Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
„Dziś rozpoczyna się nowa era Lancii z nowym logo i jasną wizją designu”, powiedział Luca Napolitano, dyrektor generalny Lancii.

„W oczekiwaniu na nowy model Ypsilon, pierwszy samochód nowej Lancii, przedstawiamy Lancię Pu+Ra Zero, rzeźbę, trójwymiarowy manifest będący inspiracją dla samochodów, które zostaną wprowadzone na rynek w latach 2024-2028. To dzieło sztuki, w którym przeszłość i przyszłość pozostają w nieustannym kontakcie, w którym elegancja równoważy się z radykalnym duchem form. Dziś rozpoczyna się nasze odrodzenie, w którym chcemy spełnić marzenia tak licznych miłośników Lancii rozsianych po całym świecie. Lancia ponownie stanie się pożądaną, szanowaną i niezawodną marką na europejskim rynku samochodów premium. Dziś jest początek nowej Lancii!”

Nowe logo Lancii, które naznacza wejście marki w erę elektrycznej mobilności

Na przestrzeni 116-letniej historii pojawiło się siedem logotypów Lancii, wszystkie połączone unikalnymi wartościami, zakorzenionymi w DNA marki i kojarzonymi z elegancją, „potęgą graficzną" i wyrafinowaniem.

Teraz nadszedł czas na nowe logo, symbol nowej ery Lancii i jej wejścia w erę elektrycznej mobilności. To nowe logo pojawi się na nowej Lancii Ypsilon, nowym flagowym modelu i na nowej Delcie. Stanowi ono integralną część nowej tożsamości marki, która swoim zasięgiem obejmie europejskie salony dealerskie, które do początku 2024 roku zostaną odnowione pod względem wizerunku, oraz wszystkie działania komunikacyjne, zarówno online, jak i offline.

Zainspirowane w głównej mierze logo z 1957 roku, które po raz pierwszy pojawiło się na modelu Lancia Flaminia, nowe logo to autentyczny klejnot, bardzo klasyczny w swojej estetyce, w którym prostota i czystość graficzna spotykają się ze szlachetnością kolorów, materiałów i obróbki. Wykonane z aluminium i będące wyrazem nowych kodów graficznych marki, nowe logo jest „spowite w świetle” i jest wynikiem technologii stosowanych nie tylko w przemyśle motoryzacyjnym, ale także w bardzo różnych branżach, o czym świadczy na przykład koliste szczotkowanie typowe dla tarczy zegarka.

Nowe logo Lancii to tzw. Progressive Classic. To nowa interpretacja wszystkich charakterystycznych elementów legendarnej marki, takich jak kierownica, flaga, tarcza, włócznia i napis, ale w takiej odsłonie, by były one nowoczesne i „patrzące” w przyszłość. Wszystkie te elementy składowe marki są symbolami szlachetności i dziedzictwa Lancii, które teraz zostały uproszczone, zarówno pod względem linii, jak i kształtów, i zyskują nową równowagę wyrażającą innowacyjność, jakość „premium” i włoski charakter, połączone z odrobiną eklektyzmu, nadaną przez asymetryczną włócznię.

Nowością jest również napis Lancia z oryginalną czcionką, która czerpie inspiracje z jednej z włoskich doskonałości najmocniej związanych z historią marki – z mody. Ten nowy napis naznacza przyszłość marki i czyni ją pożądaną, trwałą i zawsze współczesną.

Aby stworzyć nowe logo, zespół projektantów Lancii przestudiował siedem wersji, które występowały na przestrzeni ponad stu lat. Zaczęli od bardzo prostego i minimalistycznego logo z 1907 roku, gdzie nazwa „Lancia” jest pisana kursywą i w złotym kolorze, doskonale wpisując się w styl Liberty tamtego okresu. Później przeanalizowano logo z 1911 roku: było to logo zaprojektowane przez hrabiego Carlo Biscaretti di Ruffia, złożone z kilku elementów, które na przestrzeni lat pozostały niezmienne - czteroramienna kierownica, ręczne sterowanie przyspieszeniem, prostokątna flaga i drzewiec w kształcie włóczni. Następnie przestudiowano logo z 1929 roku, logo z trójkątną tarczą obramowującą koło kierownicy, co jest wyraźnym nawiązaniem do uniwersalnej geometrii i graficznej czystości. Później analizie poddano słynne logo z 1957 roku charakteryzujące się minimalistycznym stylem i wreszcie, uwagę skupiono na najnowszych emblematach, takich jak prosta i wyrafinowana wersja z 1974 roku, czy logo z 1981 roku stworzone przez projektanta Massimo Vignellego z wystylizowaną tarczą, włócznią, kierownicą i flagą, by zakończyć na obecnym logo wprowadzonym w 2007 roku.

