Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
opel_logoSeryjny model produkcyjny Opla Ampery, rewolucyjnego pojazdu elektrycznego o rozszerzonym zasięgu, będzie miał swoją wielką premierę podczas Salonu Motoryzacyjnego 2011 w Genewie (organizowanym w dniach od 3 do 13 marca).

Pierwsze dostawy dla klientów zostaną zrealizowane przed końcem bieżącego roku. Dzięki temu Opel spełni złożoną przez siebie obietnicę, iż będzie pierwszym producentem, który udostępni tę wysoce innowacyjną technologię w Europie.

Odwiedzający targi będą również mogli pokrótce zapoznać się z przyszłością kolejnej generacji Opla Zafiry: koncepcyjna Zafira Tourer wynosi pokładową elastyczność na kolejny poziom zaawansowania i komfortu, stanowiąc przykład tego, jak może wyglądać elegancki „Salon na czterech kołach”.

Więcej o przyszłości Opla jako lidera w zakresie przyjaznej środowisku mobilności będzie się można dowiedzieć z prezentowanych najnowszych modeli serii ecoFLEX o obniżonym poziomie emisji spalin. Na stoisku ekspozycyjnym Opla zobaczyć będzie można również zmodyfikowane modele Corsy i Antary, które na rynku pojawią się na początku roku 2011.

Seryjny Opel Ampera: e-mobilność w zasięgu ręki
Spełniając obietnice składane przez siebie w ostatnich latach, Opel nadal ustala trendy, tym razem dzięki planowanemu, do końca bieżącego roku, wprowadzeniu na rynek nowej Ampery. Wersja produkcyjna Opla Ampery, która zadebiutuje podczas Salonu Motoryzacyjnego w Genewie, nie odbiega w najmniejszym stopniu od celów postawionych na etapie konstrukcyjnym, zaś jej zdecydowana stylistyka pozostaje bardzo bliska wczesnym wersjom koncepcyjnym.

Opel Ampera, pojazd elektryczny o rozszerzonym zasięgu, będzie pierwszym elektrycznym samochodem w Europie przystosowanym do codziennej jazdy: nie wzbudza on w kierowcach obaw przed „znalezieniem się na lodzie” wynikającym z rozładowania akumulatora. Wyposażona w wyjątkowy układ napędowy zapewniający doskonałe przyspieszenie i znacznie udoskonalone rozwiązania, pięciodrzwiowa Ampera pomieści czterech pasażerów i zapewni im odpowiednią przestrzeń bagażową. Zawsze i niezależnie od prędkości napędzana jest ona prądem elektrycznym. Przez pierwszych 40 - 80 km energia dostarczana jest przez 16-kWh akumulator litowo-jonowy. Podczas jazdy z wykorzystaniem energii elektrycznej zapewnianej przez akumulator Ampera nie zużywa paliwa i nie emituje spalin.
antara_268931
Podczas niezależnych badań ustalono, iż około 80% europejczyków przejeżdża dziennie poniżej 60 km, tak więc Ampera z łatwością spełni ich oczekiwania. Po rozładowaniu zastosowany w Amperze akumulator naładować można ponownie w ciągu około czterech godzin, podłączając pokładowy układ ładowania do standardowego, domowego gniazda 230V. Ponieważ akumulator naładować można bardzo szybko, w większości przypadków Ampera właściwie przez cały czas korzystać może wyłącznie z napędu elektrycznego. W przypadku dłuższych podróży napędzany paliwem silnik/generator zwiększa całkowity zasięg pojazdu do ponad 500 km przy pełnym zbiorniku paliwa. Tego rodzaju technologia zwiększająca zasięg pojazdu sprawia, iż Ampera jest pierwszym praktycznym samochodem niewzbudzającym obaw związanych z jazdą na napędzie elektrycznym. Wyjątkowo cichy silnik elektryczny o mocy 111 kW/150 KM pozwala na uzyskanie momentu obrotowego rzędu 370 Nm przy ruszaniu po całkowitym zatrzymaniu pojazdu. Pozwala on również Amperze na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w około 9s i rozwinięcie maksymalnej prędkości wynoszącej 161 km/h.

Koncepcyjna Zafira Tourer: Salon na czterech kołach
W Genewie Opel przedstawi również wizję tego, jak wyglądać może większy monocab nowej generacji, definiujący ten segment pojazdów model Zafira. Nazywana „Salonem na czterech kołach” koncepcyjna Zafira Tourer poszczycić się może wysokiej jakości przestronnym i jasnym wnętrzem. „Zastosowaliśmy koncepcję salonu w pojeździe mechanicznym,” mówi Mark Adams, wiceprezes Opla/Vauxhalla ds. designu. „Salon to miejsce, do którego pragnie się uciec, w którym pragnie się wypocząć, w którym po prostu pragnie się przebywać. Te same wrażenia pragnęliśmy zaoferować w monocabie, czyniąc z niego salon na czterech kołach, w którym pragnie się spędzać czas.”

W typowym dla Zafiry stylu, nowy samochód koncepcyjny Opla oferuje największą możliwą elastyczność kabiny spełniającą większość wymagań dotyczących przestrzeni, a ogromny nacisk został położony na tylne siedzenia. Kabina jest w dużym stopniu przeszklona, a tym samym nasłoneczniona, podkreśla wrażenie luksusu i otwarcia na świat zewnętrzny.

