Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
altŠKODA utrzymuje swoją silną pozycję na globalnym rynku dzięki wzrostowi sprzedaży we wrześniu w Europie Zachodniej i Centralnej.

W Polsce zarejestrowano w tym miesiącu 3 183 samochody marki. W porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku to wynik o 4,4% lepszy, pozwalający utrzymać pozycję lidera rynku.
      
W skali globalnej ŠKODA zanotowała we wrześniu nieznaczny spadek wyników (o 2,1%) przez pogorszenie się koniunktury rynkowej w Chinach, Rosji i Europie Wschodniej, co stanowi rosnące wyzwanie dla wszystkich producentów samochodów.

Równolegle nowe modele czeskiej marki cieszą się coraz większym powodzeniem na rynkach Europy Zachodniej i Centralnej. W zachodniej części naszego kontynentu rekordy popularności bije Fabia, która poprawiła swój wrześniowy wynik z zeszłego roku o 31%, oraz Superb.

„Jesteśmy zachwyceni tak dużą popularnością nowych modeli ŠKODY”- przyznaje Werner Eichhorn, Członek Zarządu firmy ŠKODA ds. Sprzedaży i Marketingu, dodając: „W połączeniu z dobrą ogólną kondycją rynku, ŠKODA niezmiennie utrzymuje tendencję rosnącą w Europie Centralnej i Zachodniej. Równolegle warunki rynkowe w Chinach, Rosji i Europie Wschodniej pogarszają się, co niestety ma wpływ także na naszą markę”.

W Polsce wrześniowy wynik poprawił się o 4,36%, z 3 050 do 3 183 rejestracji w tym czasie w roku bieżącym. Od początku roku do Klientów w Polsce ŠKODA dostarczyła już 32 712 samochodów. Pozwala to czeskiej marce zachować pozycję niekwestionowanego lidera rynku, z udziałem 12,77%. Ten rewelacyjny wynik marka zawdzięcza silnej gamie modelowej: Octavia utrzymuje pierwsze miejsce na polskim rynku z wynikiem 10 345 sztuk rejestracji od początku roku. Tuż za nią plasuje się Fabia, która znacząco poprawiła swój wynik: zanotowała wzrost o 16,38% z 7 533 do 8 767 sztuk przez pierwszych dziewięć miesięcy 2015 roku. Fabia zanotowała także rekordowy wzrost wśród Klientów indywidualnych, wśród których jest najchętniej wybieranym modelem w całej Polsce. Poprawa wyniku o całe 60,62% przekłada się na aż 3 977 egzemplarzy Fabii zarejestrowanych przez Klientów indywidualnych od początku roku.

Rewelacyjnie radzi sobie na polskim rynku model Rapid, zajmujący po pierwszych dziewięciu miesiącach 2015 roku piąte miejsce wśród Klientów indywidualnych (2 432 egzemplarzy, co daje wzrost o 4,96% do analogicznego okresu w roku poprzednim).     
      
W Europie Zachodniej ŠKODA dostarczyła we wrześniu do Klientów o 6,9% więcej samochodów niż w tym samym miesiącu w roku ubiegłym (43 700 wobec 40 900 sztuk). W Niemczech wynik marki poprawił się o 7,7%, rosnąc do 15 300 samochodów (wrzesień 2014: 14 200), co pozwala ŠKODZIE utrzymać pozycję numeru 1 na rynku wśród marek importowych. ŠKODA zanotowała dwucyfrowy wzrost wyniku w ośmiu państwach tego regionu: Austrii (2 200 samochodów, wzrost o 19,9%), Danii (1 600 samochodów, wzrost o 31,2%), Włoszech (1 400 egzemplarzy, poprawa o 13,9%), Szwecji (także 1 400 samochodów i wzrost o 13,9%), Hiszpanii (1 400 sztuk, wzrost o 16,1%), Norwegii (600 egzemplarzy, więcej o 14,9%), Irlandii (300 samochodów, wzrost o 45,6%) i Portugalii (200 sztuk, poprawa o 24,1%).

W Rosji rynek samochodów nowych przeżywa obecnie głęboki kryzys, co odbija się także na wyniku ŠKODY: we wrześniu dostarczono Rosjanom 4 600 samochodów, co jest wynikiem o 37% gorszym od 7 300 sztuk dostarczonych we wrześniu 2014 roku. Sytuacja ta odbija się na całej Europie Wschodniej, gdzie ŠKODA dostarczyła 2 900 samochodów (spadek o 3,6% z 3 000 egzemplarzy). Dwucyfrowe wzrosty wyniku zanotowano w Serbii (500 samochodów, poprawa o 28,8%) i Bułgarii (300 egzemplarzy, wzrost aż o 40,9%).

ŠKODA utrzymuje bardzo silną pozycję w Europie Centralnej. W tej części kontynentu wynik został poprawiony o 11,2%, dzięki wzrostowi z 12 000 we wrześniu 2014 roku do 13 300 samochodów we wrześniu br. Na swój rynek domowy ŠKODA dostarczyła 6 200 nowych samochodów, czyli o 6,6% więcej niż w analogicznym okresie w poprzednim roku. Poza drugim najlepszym rynkiem regionu – Polską, znaczący wzrost marka zanotowała także na Słowacji (1 700 sztuk, więcej o 22,8%), na Węgrzech (900 samochodów, wzrost o 28,4%) i w Słowenii (wzrost o 21,9% do 500 egzemplarzy).

Na zmagającym się z kryzysową sytuacją rynku Chin, ŠKODA zanotowała we wrześniu wynik 23 800 wozów dostarczonych do Klientów, tj. o 4,2% mniej niż we wrześniu 2014 roku. W Indiach ŠKODA dostarczyła w tym czasie 1 400 samochodów (mniej o 21,9% w stosunku do wyniku 1 700 sztuk z września 2014). W Australii marka zanotowała wzrost o 38,8% do 500 samochodów.

Liczba dostaw samochodów do Klientów we wrześniu 2015 (według modelu, w zaokrągleniu do stu, procentowa różnica wobec września 2014):
  • ŠKODA Octavia (36 400; +9.0 %),
  • ŠKODA Rapid (15 200; -30.4 %),
  • ŠKODA Fabia (19 600; +32.5 %),
  • ŠKODA Superb (6 700; -20.7 %),
  • ŠKODA Roomster (600; -77.7 %),
  • ŠKODA Citigo (sprzedawana tylko w Europie, 4 600; -3.6 %).
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Lubricant Polska Sp. z o.o.
MV Center Systemy Wizyjne Sp z o.o.
Stokvis Tapes Polska Sp. z o.o.
Gotec Plastics Polska sp. z o.o.
Mondi Simet Sp. z o.o.
Takoni Sp. z o.o.