Debiut nowego języka designu marki: Lancia Pu+Ra Design

Zrodzona z połączenia słów „Pure” i „Radical” (czysty i radykalny), Lancia Pu+Ra Design to nazwa nowego i zrównoważonego języka designu Lancii, który zainspirował styl samochodów przyszłości i, który ma być wyjątkowy i trwały przez lata. Wszystko to jest owocem chlubnej przeszłości marki i doskonałości włoskiego stylu znanego na całym świecie.

W przyszłych samochodach Lancii odnajdziemy bowiem miękkie, czyste i zmysłowe kształty Aurelii i Flaminii, połączone z najbardziej nowoczesnymi elementami oddającymi radykalizm i prostotę, inspirowanymi językiem wystroju wnętrz, architektury i mody, a także sportową historią marki uosabianą przez słynne Stratosy i Delty.

Dzięki Lancia Pu+Ra Design, bryły nowych pojazdów są tworzone przez kolejne warstwy, poprzez dodawanie i przecinanie podstawowych i charakterystycznych kształtów, takich jak koło, prostokąt i trójkąt, oraz łączenie ich z eklektycznymi detalami. W rezultacie powstał język, który nie jest typowo motoryzacyjny.

Jeśli chodzi o wnętrze, Lancia Pu+Ra Design czerpie inspirację z włoskiego wzornictwa w zakresie wystroju wnętrz, włoskiej doskonałości, jeśli chodzi o dbałość o szczegóły, poszukiwanie ekskluzywnych materiałów i innowacji. Lancia szuka inspiracji w tym obszarze, aby stworzyć wyjątkową przestrzeń, składającą się z prostych, geometrycznych form i radykalnej perspektywy, w której klient poczuje się jak w domu, a nawet więcej, w wyrafinowanym i eklektycznym włoskim salonie. Wszystko wzbogacono dodatkowo o podejście „color blocking” oraz wybór szlachetnych i zrównoważonych materiałów, które definiują przyszłego ducha marki.

Lancia Pu+Ra Zero, trójwymiarowy manifest stanowiący istotę designu przyszłych modeli marki Lancia

Lancia Pu+Ra Zero to trójwymiarowy manifest przedstawiający istotę nowego designu Lancii i wizję tego, jak wyglądać będą nowa Ypsilon, nowy flagowy model marki i nowa Delta. Łącząc design, sztukę i innowację rzeźba ta jest najlepszym wyrazem koncepcji „Progressive Classic”.

Lancia Pu+Ra Zero to synteza przeciwstawnych elementów: piękna i techniki, gracji i charakteru. Harmonijnie łączy podstawowe, ikoniczne i tradycyjnie typowe kształty Lancii w ciągłym dialogu pomiędzy dwoma różnymi, ale uzupełniającymi się duszami marki, pomiędzy przeszłością i przyszłością.

Przód Lancii Pu+Ra Zero to reinterpretacja historycznej osłony chłodnicy Lancii przypominającej rozszerzający się ku górze „kielich”, dzisiaj zwrócony w przyszłość poprzez trzy promienie światła, podkreślające jego kultowy i niezwykły charakter. Ten nowy „kielich”, czysty, technologiczny i o niepowtarzalnym charakterze pojawi się na wszystkich trzech nowych modelach Lancii, czyniąc je rozpoznawalnymi na pierwszy rzut oka tak w dzień, jak i w nocy.

Nad kielichem znajduje się nowy napis Lancia. Ten podwójny podpis, kielich zestawiony z napisem, będzie sygnować przód wszystkich trzech nowych modeli Lancii: „kielich pełen światła” otaczający wirtualnie nazwę marki i wyraźnie określający tożsamość graficzną odrodzenia marki Lancii, przenosząc ją w erę mobilności elektrycznej.

Lancię Pu+Ra Zero tworzą miękkie, płynne linie przypominające design Aurelii B20 i Flaminii, z kolistym dachem zalewającym kabinę światłem, w grze, w której stawką jest równowaga między nadwoziem a wnętrzem.

