Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
Pod koniec listopada br. zakład Dacii w Mioveni świętował wyprodukowanie 500-tysięcznego Dustera. Była to wersja Prestige z silnikiem 1.3 TCE 150 CP z napędem na cztery koła w kolorze Czerwony Fusion.

 

Jest to już druga generacja kultowego modelu, która ma ogromne znaczenie dla rumuńskiego rynku i dla Grupy Renault. Nowy model zadebiutował dwa lata temu na salonie samochodowym we Frankfurcie. Nabywcą 500-tysięcznego egzemplarza jest klient z Francji. Zakład produkuje 1400 samochodów dziennie, w tym 1050 Dusterów.

Produkcja pierwszej generacji modelu rozpoczęła się w 2010 roku. Dotychczas w Mioveni w Rumunii wyprodukowano ponad 1,7 miliona sztuk Dusterów. Głównymi rynkami zbytu są Francja, Włochy i Hiszpania. Modele Dacii są sprzedawane w 44 krajach.

Sukces zawdzięczamy wysokim kompetencjom pracowników, którzy odpowiedzialnie podchodzą do własnych zadań. Tak właśnie pracujemy w Dacii. Duster jest kultowym modelem w naszej gamie. Jest produkowany w Mioveni. Do jego produkcji przyczyniają się wszystkie działy Grupy Renault w Rumunii, którym chciałbym podziękować. Musimy być solidarni, odpowiedzialni i skrupulatni, żeby utrzymać wysoki poziom konkurencyjności. Produkujemy wysokiej jakości, atrakcyjne, konkurencyjne samochody, cenione przez klientów. Dziś budujemy naszą przyszłość i przyszłość jednego z najważniejszych zakładów Aliansu Renault Nissan Mitsubishi - oświadczył Miguel Oliver-Boquera, dyrektor wykonawczy zakładu Dacii.


Nowy Duster to najlepiej sprzedający się SUV na rynku rumuńskim. Plasuje się na drugim miejscu, za Loganem, w rankingu wszystkich modeli. Został wybrany „Samochodem Roku 2018” w Rumunii, a słynny dziennik brytyjski „The Sun” przyznał mu tytuł „Value Car of the Year” podczas corocznej gali.

Zakład produkcyjny Dacii - fabryka przyszłości

Modernizacja zakładu Dacii koncentrowała się na potrzebach klientów i pracowników. Jest to nowoczesny zakład produkcyjny ze zautomatyzowanymi liniami montażowymi. W ciągu 50 lat zakład wyprodukował ponad 6,8 miliona samochodów i ponad 8 różnych modeli, takich jak: Dacia 1100, Dacia 1300, Dacia Nova, Dacia SupeRNova, Dacia Solenza, Dacia Logan w wersji sedan, kombi, furgonetka i pick-up, Dacia Sandero i Dacia Duster. W zakładzie są również produkowane nadwozia i części do montażu gamy Global Access dla innych zakładów Grupy Renault na świecie. Obecnie co 54 sekundy z taśmy montażowej zjeżdża jeden samochód. Ponad 90 proc. produkcji zakładu jest przeznaczone na eksport.

Dacia produkuje w Rumunii 350 tysięcy samochodów rocznie. Powstaje tu również ponad 500 tysięcy silników i ponad 500 tysięcy skrzyń biegów. Część z nich jest przeznaczona na rynki zagraniczne, a ich eksportem zajmuje się dyrekcja logistyki na Rumunię i Alliance International Logistics Network (AILN), największe centrum logistyczne Aliansu Renault- Nissan - Mitsubishi.

0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

BWI Poland Technologies Sp. z o.o.
 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.
WAMECH P. A. WĄSIK Sp. J.
MESH Works Inc.
GABEC
ABC Colorex Sp. z o.o.