Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
W 2009 r. zysk netto Škoda Auto spadł o 68 proc. do 3,46 mld koron a wartość sprzedaży była niższa o 6,2 proc. i wyniosła 187,8 mld koron - taki dane przedstawił producent podczas poniedziałkowej konferencji podsumowującej zeszły rok.

Sama sprzedaż aut wzrosła o 1,4 proc. do rekordowego poziomu 684 226 pojazdów. Na rynku chińskim sprzedaż wzrosła do 273 590 aut (+106,7 proc.). Dzięki systemowi dopłat rekordowa była także sprzedaż w Niemczech. Na tym rynku Škoda znalazła klientów dla 162 328 swoich pojazdów (+44,3 proc.).

Najlepiej sprzedającym się autem była Octavia - 273 590 sztuk (+2,4 proc.), która nieznacznie wyprzedziała Fabię 264 173 szt. (+7,1 proc.). Największy procentowy wzrost zanotował Superb - 44 548 egz. (+73,7 proc.). Sprzedaż modelu Yeti, wprowadzonego we wrześniu zeszłego roku, osiągnęła poziom 11 018 szt. Roomster natomiast zanotował 18 proc. spadek sprzedaży.

W bieżącym roku w okresie 2 pierwszych miesięcy sprzedaż Škoda Auto wzrosła o 33 proc. do ponad 106 tys., powiedział w poniedziałek prezes Reinhard Jung. Pomimo spadku na rynku niemieckim, sprzedaż w Europie Zachodniej wzrosła o jedną czwartą do 47 431 samochodów. W Europie Środkowej wzrosła o o 16 proc. (17,9 tys.) a w Europie Wschodniej spadła o 36,5 proc. (6 590 szt.).

W tym roku producent zapowiedział, że uruchomi pełną produkcję w zakładach w Kałudze w Rosji i w Pune w Indiach.

0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Gotec Plastics Polska sp. z o.o.
WAMECH P. A. WĄSIK Sp. J.
Pol-Technology Sp. z o.o.
Zakłady Metalowe „Postęp” S.A.
Promot - Zakłady Metalowe Sp. z o.o.
Shapers’ Polska Sp. z o.o.