Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
abb logoNowe rozwiązane umożliwi wydajną eksploatację flot autobusów elektrycznych. Szacuje się, że skumulowany roczny wzrost na globalnym rynku autobusów elektrycznych ma wynieść 16,6 proc. do 2025 roku.
 
Rynek ten w ciągu 7 lat urośnie więc ponad dwa razy. Trend nie omija Polski, gdzie zgodnie z ustawą o elektromobilności do 2028 roku 30 proc. miejskiej floty autobusowej mają stanowić autobusy elektryczne. W lutym 2016 roku w polskich miastach jeździło 30 elektrycznych autobusów. Teraz jest ich ponad 200.
 
Panto UP_Autobusy

Biorąc pod uwagę dynamikę zmian, ABB uzupełnia swoje portfolio o Panto Up - urządzenie, które ładuje autobusy elektryczne wyposażone w pantograf zamontowany na dachu. - Panto Up dopełnia portfolio ABB w zakresie infrastruktury do ładowania autobusów elektrycznych. Dzięki temu nasze rozwiązania są kompatybilne ze wszystkimi producentami autobusów elektrycznych - powiedziała Katarzyna Sobótka-Demianowska, dyrektor ds. rozwoju rynku elektromobilności w ABB w Polsce.

Panto Up w połączeniu z systemem ładowania sekwencyjnego ABB na zajezdniach to elastyczne, wydajne i w pełni automatyczne rozwiązanie dla operatorów, którzy w związku z ograniczoną przestrzenią na zajezdniach wykorzystują w swoich elektrobusach pantograf zamontowany na dachu.

Łatwe w instalacji urządzenie umożliwia nocne ładowanie sekwencyjne nawet trzech autobusów jednocześnie, mocą w zakresie 50-150 kW (na każdy pojazd). Panto Up obsługuje również zakres mocy 150-600 kW na potrzeby szybkiego ładowania (opportunity charging) na przystankach końcowych w ciągu dnia.
 
Urzadzenie Panto_Up_

- To realna opcja dla tych, którzy dzięki automatycznemu ładowaniu chcą zmniejszyć swój ślad węglowy, zminimalizować koszty i lepiej kontrolować wydajność floty - powiedział Frank Muehlon, dyrektor biznesu infrastruktury ładowania EV w firmie ABB.

Panto Up jest częścią cyfrowego portfolio ABB Ability™, dzięki czemu wykorzystuje rozwiązania zdalnej diagnostyki i zarządzania. - Poprzez odpowiednie narzędzia można stację monitorować, aktualizować jej oprogramowanie, ale też serwisować. W ponad 60 proc. zgłoszonych przypadków awarię można usunąć zdalnie, co oszczędza czas, ale przede wszystkim minimalizuje koszty - dodaje Katarzyna Sobótka-Demianowska.

Obecnie ABB jest liderem w dziedzinie infrastruktury dla pojazdów elektrycznych, oferuje pełny zakres rozwiązań ładowania i elektryfikacji samochodów elektrycznych, elektrycznych i hybrydowych autobusów oraz statków i kolei. Firma weszła na rynek ładowania pojazdów elektrycznych w 2010 roku i do dzisiaj sprzedała ponad 10 500 stacji szybkiego ładowania DC w 73 krajach.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

ANT Solutions Sp. z o.o.
PILOUS Packaging Polska Sp. z o.o.
 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.
 Quality Control Innovation System Sp. z o.o.
Bodycote Polska Sp. z o.o.
PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.