Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Daimler AG i Robert Bosch GmbH zakończyły negocjacje i podpisały umowy w sprawie założenia parytetowej (50:50) spółki joint venture zajmującej się silnikami elektrycznymi.



Umowy wymagają jeszcze akceptacji ze strony odpowiednich urzędów antymonopolowych. Nowe przedsiębiorstwo, firmowane nazwą EM-motive GmbH, będzie zajmować się rozwojem, produkcją i sprzedażą innowacyjnych silników elektrycznych – tzw. silników trakcyjnych – dla pojazdów elektrycznych. Siedzibą spółki oraz zakładu produkcyjnego będzie Hildesheim. Wspólna placówka badawczo-rozwojowa spółki joint venture zostanie zlokalizowana w rejonie Stuttgartu, w pobliżu siedzib obydwu spółek macierzystych. W czwartym kwartale tego roku pracę w nowo powstałej spółce joint venture ma podjąć ok. 100 pracowników. Spółką EM-motive GmbH będzie kierowało dwóch dyrektorów zarządzających ze spółek partnerskich, mających taki sam zakres uprawnień.

Prof. dr Herbert Kohler, wiceprezydent E-Drive & Future Mobility w dziale badawczo-rozwojowym oraz pełnomocnik ds. środowiska spółki Daimler AG powiedział: – Silniki elektryczne, podobnie jak akumulatory litowo-jonowe, należą do kluczowych komponentów naszych pojazdów elektrycznych. Niezwykle ważne jest, aby kompetencje w tej dziedzinie były skoncentrowane w Niemczech. Firma Bosch jest naszym wieloletnim partnerem, z którym będziemy uzupełniać się w ramach nowo utworzonej spółki joint venture i osiągać znakomite rezultaty.

Wolf-Henning Scheider, członek zarządu w spółce Robert Bosch GmbH, odpowiedzialny za działy branżowe Chassis Systems Control, Electrical Drives oraz Starter Motors and Generators, podkreśla:
– Poprzez tę kooperację inwestujemy w zabezpieczenie przyszłości europejskiego przemysłu motoryzacyjnego oraz w idealny sposób rozszerzamy nasze portfolio silników elektrycznych dla wszystkich klientów.

Celem współpracy spółek Daimler i Bosch w dziedzinie elektromobilności jest fuzja kompetencji, wykorzystanie synergii oraz przyspieszenie rozwoju wysokiej jakości silników trakcyjnych dla pojazdów elektrycznych z akumulatorem, ogniwami paliwowymi lub silnikiem Range Extender. Prace przygotowawcze do utworzenia spółki joint venture już rozpoczęto; produkcja silników ma zostać podjęta na początku 2012 roku. Od roku 2012 silniki trakcyjne będą stosowane w pojazdach elektrycznych marek Mercedes-Benz i smart, którą zapoczątkuje nowa generacja modelu smart fortwo electric driver. Model trafi na rynek wiosną przyszłego roku.

Silniki elektryczne, które będzie produkować nowa spółka joint venture odznaczają się przede wszystkim modułowością. Dzięki temu można je będzie stosować w szerokiej palecie pojazdów z napędem elektrycznym.

Spółka joint venture będzie zaopatrywać w silniki elektryczne spółki macierzyste. Dystrybucją produktów dla pozostałych producentów pojazdów zajmie się firma Bosch. Plan przewiduje wyprodukowanie przez nową spółkę ponad miliona silników elektrycznych do roku 2020.

Obydwa przedsiębiorstwa wniosą wiedzę inżynieryjną w rozwój i produkcję silników trakcyjnych dla pojazdów elektrycznych. Firma Bosch, będąca dostawcą technologii i usług, a jednocześnie wiodącym producentem wyposażenia i części samochodowych, dysponuje szerokimi kompetencjami zarówno w dziedzinie rozwoju, jak i w produkcji silników elektrycznych.

Producent samochodów, firma Daimler, ma 20-letnie doświadczenie w dziedzinie elektromobilności wykorzystującej ogniwa paliwowe i akumulatory, dzięki czemu dysponuje kompleksowymi kompetencjami, jeśli chodzi o rozwój i produkcję pojazdów elektrycznych.

0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

EFAFLEX Polska Sp. z o.o.
ProfilGate
VIA Technika Obróbki Powierzchniowej Sp. z o.o.
WAMECH P. A. WĄSIK Sp. J.
Gumitex Sp. z o.o. Sp.k.
 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.