 2,1 mld USD. 

Toyota obniżyła prognozę sprzedaży na obecny rok do 8,74 mln pojazdów z 9,06 mln, czyli o 3,5 proc. Dla USA prognozę obniżono o 5,1 proc., do 2,63 mln sztuk.

Więcej w dzisiejszym "Parkiecie" 

MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

TIMRET Sp. z o.o.
Shapers’ Polska Sp. z o.o.
Mondi Simet Sp. z o.o.
METCHEM Sp. z o.o.
Sigfox Poland Sp. z o.o.
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.