Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
Centrum stylistyki Alfa Romeo przygotowało nową Giuliettę, wykorzystując wyrafinowane rozwiązania materiałowe i technologie wytwarzania odpowiadające wyzwaniom dnia dzisiejszego.

Firma Hutchinson, dostawca Tier 1rozwiązań dla motoryzacji, wybrał Stanyl® Diablo OCD2100 do wykonania rezonatora kanału powietrza doładowującego w silniku Turbo Diesla 1.6 L Multijet 105 Hp Euro 5. Zadaniem rezonatora jest tłumienie hałasu w układzie zasilania powietrzem.

Według Maurizio Servettiego, odpowiedzialnego za zespół Laboratoriów Tworzyw Sztucznych Grupy Fiat, jest to jeden z pierwszych rezonatorów układu turbodoładowania wykonanych z tworzywa sztucznego dla potrzeb platformy konstrukcyjnej Grupy FIAT Automobiles: „Grupa Fiat jest zaangażowana w prace nad poprawą komfortu akustycznego przy jednoczesnej dbałości o środowisko poprzez obniżenie poziomu hałasu i wzrost oszczędności paliwa. Stwierdziliśmy, że dzięki unikalnej odporności na długoterminowe starzenie w wysokiej temperaturze, Stanyl Diablo OCD2100 jest jedynym materiałem, który możemy zaakceptować do pracy w temperaturach powyżej 200°C przez 3000 godzin”.

dsm_giuliettaStanyl Diablo OCD2100 to pierwszy przedstawiciel następnej generacji tworzyw Stanyl PA46, oferującej rewolucyjną poprawę długoterminowej stabilności temperaturowej. Technologia ta, rozwinięta i opatentowana przez DSM, wydłuża czas eksploatacji części znacznie poza granice wyznaczone dla innych poliamidów wysokotemperaturowych. Dzięki ograniczeniu termicznego rozkładu oksydatywnego, Stanyl Diablo wytrzymuje ponad 5000 godzin w temperaturze do 220°C, przy utracie mniej niż 15% właściwości mechanicznych.

Technicy z firmy Hutchinson stwierdzają: „Dzięki połączeniu znakomitych właściwości mechanicznych i odporności zmęczeniowej w bardzo wysokich temperaturach oraz zachowaniu przy zgrzewaniu, Stanyl Diablo OCD2100 jest jednym z niewielu tworzyw konstrukcyjnych spełniających wymagania techniczne firmy Fiat, stanowiąc jednocześnie korzystną ekonomicznie alternatywę dla stosowanych obecnie konstrukcji metalowych”.

Ton Vet, Application Development Engineer w DSM Engineering Plastics, dodaje: „Stanyl Diablo OCD2100 przewyższa obecnie stosowane żywice wysokotemperaturowe pod względem stabilności w wysokich temperaturach, zgrzewalności, wytrzymałości zgrzeiny i jej termicznej stabilności długoczasowej. Żądany kształt i funkcjonalność części mogą być łatwiej osiągnięte i , co ważniejsze, można zagwarantować niezawodne działanie części pod maską silnika (UTB) w wymaganym czasie eksploatacji”.

Tworzywa Stanyl firmy DSM są łatwe w obróbce. Podczas formowania wtryskowego temperatury narzędzi rzędu 80°C i temperatury topnienia ok. 300°C nie są niczym niezwykłym. Dla zmniejszenia kosztów można stosować krótkie czasy cykli roboczych.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Zakład Wyrobów Metalowych STRUMET Sp. z o. o.
Nifco Poland Sp. z o.o.
Zakłady Metalowe „Postęp” S.A.
MESH Works Inc.
SAFECHEM Europe GmbH
 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.