Obszerne i eleganckie wnętrze w stylu salonu znalazło się w nowoczesnym, wyraźnie zarysowanym i dynamicznym nadwoziu o nowej, zdecydowanej masce obejmującej wywołujące ogromne wrażenie przednie reflektory w kształcie skrzydła, które potęgują wrażenie dynamiki.

Koncepcyjna Zafira Tourer wprowadza do segmentu monocabów ambicje, jakość i innowacyjne technologie typowe dla modelu Insignia. Zaprojektowana została ona tak, aby zapewnić, iż każda podróż będzie przyjemna, bezpieczna i relaksująca dla wszystkich podróżujących.

Rodzina Opli serii ecoFLEX: Większa ekonomiczność dzięki zastosowaniu technologii Start/Stop
Opel symbolizuje przyjazną środowisku i praktyczną mobilność nieograniczającą przyjemności płynącej z jazdy. Modele Opla serii ecoFLEX pozwalają na ograniczenie poziomu zużycia paliwa i emisji CO2 bez zmniejszania osiągów i dynamiki jazdy – a wszystko to za przystępną cenę.

W skład nowej rodziny modeli serii ecoFLEX prezentowanej w Genewie wchodzą dwie ważne nowości:

corsa_268220Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX z jednostką napędową o mocy 70 kW/95 KM i technologią Start/Stop pozwalająca na ograniczenie poziomu zużycia paliwa do 3,5l na 100 km oraz emisji spalin do zaledwie 94 g CO2/km.

Technologia Start/Stop jest obecnie również dostępna w nowej wersji Opla Astry 1.3 CDTI ecoFLEX (70 kW/95 KM). W pięciodrzwiowym hatchbacku poziom emisji CO2 zmniejszono ze 109 do zaledwie 104 g/km, zaś poziom zużycia paliwa w cyklu mieszanym z 4.1l do 3.9l na 100 km. Pięciodrzwiowy hatchback dostępny jest z lub bez technologii Start/Stop, natomiast nowy Sports Tourer 1.3 CDTI ecoFLEX wyposażony jest w nią standardowo (poziom zużycia paliwa 4,1 l/100 km, poziom emisji spalin 109 g CO2/km).

Wraz z wprowadzeniem technologii Start/Stop we wszystkich modelach, Opel wykonał kolejny poważny krok na drodze do osiągnięcia celu związanego z ograniczeniem poziomu zużycia paliwa i emisji spalin.

Technologia Start/Stop jest obecnie dostępna w Oplach Agila, Corsa i Astra. Przed końcem roku 2011 będzie ona również oferowana w Merivie, Zafirze i Insignii.

Nowe oblicze Opla Antary i Opla Corsy
Począwszy od wiosny 2011 roku, dzięki wyrazistej stylistyce nadwozia, nowym silnikom, zmodyfikowanemu podwoziu i ulepszonemu wnętrzu, przeprojektowany Opel Antara łączyć będzie w sobie cechy sportowo-terenowe z wartościami użytkowymi i miejskim szykiem. Całkowicie zmodyfikowana oferta silników obejmuje dwie jednostki 2.2 CDTI o mocy 120 kW/163 KM oraz 135 kW/184 KM, a także nową wersję benzynową 2.4 ECOTEC o mocy 123 kW/167 KM. Wszystkie silniki spełniają wymogi normy Euro 5 i gwarantują udoskonalone właściwości jezdne oraz istotnie ograniczony poziom zużycia paliwa i emisji spalin. Od podstaw opracowano również dwie zupełnie nowe skrzynie biegów – sześciobiegową manualną i automatyczną. Modyfikacje podwozia i elementów bezpieczeństwa aktywnego obejmują udoskonalenia układu ABS oraz montowany standardowo układ Hill Start Assist (HSA), który zapobiega staczaniu się pojazdu podczas ruszania na wzniesieniach.

Po całkowitej modernizacji wnętrza w roku 2010 – silników, podwozia i układu kierowniczego – cieszący się powodzeniem Opel Corsa w roku 2011 zyska nowe szaty. Zmodyfikowana maska nada mu bardziej sportowy i ekspresyjny wygląd; nowe kolory nadwozia i wnętrza, jak również szersza oferta zindywidualizowanych wersji sportowych sprawią, iż model ten będzie bardziej atrakcyjny niż kiedykolwiek wcześniej. Za bardzo przystępną cenę Corsa dostępna jest z nowym, multimedialnym systemem informacyjno-rozrywkowym noszącym nazwę „TOUCH & CONNECT” (Dotknij i połącz się), obejmującym kolorowy ekran dotykowy, zestaw map 28 krajów Europy, technologię Bluetooth, złącze do odtwarzaczy iPod i złącza USB. Silnik ecoFLEX 1.3 CDTI o mocy 70 kW/95 KM z technologią Start/Stop dodatkowo ogranicza poziom zużycia paliwa w cyklu miejskim o 8,7%. Ogólnie zużywa on zaledwie 3,5l paliwa na 100 km i emituje jedynie 94 g CO2/km.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

ANT Solutions Sp. z o.o.
Impel Group
WOLMOT Sp. z o.o.
ST TRADING Sp. z o.o. (NORM HOLDING)
MRS ELECTRONIC Sp. z o.o.
WAMECH P. A. WĄSIK Sp. J.