Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
altFord of Europe ogłosiła, iż w 2013 roku sprzedaż detaliczna wzrosła o 14 procent, co przyczyniło się do zwiększenia udziału w rynku detalicznym o pełen punkt procentowy do 8,2 procenta.

Wzrost sprzedaży detalicznej - czyli sprzedaży aut klientom indywidualnym - wynikał ze strategicznej zmiany wprowadzonej w 2013 roku, ukierunkowanej na bardziej dochodowe kanały sprzedaży.

- Podjęliśmy decyzję o znaczącym ograniczeniu sprzedaży aut wypożyczalniom samochodów oraz ograniczyliśmy możliwość rejestrowania samochodów przez dilerów, co miało na celu zwiększenie sprzedaży naszych nowych modeli klientom indywidualnym - powiedział Stephen Odell, prezes Ford Europe, Middle East and Africa. Posunięcie to bardzo się opłaciło. Sprzedaż detaliczna przynosi większe zyski i ma wyższe znaczenie w kwestii wizerunku marki i wartości rezydualnej.

Udział Forda w rynku detalicznym w Europie zwiększał się w każdym z 11 ostatnich miesięcy, podobnie jak udział wszystkich modeli Forda - poczynając od Forda Ka, a kończąc na Fordzie Galaxy - w odpowiednich segmentach rynkowych. W porównaniu z rokiem 2012, sprzedaż Forda europejskim klientom detalicznym i flotowym wzrosła o 7 punktów procentowych do łącznie 73 procent - to o 2 punkty procentowe powyżej średniej rynkowej. Natomiast sprzedaż modeli Forda wypożyczalniom samochodów i dilerom (rejestracje) spadła w 2012 roku z 34 do 27 procent.

- Nasz sukces sprzedaży detalicznej demonstruje duże znaczenie, jakie ma inwestowanie w nowe modele nawet w najtrudniejszej sytuacji ekonomicznej - dodał Odell. Czterdzieści trzy procent wszystkich samochodów Forda sprzedanych w Europie w zeszłym roku stanowiły całkowicie nowe lub gruntownie odświeżone modele.

Sprzedaż samochodów użytkowych Forda również wzrosła w ubiegłym roku - o 6,3 procenta - a udział w rynku wyniósł 9,2 procenta - to największy wzrost od 2007 roku.

W całym 2013 roku Ford sprzedał 1,1 miliona samochodów na 19 tradycyjnych rynkach europejskich, co pozwoliło firmie już szósty rok z rzędu uplasować się na drugim miejscu wśród czołowych producentów. Grudzień był natomiast siódmym z kolei miesiącem, w którym Ford zanotował wzrost sprzedaży. W ujęciu ogólnym, udział firmy na 19 rynkach wyniósł blisko 7,8 procenta pomimo początkowego braku w ofercie modeli Ford Mondeo, Ford S-MAX i Ford Galaxy.

Pozycję bestsellerowego modelu firmy Ford ponownie zajął Ford Fiesta. W całym roku sprzedano 290 500 egzemplarzy tego modelu - to więcej, niż wyniosła sprzedaż Forda Focus i Forda Transit. Jak wynika z danych zebranych przez firmę badawczą JATO Dynamics, w pierwszych jedenastu miesiącach 2013 roku Ford Fiesta był również najlepiej sprzedającym się modelem segmentu B w Europie.

W Wielkiej Brytanii, największym europejskim rynku zbytu Forda pod względem wolumenu sprzedaży, firma umocniła swoją pozycję w 2013 roku, notując trzydziesty siódmy z kolei rok na pozycji lidera sprzedaży samochodów i czterdziesty ósmy z kolei rok na pozycji lidera sprzedaży samochodów użytkowych. Drugim największym rynkiem dla Forda w Europie ponownie były Niemcy, a na kolejnych miejscach znalazły się Turcja, Rosja i Włochy.

- Chcemy dalej budować nasz sukces na fundamentach, które położyliśmy w 2013 roku. Obecnie dysponujemy najsilniejszą gamą modelową w branży motoryzacyjnej, którą dodatkowo poszerzymy w 2014 roku - powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu.

W 2014 roku Ford wprowadzi na rynek przynajmniej siedem nowych modeli, w tym Forda Transit, Forda Transit Courier, Forda Tourneo Courier, Forda Mondeo, Forda Mondeo Hybrid i Forda C-MAX Energi plug-in hybrid oraz Forda Focus.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

item Polska Sp. z o. o.
 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.
WAMECH P. A. WĄSIK Sp. J.
ANT Solutions Sp. z o.o.
Shapers’ Polska Sp. z o.o.
T.ERRE POLSKA Sp. z o.o.