Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
Podczas Tech Day 2023 część Volkswagen Group Technology przedstawiła nadchodzące innowacje w samochodach elektrycznych w zakresie akumulatorów, ładowania i komponentów elektronicznych. W centrum uwagi znalazł się układ napędowy do samochodów elektrycznych przyszłości.

Dziś ujawniamy plany otwarcia zupełnie nowego Tech Hubu w Krakowie, drugim co do wielkości mieście w Polsce. Będzie to centrum rozwoju oprogramowania i odegra kluczową rolę w naszych strategicznych ambicjach, aby do 2030 r. stać się w pełni elektryczną marką i liderem w dziedzinie nowych technologii, nie tylko dzięki wewnętrznemu rozwojowi oprogramowania.

Dziś rano, 27 lutego po prawie czterotygodniowym przestoju została wznowiona produkcja samochodów w fabryce Toyota Motor Manufacturing Czech Republic (TMMCR).

27 lutego na porannej zmianie wznowiona została produkcja samochodów dostawczych w fabrykach Stellantis Sevel w Atessa (Włochy) oraz w Stellantis Gliwice (Polska).

14 lutego br. Parlament Europejski przyjął nowe cele redukcji emisji CO2 do roku 2035 dla samochodów osobowych i dostawczych. Cel przyjęty przez PE zakłada redukcję emisji CO2 o 100% w stosunku do roku 2021. Cele pośrednie zostały ustalone na poziomie 55% dla samochodów osobowych i 50% dla samochodów dostawczych w roku 2030.

Marka Volkswagen Samochody Użytkowe zakończyła rozbudowę infrastruktury ładowania w zakładzie w Hanowerze. Teraz, dla pracowników zakładu, na jego terenie i na terenach przylegających, dostępnych jest w sumie 450 punktów ładowania. Energia elektryczna dla e-pojazdów pochodzi ze źródeł odnawialnych, a operatorem punktów ładowania jest spółka-córka Volkswagena "Elli", dostawca rozwiązań w zakresie energii i ładowania.

Valmet Automotive rozpoczął seryjną produkcję systemów akumulatorowych w Kirchardt, pierwszej fabryce akumulatorów tej fińskiej firmy na terenie Niemiec. Zakład w pobliżu Heilbronnu produkuje układy wysokiego napięcia do aut w pełni elektrycznych (BEV) oraz do hybryd typu plug-in.

Tesla postanowiła zawiesić plany kompletnej produkcji baterii do samochodów elektrycznych w Niemczech. Koncern skoncentruje się na produkcji akumulatorów litowo-jonowych w USA ze względu na wprowadzone tam zachęty podatkowe - poinformowała rzeczniczka koncernu. - Rozpoczęliśmy lokalny montaż systemów bateryjnych w gigafabryce Berlin-Brandenburg i jesteśmy w fazie zwiększania produkcji - wyjaśniła.

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

RABUGINO Sp. z o.o.
Alucrom Sp. z o.o.
BWI Poland Technologies Sp. z o.o.
MESH Works Inc.
T.ERRE POLSKA Sp. z o.o.
Linde  Material Handling Polska Sp. z o. o.