Stolica Słowacji testuje najdłuższy pojazd Solarisa - Trollino 24. Trolejbus będzie jeździł na liniach Dopravný Podnik Bratislava do końca listopada 2020.

Przewoźnik planuje zwiększyć swoje możliwości w zakresie liczby przewożonych pasażerów, a testy mają dać odpowiedź, czy 24-metrowy dwuprzegubowy trolejbus byłby w stanie zastąpić dotychczas użytkowane 18-metrowe pojazdy. Trollino 24 zostało zaprezentowane także innym przewoźnikom słowackim mającym w swojej flocie trolejbusy podczas gościnnej wizyty u przewoźnika ze stolicy kraju.

W tym tygodniu najdłuższy pojazd Solarisa pojawił się na ulicach Bratysławy i wyruszył na swoje pierwsze testy u klienta. Stolica Słowacji sprawdzi Trollino 24 na wszystkich liniach, ale przede wszystkim na trasie 201. Na linii tej rokrocznie rośnie liczba pasażerów, dlatego też operator planuje zwiększenie jej możliwości, być może poprzez zastąpienie dotychczasowych 18-metrowych pojazdów dłuższymi modelami. Na pokładzie Trollino 24 może podróżować ponad 200 osób, dlatego pojazd jest idealnym rozwiązaniem dla metropolii z trasami o dużym natężeniu ruchu pasażerskiego. Testy w stolicy Słowacji zostaną zakończone z końcem listopada. Odbywają się w regularnym ruchu miejskim, jednak bez pasażerów.

19.11.2020 przewoźnik Dopravný Podnik Bratislava zorganizował także gościnną wizytę przewoźników słowackich z Preszowa, Żyliny, Koszyc i Bańskiej Bystrzycy, którzy posiadają w swoich flotach trolejbusy, aby mogli sprawdzić możliwości innowacyjnego pojazdu. Prezentacja Trollino 24 obejmowała także przejazd linią 201.

„Dziękujemy za wypożyczenie pojazdu. Cieszymy się, że jazdy próbne pozwoliły nam wypróbować tego typu trolejbus w prawdziwym ruchu miejskim. Testy pokazały nam, że nawet prawie 25-metrowy trolejbus może mieć zastosowanie na ulicach Bratysławy. W warunkach komunikacji miejskiej w stolicy Słowacji postrzegamy go jako przyszłość transportu ekologicznego”, powiedział Martin Rybanský, Prezes Zarządu DP Bratislava.

„Trollino 24 to pojazd absolutnie wyjątkowy nie tylko pod względem designu i imponującej pojemności pasażerskiej. Trolejbus jest wyposażony w szereg nowoczesnych rozwiązań, które zapewniają bezpieczeństwo kierowców i pasażerów, nie emituje przy tym żadnych szkodliwych emisji. To rozwiązanie idealne dla nowoczesnych przewoźników, stawiających bezpieczeństwo i jakość życia mieszkańców na pierwszym miejscu, a niewątpliwie takim przewoźnikiem jest Dopravný Podnik Bratislava. Niezwykle cieszę się, że stołeczny operator zainteresował się Trollino 24 i że testy wypadły pomyślnie”, powiedział Lubomir Melichar, Dyrektor Zarządzający spółką Solaris Slovakia.

Dwuprzegubowy trolejbus marki Solaris miał swoją premierę w 2019 roku, na targach Busworld. Zbudowane w wyrazistej wersji MetroStyle Trollino 24 jest odpowiedzią na najnowsze trendy w branży transportu publicznego. Napęd trolejbusu stanowią dwa silniki trakcyjnie o mocy 160 kW każdy. Pakiet baterii Solaris High Power ładowany jest podczas jazdy z trakcji trolejbusowej. Dzięki nim Trollino może jechać również bez zewnętrznego zasilania. W innowacyjnym modelu znajdziemy liczne udogodnienia dla pasażerów i kierowcy, wpływające na komfort podróżowania i bezpieczeństwo. Kamery w miejscu tradycyjnych lusterek ułatwiają kierowcy manewrowanie dwuprzegubowym pojazdem. Dodatkowo znacznie zwiększają widoczność w silnym słońcu, podczas deszczu czy opadów śniegu, ale także nocą. System inteligentnych kamer MobileyeShield+ właściwie eliminuje problem martwych pól, ostrzegając kierowcę o innych uczestnikach ruchu, w tym rowerzystach czy pieszych znajdujących się w pobliżu pojazdu.

Firma Solaris Bus & Coach jest jednym z największych producentów trolejbusów w Europie. Producent wprowadził do swojej oferty te bezemisyjne pojazdy w 2001 roku. Od tego momentu Solaris dostarczył ponad 1600 trolejbusów do swoich klientów w 18 państwach Europy.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Bulten Polska S.A.
 Trojan Manufacturing Ltd.
Galwan Sp. z o.o.
Ulter-Sport Sp. z o.o.
MX norm Sp. z o.o.
Härter Technika Wytłaczania Sp. z o.o. Sp.k.