Pięciocylindrowy silnik turbo o mocy zwiększonej do 265 kW (360 KM), pozwala osiągnąć maksymalną prędkość 280 km/h.
2,5-litrowy silnik TFSI w Audi TT RS plus to jednostka wysokowydajna. W porównaniu z modelem wyjściowym, turbodoładowany silnik z wtryskiem bezpośrednim, generuje o 15 kW (20 KM) więcej mocy. Moment obrotowy wynosi 465 Nm., więcej o 15 Nm. Za przenoszenie mocy odpowiedzialna jest sześciobiegowa manualna skrzynia biegów lub błyskawicznie zmieniająca przełożenia siedmiobiegowa przekładnia S tronic. Dwusprzęgłowa skrzynia biegów wyposażona jest w funkcję Launch Control, która optymalizuje przyspieszenie ze startu zatrzymanego. Stały napęd na cztery koła quattro, działający w oparciu o sprzęgło wielopłytkowe, pewnie przenosi moc silnika na jezdnię.
Świetne wyniki zużycia paliwa osiągnięto nie tylko dzięki licznym rozwiązaniom na rzecz efektywności, ale przede wszystkim dzięki lekkim nadwoziom - Audi Space Frame (ASF); w przedniej części nadwozia wykorzystano aluminium, w tylnej - stalową blachę. Coupé wyposażone w przekładnię manualną oraz napęd quattro, waży tylko 1.450 kg. Obciążenie jednostkowe mocy wynosi 4,0 kg na KM. Wynik Roadstera to 4,2 kg na KM.
Wysokowydajny układ hamulcowy może w każdej chwili stawić czoła mocy silnika. Na przedniej osi zamontowano czterotłokowe zaciski wraz z perforowanymi tarczami hamulcowymi. Audi TT RS plus porusza się na 19-calowych, pięcioramiennych obręczach polakierowanych na czarno, czerwone krawędzie dodają im charakteru. Opony mają rozmiar 255/35. Opcjonalnie dostępny jest system regulacji amortyzatorów Audi magnetic ride. Duży, montowany na stałe spojler zwiększa docisk osi tylnej.
Osłona chłodnicy „singleframe”, to kolejny element wyróżniający Audi TT RS Plus. Siatka w kształcie rombów utrzymana jest w kolorze połyskującego antracytu, natomiast rama - matowego aluminium. Obudowy lusterek zewnętrznych wykonane są z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP). Podwójny, sportowy układ wydechowy z klapą modulującą brzmienie silnika, zwieńczony jest owalnymi czarnymi końcówkami rur wydechowych. Pakiet stylistyczny Carbon nadaje komorze silnika bardziej wyrafinowany wygląd, dźwignia manualnej lub automatycznej skrzyni biegów została ozdobiona dekoracyjnym pierścieniem w kolorze aluminium oraz emblematem TT RS plus.