Firma Hutchinson, dostawca Tier 1rozwiązań dla motoryzacji, wybrał Stanyl® Diablo OCD2100 do wykonania rezonatora kanału powietrza doładowującego w silniku Turbo Diesla 1.6 L Multijet 105 Hp Euro 5. Zadaniem rezonatora jest tłumienie hałasu w układzie zasilania powietrzem.
Według Maurizio Servettiego, odpowiedzialnego za zespół Laboratoriów Tworzyw Sztucznych Grupy Fiat, jest to jeden z pierwszych rezonatorów układu turbodoładowania wykonanych z tworzywa sztucznego dla potrzeb platformy konstrukcyjnej Grupy FIAT Automobiles: „Grupa Fiat jest zaangażowana w prace nad poprawą komfortu akustycznego przy jednoczesnej dbałości o środowisko poprzez obniżenie poziomu hałasu i wzrost oszczędności paliwa. Stwierdziliśmy, że dzięki unikalnej odporności na długoterminowe starzenie w wysokiej temperaturze, Stanyl Diablo OCD2100 jest jedynym materiałem, który możemy zaakceptować do pracy w temperaturach powyżej 200°C przez 3000 godzin”.
Technicy z firmy Hutchinson stwierdzają: „Dzięki połączeniu znakomitych właściwości mechanicznych i odporności zmęczeniowej w bardzo wysokich temperaturach oraz zachowaniu przy zgrzewaniu, Stanyl Diablo OCD2100 jest jednym z niewielu tworzyw konstrukcyjnych spełniających wymagania techniczne firmy Fiat, stanowiąc jednocześnie korzystną ekonomicznie alternatywę dla stosowanych obecnie konstrukcji metalowych”.
Ton Vet, Application Development Engineer w DSM Engineering Plastics, dodaje: „Stanyl Diablo OCD2100 przewyższa obecnie stosowane żywice wysokotemperaturowe pod względem stabilności w wysokich temperaturach, zgrzewalności, wytrzymałości zgrzeiny i jej termicznej stabilności długoczasowej. Żądany kształt i funkcjonalność części mogą być łatwiej osiągnięte i , co ważniejsze, można zagwarantować niezawodne działanie części pod maską silnika (UTB) w wymaganym czasie eksploatacji”.
Tworzywa Stanyl firmy DSM są łatwe w obróbce. Podczas formowania wtryskowego temperatury narzędzi rzędu 80°C i temperatury topnienia ok. 300°C nie są niczym niezwykłym. Dla zmniejszenia kosztów można stosować krótkie czasy cykli roboczych.