Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners

Spis treści

fiat_group_logoFiat powraca na Salon Motoryzacyjny w Bolonii, prezentując stoisko, którego niezwykle mocnym akcentem jest scenografia, wyrażająca się w wymieszaniu ze sobą modeli debiutujących na światowych „wybiegach" z egzemplarzami znanych aut marki Fiat, aby podkreślić unikalność marki i jej miejsce w przemyśle motoryzacyjnym.


Motyw przewodni, jakim kierowali się projektanci tegorocznej ekspozycji Fiata, to "świat marzeń" widziany oczami dziecka. Przestrzeń została opracowana z myślą o młodej publiczności, która w niedalekiej przyszłości będzie kreować świat. Dlatego też wprowadzono elementy zaprojektowane przez dzieci, które, dając upust swojej wyobraźni, pomogły stworzyć wizję bezpiecznego i przyjaznego środowisku świata. W efekcie powstało stoisko o pogodnym, swobodnym charakterze, gdzie domy stoją na chmurach, a kolorowa tęcza zaprasza odwiedzających do świata wyobraźni stworzonego przez markę Fiat. Chmury, domy i miasta wymyślone przez dzieci doskonale komponują się z gamą naszych najnowszych produktów motoryzacyjnych - samochodów, które stanowią kolejny krok w kierunku jednostek napędowych przyjaznych zarówno człowiekowi, jak i środowisku.

„Honorowym gościem" stoiska jest perełka myśli inżynieryjnej opracowana przez Fiat Powertrain Technologies: dwucylindrowy, osiemdziesięciopięciokonny silnik TwinAir. Ten protoplasta nowej rodziny dwucylindrowych jednostek napędowych rodem z FPT - Fiat Powertrain Technologies jest wyposażony w rewolucyjny system MultiAir, co w połączeniu z najnowszej generacji zoptymalizowaną turbosprężarką zapewnia maksymalną wydajność spalania. Ponadto, dzięki wykorzystaniu do maksimum koncepcji „downsizing" (miniaturyzacji przy zachowaniu osiągów) i starannie przemyślanego rozwiązania mechanicznego, ta nowa rodzina silników o mocach w zakresie od 65 do 105 KM zapewnia do 30 % niższy poziom emisji CO2 w porównaniu z większymi silnikami o porównywalnej mocy. Wprowadzona przez Fiata zupełnie nowa koncepcja rozwoju nowoczesnych silników potwierdza prymat Grupy Fiat w tej dziedzinie.

Zwiedzający będą mogli podziwiać dwucylindrowy silnik TwinAir o mocy 85 KM eksponowany na tle kolorowych wiatraków, co podkreśla niezwykłą lekkość tej zaawansowanej technicznie jednostki o wysokiej wydajności. Silnik ten można będzie zobaczyć w czterech wersjach Fiata 500, standardowo wyposażonych w system Start& Stop. Na wybiegu prezentować się będzie pięćsetka w najnowszej, wysoce oryginalnej, dwubarwnej, biało-czerwonej kolorystyce, subtelnie nawiązującej do wyrafinowanych rozwiązań kolorystycznych amerykańskich aut z lat pięćdziesiątych oraz popartu.

Fiat 500 w wydaniu biało-czerwonym będzie pierwszym modelem tego auta o dwubarwnej kolorystyce, która to seria ukaże się w najbliższych miesiącach. Ta nowa wersja pięćsetki, idąca w ślad za udanymi wersjami kolorystycznymi Pink, Matt Black i Orange (róż, matowa czerń i pomarańcz), stanowi potwierdzenie strategii Fiata odnośnie wyboru koloru dla auta jako elementu oddającego nastrój i unikalny charakter danego modelu. Tak więc charakter nowej pięćsetki wyrażony przez kolor (zestawienie nadwozia białego z czerwonym oraz wnętrze utrzymane w biało-czerwonej kolorystyce) oznacza nawiązanie do popartowego stylu Fiata 500, urozmaiconego przez dodanie elementów zdobniczych, takich jak: obręcze z lekkich stopów, kolorowe lusterka elektrycznie sterowane i pakiet „chromo". Natomiast dalsze wersje dwubarwne będą nawiązywać do proekologicznego i sportowego charakteru tego modelu Fiata.

Zresztą od zawsze kolor dla „pięćsetki" miał znaczenie nie tylko estetyczne, ale stanowił istotną część filozofii tego produktu Fiata tak charakterystycznego i niepowtarzalnego pod względem wyposażenia, designu i dostępności wielu akcesoriów stylistycznych. Gdy patrzymy z zewnątrz, nowa dwubarwna wersja uosabia wszystko to, co stanowi o atrakcyjności tego modelu, będącego nie tylko superkompaktowym autem miejskim, ale też prawdziwą, własną "platformą", na której Fiat Automobiles konstruuje całą rodzinę pojazdów przy zastosowaniu rozwiązań technologicznych i dbałości o szczegóły odpowiednie dla wyższej kategorii. Tak więc nieprzypadkowo Fiat 500 wprowadził liczne nowości i pobił ważne rekordy w swoim segmencie. Także rytm wprowadzania nowych wersji pozostaje konsekwentnie stały: 500 by Diesel (wrzesień 2008), 500 Pink (czerwiec 2009), 500C (lipiec 2009), 500C by Diesel (czerwiec 2010), 500 TwinAir (lipiec 2010), 500 Matt Black i 500 Orange (wrzesień 2010): ta ostatnia wersja zanotowała znakomity wynik sprzedaży na rynku japońskim. A teraz nadeszła pora na ekskluzywną wersję dwubarwną.

Spore zainteresowanie towarzyszy także dwóm innym wersjom Fiata 500: Lounge oraz 500C by Diesel, które są owocem współpracy zespołów Fiata ze słynną na cały świat włoską firmą odzieżową. Dalej należy wspomnieć o oryginalnej wersji Matt Black, wyróżniającej się ekskluzywnym czarnym zmatowionym lakierem nadwozia, któremu dla kontrastu dodano kilka detali w kolorze jedwabistego chromu (przednie listwy (tzw. „wąsy"), klamki, oprawki lusterek i oprawka tablicy rejestracyjnej), 16 calowe (obręcze z lekkich stopów czarny mat z czerwonym rantem) oraz zaciski hamulców w tym samym kolorze dla jednostek napędowych 1.4 litra o mocy 100 KM. Z taką samą dbałością o wrażenia estetyczne potraktowano wnętrze tej specjalnej wersji, gdzie czarne tło rozjaśniają kontrastowo detale w kolorze jedwabistego chromu oraz specjalne, srebrne przeszycia na wieńcu kierownicy i gałce dźwigni zmiany biegów. Tapicerka siedzeń została wykonana z czerwonej (po raz pierwszy w tym segmencie aut) lub czarnej skóry „Frau" z obszyciem ze skóry lub tkaniny, co w kombinacji z deską rozdzielczą w matowej czerni daje szczególnie „zadziorny" efekt.

Na stoisku przewidziano umieszczenie konfiguratora Fiata 500 wyglądającego na atrakcyjną zabawkę z gatunku high-tech, przy pomocy którego zwiedzający będą mogli dobierać według indywidualnych upodobań wygląd auta, korzystając z kubełków z lakierem oraz igły z nitką.

0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
RAMPF Production Systems GmbH & Co.
Nifco Poland Sp. z o.o.
ISRINGHAUSEN Sp. z o.o.
Sigfox Poland Sp. z o.o.
Kempny Komponenty