Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
china W związku z przystąpieniem Rosji do Światowej Organizacji Handlu (WTO) zmieni się sytuacja  zagranicznych producentów samochodów operujących na rosyjskim rynku” - stwierdza Vitaly Belskiy, starszy konsultant Frost & Sullivan, globalnej firmy doradczej.

„W zamian za ulgi celne gwarantowane do tej pory za ulokowanie produkcji w Federacji Rosyjskiej, rząd w latach 2018-2020 najprawdopodobniej zaoferuje dotacje, które zrównoważą ewentualnie poniesione straty. To oznacza że, gdy preferencyjne cła na import części zostaną wyeliminowane (a stanie się to 1 lipca 2018 roku, gdy skończy się okres przejściowy akcesji do WTO), producenci, którzy podpisali umowy z rządem na podstawie Dekretu 166, otrzymają rządowe dotacje dla zrównoważenia negatywnych skutków podwyższenia ceł na komponenty importowane.”

Rosja stara się wesprzeć małe i średnie przedsiębiorstwa, aby ograniczyć import. W związku z tym będzie także próbowała zachęcić producentów samochodów do zwiększenia lokalnej produkcji.

„Firmy, które podpisały umowy na podstawie Dekretu 166, będą zobowiązane do wyprodukowania  coraz większej liczby komponentów samochodów w Rosji (poziom ten będzie wzrastał stopniowo, aż osiągnie wartość 60% pojazdu w ciągu 6 lat od momentu podpisania umowy)” - dodaje Vitaly Belskiy. „Oprócz tych komponentów, produkcja których, zgodnie z Dekretem 166, musi odbywać się w Rosji (jak na przykład silniki), może wzrosnąć popyt na komponenty o wysokich kosztach logistycznych, takie jak siedzenia samochodowe lub inne. Jednakże, aby sprostać warunkom konkurencji na rynku, producenci lokalni będą musieli podnieść swoją innowacyjność oraz standardy jakości. W związku z tym rząd skupi się prawdopodobnie na subsydiach dotyczących badań i rozwoju (ang. Research and Development, R&D), wprowadzenia systemu kontroli jakości, programów szkoleniowych w zakresie zarządzania i innych.”

Dla ochrony rosyjskiego rynku wprowadzono także cło dotyczące recyklingu sprowadzanych samochodów, które wejdzie w życie na początku września tego roku. Gdyby tego nie zrobiono, rynek samochodowy, a szczególnie segment pojazdów ciężkich miałby duże problemy, aby pozostać konkurencyjnym, gdy po wejściu do WTO zostaną wprowadzone niższe taryfy (na przykład cła na używane samochody ciężarowe w wieku 3-5 lat spadną z obecnych 30% docelowo do 10%).

„Otwarta kwestią pozostaje jednak czy rząd rosyjski będzie umiał wykorzystać te dotatkowe środki dla wsparcia wewnętrznego rynku motoryzacyjnego” - podsumowuje Vitaly Belskiy. 
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

SAFECHEM Europe GmbH
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
Mondi Simet Sp. z o.o.
Pol-Technology Sp. z o.o.
 Quality Control Innovation System Sp. z o.o.
FABER CNC