Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
2024 roku czeski przemysł motoryzacyjny rozpoczął od znaczącego wzrostu - w styczniu z linii montażowych fabryk Škody, Hyundaia i Toyoty zjechało 132,3 tys aut. To o 17,3 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu zeszłego roku.


- W liczbach bezwzględnych styczniowa produkcja pojazdów przewyższa najlepsze wyniki sprzed kryzysu, a przemysł motoryzacyjny po raz kolejny potwierdza swoją rolę motoru napędowego czeskiej gospodarki. W połączeniu z dalszym wzrostem sprzedaży w całej UE o 12 proc. i złagodzeniem czynników inflacyjnych daje to nadzieję na ponowny wzrost wiary konsumentów w pozytywny rozwój gospodarki -  mówi Zdeněk Petzl, dyrektor wykonawczy Stowarzyszenia Przemysłu Samochodowego AutoSAP.

Spośród wspomnianych 1132,3 tys. aut na pojazdy z napędem elektrycznym przypadło 9,1 tys. pojazdów (7 proc. całości), w tym 6,6 tys. samochodów typu BEV i 2,5 tys. samochodów hybrydowych typu plug-in PHEV.

Škoda Auto w pierwszym miesiącu 2024 roku wyprodukowała w fabrykach w Czechach 81,9 tys. samochodów osobowych. To o 16 proc. więcej niż przed rokiem.

W Hyundai Motor Manufacturing Czech zostało wyprodukowanych 30,4 tys. pojazdów, o 25,6 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Także w fabryce w Kolinie produkcja była wyższa niż przed rokiem. W styczniu w Toyota Motor Manufacturing Czech Republic zostało wyprodukowanych 20,0 tys. samochodów To o 11 proc. więcej niż rok wcześniej.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

ZG Lighting Polska Sp. z o.o.
Pol-Technology Sp. z o.o.
HQ Plastics
Galwanizer Sp. z o.o.
METCHEM Sp. z o.o.
Nifco Poland Sp. z o.o.