Tył wyróżniają okrągłe światła. Nawiązują one do reflektorów znanych ze Stratosa i zostaną wykorzystane w nowym modelu Ypsilon wraz z nowym napisem Lancia umieszczonym pomiędzy reflektorami. Ponadto, w widoku bocznym uwagę zwraca nowe logo.

Lancia Pu+Ra Zero ma niebieski kolor Micalized Blue z subtelnymi refleksami, które grają ze światłem pod znakiem włoskiej elegancji, płynności i lekkości.

Lancia i Cassina, podróż pod znakiem włoskiej doskonałości

Nowy język designu marki, Lancia Pu+Ra Design, tworzy przestrzeń o formach zarówno czystych, jak i radykalnych, za pomocą języka, nietypowego dla branży motoryzacyjnej, według którego wnętrza przyszłych modeli Lancia będą doskonale spójne z designem ich nadwozia. W kabinie nowych modeli kierowcę i pasażerów powita elegancja wyróżniająca markę Lancia i wnętrza inspirowane ikonami przeszłości, takimi jak Gamma, Thema i Flavia, wzbogacone teraz o prostą i intuicyjną technologię zgodną z DNA marki.

W efekcie, możemy poczuć się jak w prawdziwym, eleganckim „salonie”, przypominającym salon w typowym włoskim domu. Domowa i gościnna przestrzeń jest również eklektyczna, ponieważ łączy różne, często kontrastujące ze sobą style, tworząc harmonijną i spójną całość.

Właśnie dlatego, marka Lancia zdecydowała się na współpracę z firmą Cassina, czerpiąc inspirację z know-how renomowanej włoskiej firmy zajmującej się luksusowym wystrojem wnętrz, o prawie 100-letniej historii bogatej w innowacyjne rozwiązania.

Cassina dołączy do marki Lancia, wnosząc do branży motoryzacyjnej swoje doświadczenie, skupiając się na wspólnych wartościach, takich jak włoski duch, innowacyjność, tradycja i poszanowanie dla środowiska, dając początek niespotykanemu dotąd projektowi patrzącemu w przyszłość.

Współpracałączy firmy będące wyrazem doskonałości Made in Italy, patrzące teraz w przyszłość, skupiając maksymalną uwagę na zrównoważonym rozwoju i dobrym samopoczuciu we wnętrzu samochodu.

To najważniejsze wytyczne dla wspólnej podróży marek Lancia i Cassina inspirowanej „Perspektywą Cassina”, czyli wizją łączącą najbardziej innowacyjne produkty z ikonami nowoczesności w celu stworzenia wygodnej i eklektycznej przestrzeni opartej na wyjątkowej doskonałości designu.

Założona w 1927 roku we Włoszech, Cassina projektuje designerskie meble, tworzone z myślą o jak najlepszej jakości i trwałości. Łączy tradycyjne umiejętności z najwyższą wydajnością oraz zdolności technologiczne z tradycyjnym rzemiosłem, angażując czołowych architektów i projektantów i tworząc kompletne, harmonijne rozwiązania wystroju wnętrz, które ucieleśniają najlepsze współczesne wzornictwo.

Premiera zwiastuna krótkiego filmu „Lancia, nowe Odrodzenie”

Zwiastun krótkiego filmu „Lancia, Nowe Odrodzenie”, miał swoją premierę podczas Lancia Design Day. Można go obejrzeć pod linkiem, pełna wersja filmu będzie dostępna na kanałach social media marki w styczniu.

Będzie to pierwszy z trzech odcinków mini serialu online celebrującego odrodzenie marki Lancia i jej drogę zmierzającą do stania się pożądaną, wiarygodną i szanowaną marką w segmencie premium.

W pierwszym odcinku, dyrektor generalny marki Lancia Luca Napolitano zabierze widzów w podróż, od przeszłości do przyszłości, odkrywając kulisy Lancia Design Day, pierwszego wydarzenia nowej ery marki.

Nakręcony w dokumentalnym stylu zwiastun w ciekawy sposób opowiada o tym, co zwykle jest ukryte przed wzrokiem opinii publicznej. Film przedstawia zespół projektantów marki Lancia kierowany przez Jean’a Pierre’a Ploue’go oraz brand team, pracujących razem nad stworzeniem nowego logo, nowego języka designu oraz trójwymiarowego manifestu, zaprezentowanych 28 listopada br., które wprowadzają nowy design przyszłych samochodów Lancia.

