Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
alliance renault_nissan_mitsubishi_motors_logo_Łączna sprzedaż Renault, Nissana i Mitsubishi Motors wzrosła o 6,5% w stosunku do roku 2016 i osiągnęła poziom 10 608 366 samochodów.

Niemal co dziewiąty samochód sprzedany na świecie w roku 2017 był samochodem marek należących do Aliansu, jeśli chodzi o samochody osobowe i lekkie dostawcze. Alians Renault-Nissan-Mitsubishi utrzymuje pozycję lidera na rynku samochodów o zerowej emisji - od roku 2010 sprzedał łącznie 540 623 samochody elektryczne.

Carlos Ghosn, prezes Renault: - Alians Renault-Nissan-Mitsubishi z ponad 10,6 mln sprzedanych w roku 2017 samochodów osobowych i dostawczych, stał się liderem wśród światowych koncernów motoryzacyjnych. Zawdzięczamy to bogatej i szerokiej gamie modeli, ekspansji na rynkach pozaeuropejskich oraz atrakcyjności rozwiązań technologicznych zastosowanych w naszych pojazdach. W 2017 roku członkowie Aliansu prowadzili działalność w blisko 200 krajach pod dziesięcioma różnymi markami (Renault, Nissan, Mitsubishi Motors, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine, Lada, Infiniti, Venucia i Datsun).

Sprzedaż Grupy Renault wzrosła w 2017 roku o 8,5% i wyniosła 3 761 634 samochody. To był rekordowy rok nie tylko dla Renault, najpopularniejszej na świecie i drugiej w Europie marki francuskiej, lecz także dla Dacii. Zgodnie z planem Drive The Future celem Renault w roku 2018 jest dalszy wzrost dzięki rozwojowi działalności na rynkach pozaeuropejskich oraz odnowionej gamie.

Nissan Motor Co. Ltd. w 2017 roku sprzedał na całym świecie 5 816 278 samochodów, co oznacza wzrost o 4,6% w porównaniu z rokiem 2016. Ogłosił również nowy sześcioletni plan strategiczny „Nissan M.O.V.E. to 2022”. W Stanach Zjednoczonych sprzedaż Nissana zwiększyła się o 1,9%, a w Chinach o 12,2%. Sprzedaż marki Infiniti wzrosła o 7% w stosunku do 2016 roku i w 2017 roku osiągnęła poziom 246 492 samochody.

Sprzedaż Mitsubishi Motors Corporation zwiększyła się w 2017 roku o 10% w stosunku do 2016 roku, do poziomu 1 030 454 samochodów. Na wzrost wielkości sprzedaży duży wpływ miały Chiny - kluczowy rynek w planie Mitsubishi Drive For Growth. Tamtejsza sprzedaż zwiększyła się o 56% w stosunku do roku 2016. Przy liczbie sprzedanych samochodów wynoszącej 129 160 sztuk Chiny stały się największym rynkiem zbytu Mitsubishi Motors, w szczególności dzięki sukcesowi modelu Outlander produkowanego w tym kraju. Mitsubishi uzyskało również dobre wyniki w regionie ASEAN (Azja Południowo-Wschodnia), w którym w 2017 roku odnotowano wzrost rzędu 17%, dzięki wprowadzeniu do sprzedaży w Indonezji modelu XPANDER - jednobryłowego samochodu o stylistyce SUV-a. W Japonii sprzedaż wzrosła o 7% wraz z ożywieniem popytu w segmencie kei-car.

W ramach strategicznego planu Alliance 2022 Renault-Nissan-Mitsubishi przewiduje uzyskanie do końca 2022 roku 10 mld euro rocznie dzięki efektowi synergii. Na rynek trafi 12 nowych modeli samochodów o zerowej emisji oraz 40 nowych modeli wyposażonych w technologie jazdy autonomicznej. Na zakończenie realizacji planu, dzięki wprowadzeniu na rynek nowych modelii nowych technologii łączna sprzedaż Renault-Nissan-Mitsubishi powinna przekroczyć 14 mln samochodów i wygenerować obroty w wysokości 240 mld dolarów.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

RAMPF Production Systems GmbH & Co.
TIMRET Sp. z o.o.
WAMECH P. A. WĄSIK Sp. J.
 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.
ST TRADING Sp. z o.o. (NORM HOLDING)
VIA Technika Obróbki Powierzchniowej Sp. z o.o.