Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
W marcu br. roku rynek samochodowy UE odnotował znaczący, 28,8% wzrost rejestracji samochodów osobowych, przebijając poziom ponad miliona sztuk (1 087 939). Wszystkie największe rynki unijne odnotowały w ubiegłym miesiącu dwucyfrowy wzrost, z Hiszpanią (66,1%) i Włochami (40,7%) na czele.

W pierwszym kwartale 2023 roku na unijnym rynku samochodowym odnotowano znaczne zwiększenie rejestracji nowych samochodów do prawie 2,7 mln sprzedanych aut. Po solidnych wzrostach w pierwszych trzech miesiącach, oznacza to wzrost o 17,9% w porównaniu do roku 2022. Wśród czterech głównych rynków UE największy wzrost odnotowała Hiszpania (+44,5%), a następnie Włochy (+26,2%), Francja (+15,2%) i Niemcy (+6,5%).

REJESTRACJE WEDŁUG RODZAJÓW NAPĘDÓW

W marcu odnotowano znaczny wzrost udziału w rynku samochodów hybrydowych do 24,3% oraz elektrycznych samochodów bateryjnych (BEV) do 13,9%. Pomimo przechodzenia na bardziej ekologiczne modele, samochody benzynowe nadal zachowują największy udział w rynku na poziomie 37,5%.

SAMOCHODY ELEKTRYCZNE

W ubiegłym miesiącu w UE odnotowano znaczny wzrost rejestracji nowych bateryjnych pojazdów elektrycznych (BEV), które gwałtownie zwiększyły się o 58%, osiągając poziom 151 573 sztuk. Odpowiada to udziałowi w rynku na poziomie 13,9% i stanowi wzrost o 2,5% w stosunku do marca 2022 r. (11,4%). W większości państw członkowskich UE odnotowano dwu- i trzycyfrowe wzrosty procentowe. W szczególności trzeci co do wielkości rynek - Holandia, ktra odnotowała ponad dwukrotny wzrost sprzedaży o 132,6%. W rezultacie, skumulowana liczba zarejestrowanych sztuk w pierwszym kwartale 2023 roku wzrosła o 43,2% do 320 987 szt.

Marzec był kolejnym dobrym miesiącem dla hybrydowych samochodów elektrycznych (HEV). Ich sprzedaż wzrosła o 38,1% do 264 694 sztuk, a przyczyniły się do tego przede wszystkim dwucyfrowe wzrosty na czterech kluczowych rynkach UE, zwłaszcza w Hiszpanii (+75,3%) i we Włoszech (+47,8%). W rezultacie udział pojazdów HEV w rynku osiągnął poziom 24,3%, co oznacza wzrost o 1,6% w porównaniu z marcem 2022 roku (22,7%).

Po spadkach w pierwszych dwóch miesiącach 2023 roku, unijny rynek pojazdów hybrydowych typu plug-in (PHEV) osiągnął w marcu niewielki wzrost o 4,3% dzięki większej sprzedaży na trzech z czterech najważniejszych rynków: Hiszpanii (+80,1%), Francji (+34,5%) i Włoszech (+23,1%). Z kolei rynek niemiecki zmniejszył się o 38,5%. Pomimo wzrostów w kilku kluczowych krajach, ogólny udział w rynku PHEV w UE traci na znaczeniu na rzecz innych segmentów pojazdów, zmniejszając się o 1,6% z 8,8% w marcu 2022 roku do 7,2% w 2023 roku.

SAMOCHODY Z SILNIKAMI BENZYNOWYMI I DIESLA

W marcu 2023 roku nowe rejestracje samochodów benzynowych w UE znacznie wzrosły (+29,9%), zapewniając sobie obecnie udział w rynku na poziomie 37,5% (wzrost o 0,4% w stosunku do marca 2022 roku). Wzrost ten koncentrował się głównie na czterech kluczowych rynkach: Hiszpanii (+82%), Włoszech (+45,5%), Francji (+24,4%) i Niemczech (+22,8%). W rezultacie w pierwszym kwartale 2023 roku sprzedano prawie 1 mln samochodów benzynowych, co stanowi wzrost o 18,6% rok do roku.

Rynek samochodów z silnikami Diesla w UE również wypadł w marcu lepiej w porównaniu z rokiem 2022 (+11,8%), podtrzymywany głównie przez trzy największe rynki regionu: Włochy (+38,2%), Hiszpanię (+21,1%) i Niemcy (+7,8%). Samochody z silnikami wysokoprężnymi odpowiadają jednak tylko za 14,5% udziału w rynku UE, co oznacza spadek o 1,1% w stosunku do marca 2022 roku.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Poliamid Plastics Sp. z o.o.
MESH Works Inc.
SJM EUROSTAT SAS
MV Center Systemy Wizyjne Sp z o.o.
Galwanizer Sp. z o.o.
CVGS Sp. z o.o. Sp. k.