Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
alt ​​Wielki sukces czeskiej fabryki zbiegł się z kolejnym kamieniem milowym: wyprodukowaniem pół miliona skrzyń biegów MQ/SQ 100.​
​​
Trzycylindrowy silnik serii EA 111 cieszy się niezmiennie wielką popularnością wśród Klientów ŠKODY, SEAT-a i Volkswagena. To czeski produkt, który od 2001 roku schodzi z taśm produkcyjnych zakładu w Mladá Boleslav. Oprócz jednostki 1.2 HTP, ŠKODA wytwarza także silniki 1.2 TSI tej samej serii, 1.2 TSI i 1.4 TSI serii EA 211 oraz manualne i automatyczne skrzynie biegów.

„Nasza firma buduje silniki już prawie 115 lat. Czyni to ŠKODĘ jednym z najdłużej istniejących projektantów i producentów jednostek napędowych na świecie” - mówi Michael Oeljeklaus, członek Zarządu ŠKODY odpowiedzialny za produkcję i logistykę.

„Te kamienie milowe w postaci wyprodukowania przez nas trzech milionów silników 1.2 HTP oraz pięciuset tysięcy skrzyń biegów MQ/SQ 100 wiele mówią o sile naszej lokalnej produkcji. Zamierzamy to wykorzystać, by jeszcze bardziej wzmocnić nasz potencjał technologiczny w najbliższych latach.

2014 05 12 silniki sCeniony trzycylindrowy motor napędza modele Fabia, Roomster i Rapid. Oznaczenie HTP to skrót od „High Torque Performance” - wskazuje na duży moment obrotowy dostępny już od małej prędkości obrotowej, co przekłada się zarówno na małe zużycie paliwa, jak dobrą dynamikę tej lekkiej jednostki.

Oprócz silników, ŠKODA ma także bardzo duże kompetencje w zakresie wytwarzania skrzyń biegów. Automatyczna dwusprzęgłowa przekładnia DQ 200 produkowana jest w miejscowości Vrchlabí. Manualne skrzynie biegów MQ 200 i MQ/SQ 100 budowane są natomiast od połowy 2011 roku w Mladá Boleslav.
   
Komponent ten przeznaczony jest do miejskich samochodów Grupy Volkswagen - między innymi ŠKODY Citigo. W marcu bieżącego roku osiągnięto wieki sukces, potwierdzający popularność i jakość wytwarzanych tu modułów: wyprodukowano półmilionowy egzemplarz tej skrzyni biegów.

2014 05 12 silniki sŠKODA planuje w najbliższych latach wykorzystać swoją cenną wiedzę i bardzo duże doświadczenie w zakresie jednostek napędowych i skrzyń biegów do intensywnego rozwoju. Czeski producent wybudował w tym celu nowe Centrum Układów Napędowych w Centrum Technologicznym ŠKODY Česana w Mladá Boleslav. Ze wsparciem Grupy Volkswagen w jego budowę zainwestowano 34 miliony euro. To obecnie największa inwestycja tego typu realizowana w całym przemyśle Czech.

Duże znaczenie dla innowacyjnego procesu produkcji silników i skrzyń biegów ŠKODY mają fabryczne odlewnie i kuźnie. Kilka tygodni temu świętowały one jubileusz pięćdziesięciolecia. Ta część fabryki - założona w 1963 roku - powstała niedługo przed wprowadzeniem do produkcji słynnej ŠKODY 1000 MB.

Obecnie to jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie tego typu kompleksów na świecie, wyróżniony tytułem „Centre of Excellence” wskazującym na najlepsze i najbardziej wyspecjalizowane zakłady całej Grupy Volkswagena.

ŠKODA rozpoczęła produkcję silników w 1899 roku.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.
ProfilGate
MRS ELECTRONIC Sp. z o.o.
 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.
ISRINGHAUSEN Sp. z o.o.
VIA Technika Obróbki Powierzchniowej Sp. z o.o.