Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
LG Energy Solution (LGES; KRX: 373220) ogłosiło średnio- i długoterminowe strategie korporacyjne, których celem jest ponad trzykrotne zwiększenie przychodów w ciągu pięciu lat poprzez rozszerzenie spółek joint venture z producentami OEM w Ameryce Północnej, skalowanie dostaw akumulatorów cylindrycznych, rozwój nowych form i możliwości biznesowych oraz osiągnięcie dwucyfrowej marży zysku operacyjnego poprzez uzyskanie pozycji lidera technologicznego.

Wspólne przedsięwzięcie dwóch firm ma na celu stworzenie zamkniętego łańcucha dostaw do 2022 r. Producent baterii łączy siły z największą na świecie rafinerią kobaltu w celu stworzenia systemu zamkniętego obiegu dla recyklingu kluczowych materiałów do produkcji baterii.

W Japonii powstał nowy ośrodek badawczy nad biopaliwami jako sposobem na osiągnięcie neutralności klimatycznej. Research Association of Biomass Innovation for Next Generation Automobile Fuels, stowarzyszenie założone przez Toyotę, Suzuki, Subaru i Daihatsu oraz Toyota Tsusho i japoński koncern energetyczny ENEOS, będzie realizowało wspólny program badań nad zrównoważoną produkcją paliw pochodzenia organicznego, które przyspieszą dekarbonizację transportu.

Ford, wykorzystując duży popyt na nowe samochody elektryczne, ogłosił dziś serię inicjatyw dotyczących pozyskiwania surowców i podniesienia mocy produkcyjnych w fabrykach akumulatorów, co pozwoli wyznaczyć prostą drogę do osiągnięcia docelowej rocznej produkcji 600 000 pojazdów elektrycznych do końca 2023 roku i ponad 2 milionów takich samochodów rocznie do końca 2026 roku.

Japoński gigant elektroniczny wybrał w końcu Kansas City w USA jako miejsce budowy największej na świecie fabryki baterii dla Tesli. Zainwestuje w nią około 4 mld dolarów.

Nowy model bezemisyjnego auta dostawczego otrzyma elektryczny napęd na wodorowe ogniwa paliwowe Toyoty. Dzięki technologii wodorowej samochód będzie dobrze przystosowany do intensywnej pracy w branży transportowej i ułatwi prywatnym firmom realizację celów osiągnięcia neutralności klimatycznej.

Toyota zarejestrowała najwięcej patentów związanych z bateriami ze stałym elektrolitem. Tak wynika z analizy opracowanej dla japońskiej gazety ekonomicznej Nikkei. Toyota zgłosiła 1 331 patentów, trzy razy więcej niż zajmujący drugie miejsce Panasonic (445 patentów).

Toyota razem z Isuzu, DENSO, Hino oraz Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT) rozpoczęły prace rozwojowe nad silnikami wodorowymi do dużych ciężarówek.

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Impel Group
Gumitex Sp. z o.o. Sp.k.
Craemer GmbH
PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.
Mondi Simet Sp. z o.o.
Kempny Komponenty