Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
Z powodu słabego popytu w dłuższej perspektywie na samochody elektryczne Grupa Volkswagen rozpoczęto przygotowania do ograniczenia produkcji w zakładzie w Zwickau, informuje Mitteldeutscher Rundfunk (MDR).

Fabryka w Saksonii była pierwszą w Grupie VW, która została całkowicie przekształcona pod produkcję aut BEV. Niedawno agencja Reutera poinformowała, że z powodu ograniczonej produkcji napędów elektrycznych w zakładzie Volkswagen Group Components w Kassel została wstrzymana na okres około 3 tygodni produkcja w Zwickau modeli Audi Q4 E-tron, Audi Q4 Sportback E-tron, VW ID.4 i VW ID.5.

Pomimo tej sytuacji głównym wyzwaniem jest fakt, że popyt na auta elektryczne rozwija się zdecydowanie poniżej przyjętych prognoz. Od tego tygodnia w Zwickau linia produkcyjna, na której wytwarzane są modele VW ID.3 i Cupra Born, zamiast trzech zmian działa tylko na dwie.

W nadchodzącym roku obie działające linie produkcyjne mogą zostać przekształcone do funkcjonowania wyłącznie w systemie dwuzmianowym. Ostateczna decyzja zależy jednak od sytuacji rynkowej.

Według MDR obecnie moce produkcyjne fabryki w Zwickau wykorzystane są tylko w 60 procentach. Zamiast zaplanowanych 360 tys. aut w tym roku z linii montażowych zjedzie jedynie 220 tys. elektryków.

Aktualnie w Zwickau pracuje ponad 10 tys. osób. Jeśli w przyszłym roku sytuacja nie ulegnie poprawie, zagrożona będzie praca nawet dla 2,2 tys. pracowników tymczasowych.

Światełkiem w tunelu może być decyzja o ulokowaniu w Saksonii produkcji modelu Trinity, pierwotnie przeznaczonego dla nowej fabryki w Wolfsburgu, Jednak rozpoczęcie jego wytwarzania nastąpi dopiero za kilka lat.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Shapers’ Polska Sp. z o.o.
WAMECH P. A. WĄSIK Sp. J.
BWI Poland Technologies Sp. z o.o.
Zakład Wyrobów Metalowych STRUMET Sp. z o. o.
RAMPF Production Systems GmbH & Co.
HQ Plastics