Obraz pokazuje pasję, dumę i zaangażowanie, które czuje każdy członek zespołu, przyczyniając się do niezwykłego odrodzenia tak legendarnej marki w świecie motoryzacji i poza nim.

W filmie widzimy siedzibę główną marki Lancia, centrum projektowe, Stellantis Heritage Hub, a następnie przenosimy się do Reggia of Venaria w szybkiej serii sugestywnych obrazów, gdzie ikony przeszłości, takie jak eleganckie modele Aurelia i Flaminia oraz „brutalny” Stratos, Delta i Rally 037 są przedstawione na tle symbolicznych miejsc dla marki. Obraz wzbogacony jest o ważny kontekst historyczny, dzięki czemu film jest jeszcze bardziej wciągający i podkreśla wartość dziedzictwa marki w tworzeniu jej przyszłości.

Drugi odcinek mini serialu online zostanie zaprezentowany podczas Design Week w kwietniu 2023 roku, natomiast ostatni odcinek pojawi się w 2024 roku wraz z premierą Nowej Lancii Ypsilon.

Odrodzenie marki Lancia to solidny, ambitny plan z szybką realizacją

Odrodzenie Lancii zostało opracowane w ramach dziesięcioletniego planu strategicznego przewidującego wprowadzenie na rynek trzech nowych modeli - jeden co dwa lata, począwszy od 2024 roku - aby pokryć 50% rynku. To solidny i skuteczny plan działania , który szybko się rozwija w ramach planu strategicznego „Dare Forward” grupy Stellantis. Świadczy o tym proces elektryfikacji, w ramach którego w 2028 roku marka będzie sprzedawała wyłącznie samochody w 100% elektryczne. Drugim filarem odrodzenia Lancii jest zrównoważony rozwój: w kabinie Nowego Ypsilona 50% powierzchni dotykowych będzie wykonanych z materiałów ekologicznych. Ponadto, trwają zaawansowane prace nad stworzeniem efektywnego i innowacyjnego modelu dystrybucji, w ramach którego powstanie 100 nowych ekskluzywnych salonów w Europie, a we Włoszech będzie o co najmniej 15% mniej partnerów. Ponadto, nowy system przewiduje maksymalne wykorzystanie sprzedaży online.

To wszystko ma na celu uczynienie Lancii wiarygodną, szanowaną i pożądaną marką w segmencie premium w Europie.

Reggia di Venaria: pałac królewski wpisany na Listę Dziedzictwa UNESCO, który należy zobaczyć i w pełni go poczuć

Lancia wybrała dawną rezydencję królewską Reggia of Venaria na miejsce Lancia Design Day, aby podkreślić pokrewieństwo między sabaudzką rezydencją a marką, w imię dualizmu złożonego z klasycznej przeszłości i wizji przyszłości.

Kiedy zbudowano ją w drugiej połowie XVII wieku, Reggia uważana była za dzieło nowoczesnej i wybiegającej w przyszłość architektury. To samo dotyczyło sąsiedniego Turynu, który stał się obowiązkowym punktem na mapie dla wykształconych i zamożnych podróżników tamtych czasów, doskonalących swoją wiedzę, zwiedzając najpiękniejsze europejskie stolice. Prace renowacyjne przeprowadzone w latach 1999-2007 w Reggia di Venaria, przywróciły jej dawny splendor i przekształciły ją w nowoczesny obiekt, który można nie tylko zwiedzać, ale także poczuć, zanurzając się w podróż pomiędzy historią a nowoczesnością, co dokładnie odpowiada idei „Progressive Classic” mocno wpisanej w DNA marki Lancia. W 1997 roku, pałac Reggia di Venaria została wpisana na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Jedną z jej największych atrakcji jest Wielka Galeria, wyglądająca jak teatr światła, dzięki białym marmurom i ogromnym 44 oknom i 22 dużym owalom na jej sklepieniu. Tworzą one grę światła i cienia, która nigdy nie przestaje zadziwiać i zachwycać zwiedzających.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

YETICO S.A.
Etisoft Sp. z o.o.
Pol-Technology Sp. z o.o.
1Logistics Żuralski Sp. z o.o.
Gotec Plastics Polska sp. z o.o.
Sigfox Poland Sp. z o.o.