Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
W czerwcu tego roku globalna sprzedaż luksusowych SUV-ów Lexusa przekroczyła 5 milionów egzemplarzy. Pierwszy SUV marki, model LX wszedł na rynek w 1996 roku. Dwa lata później zadebiutował pierwszy SUV Lexusa z nadwoziem samonośnym, czyli model RX. Za jego sprawą powstała nowa klasa luksusowych crossoverów, która obecnie jest najpopularniejszym segmentem samochodów klasy premium.


W miarę jak rosło zainteresowanie klientów luksusowymi SUV-ami, do gamy Lexusa dołączały kolejne modele – terenowy GX o konstrukcji ramowej, średniej wielkości NX oraz kompaktowy UX. Obecnie SUV-y Lexusa są oferowane w 90 krajach na świecie i odpowiadają za dwie trzecie globalnej sprzedaży marki.

W ciągu 24 lat SUV-y i crossovery napędzały rozwój marki Lexus, łącząc śmiałą stylistykę, duże możliwości na asfalcie i poza nim oraz wyjątkową jakość opartą na wyrafinowanym rzemiośle i zaawansowanej technologii produkcji. Za sprawą modelu RX w 2005 roku w segmencie luksusowych SUV-ów zadebiutował napęd hybrydowy, który obecnie jest wiodącym napędem dla modeli RX, RX L, NX i UX. Odważny krok Lexusa doprowadził do popularyzacji zelektryfikowanych napędów w świecie SUV-ów. Dziś hybrydy odpowiadają za jedną trzecią globalnej sprzedaży SUV-ów marki i aż 96% w Europie Zachodniej i Środkowej.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Jaeger Polska Sp. z o.o.
Pol-Technology Sp. z o.o.
PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.
Gotec Plastics Polska sp. z o.o.
Poliamid Plastics Sp. z o.o.
Nifco Poland Sp. z o.o.