Przeprowadzone testy wykazały słabość systemu bezpieczeństwa w aucie. Koreański koncern już w zeszłym tygodniu rozpoczął kampanię serwisową w odpowiedzi na obawy zgłoszone przez organizację.
Euro NCAP odkryła przecięcie pasa bezpieczeństwa kierowcy, które nastąpiło na skutek przeprowadzonego przedniego crash testu. Inspektorzy stwierdzili, że pas został uszkodzony na skutek interakcji z prowadnicą fotela. Kia wyprodukowała osłonę z polipropylenu, która ma być dodawana do pasów aby skutecznie przeciwdziałać stwierdzonemu problemowi. Producent opóźnił dostawy wszystkich nowych aut do czasu przeprowadzenia modyfikacji i prosi właścicieli aut, które trafiły na rynek aby zgłosili się do dealerów w celu zamontowania wspomnianeh osłony.
Modyfikacja dotyczy wszystkich 2,1 tys. aut, z których 1,1 tys. trafiło do klientów i pozostały tysiąc do dealerów, jako auta demonstacyjne.