Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
infobus_logo W ciągu trzech miesięcy 2011 r. fabryki zlokalizowane w Polsce wyeksportowały łącznie 599 autobusów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 5 ton. To o 57 pojazdów więcej niż rok wcześniej (+ 10,51%).

Liderem autobusowego eksportu po trzech miesiącach 2011 r. - i to z dość dużą przewagą nad resztą konkurencji - zostało Volvo z rezultatem 217 wysłanych za granicę autobusów. Podstawowym kierunkiem eksportu firmy w 2011 r. była Szwecja, Norwegia i Francja.

Drugie miejsce w rankingu ma MAN z wynikiem 147. wyeksportowanych autobusów miejskich. Główne kierunki eksportu fabryk zlokalizowanych w Sadach i Starachowicach to Niemcy, a następnie Holandia i Luksemburg.

Trzecie miejsce to Solaris Bus &Coach, który w I kwartale 2011 r. sprzedał poza granicami naszego kraju 138 autobusów. W tym roku zaszły zapowiadane zmiany w kierunkach eksportu. O ile zeszły rok upłynął na dominacji Szwecji, Niemiec i Norwegii, tak ten rok zaczynamy od prowadzenia Włoch, Niemiec i Francji.

Czwarte miejsce w eksportowym rankingu zajmuje Scania Bus Production Słupsk, która w I kwartale br. wysłała do swoich zagranicznych klientów 68 autobusów oraz ponad 60 podwozi do montażu przemysłowego. Kompletne pojazdy trafiły w zdecydowanej większości do odbiorców z Szwecji oraz Wielkiej Brytanii i Estonii. Listę polskich eksporterów autobusów w I kwartale 2011 r. zamykają firmy:

- Kapena (22 szt.)
- Autosan (4 szt.)
- CMS Auto (3 szt.)
Eksport autobusów z Polski w I kwartale 2010 r.
Producent 01-03.2011 proc. 01-03.2010
Volvo Polska 217 36,23 proc. 152
MAN Bus Sp. z o. o. 147 24,54 proc. 113
Solaris Bus & Coach 138 23,04 proc. 43
Scania Production Słupsk 68 11,35 proc. 216
inni 29 4,84 proc. 18
RAZEM 599
100 proc. 542
Źródło: JMK analizy rynku transportowego

Więcej w serwisie www.infobus.pl

0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Etisoft Sp. z o.o.
Shapers’ Polska Sp. z o.o.
MESH Works Inc.
Lubricant Polska Sp. z o.o.
T.ERRE POLSKA Sp. z o.o.
ANT Solutions Sp. z o.o.