Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
Pod względem ogłoszonych niewypłacalności firm w Niemczech w 2022 roku, branża motoryzacyjna wyraźnie przeciwstawiła się panującemu trendowi, informuje firma konsultingowa FalkenSteg.

Podczas gdy liczba upadłości dużych podmiotów wzrosła o prawie 30 procent w porównaniu z 2021 rokiem ( 217 przypadków), to wśród dostawców motoryzacyjnych pozostała ona praktycznie na tym samym poziomie (31 wniosków, o 1 więcej niż w 2021 r.). Jednak liczba upadłości jest znacznie wyższa niż przed pandemią koronawirusa. Wówczas ogłoszano niewypłacalność od 16 do 20 podmiotów rocznie. - Obecnie obserwujemy lekki trend wzrostowy. Ale nie widać jeszcze fali niewypłacalności - mówi Jonas Eckhardt, partner w firmie konsultingowej FalkenSteg, w wywiadzie dla Automobil Industrie.

Do tej pory firmy w upadłości mogły liczyć na drugą szansę. Spośród 30 dostawców, którzy musieli złożyć wniosek o upadłość w 2021 r., do tej pory sprzedano 18 firm. W ubiegłym roku jednak niemal całkowicie załamał się rynek nabywców. Tylko dwie firmy, które zbankrutowały w 2022 r. znalazły nowego inwestora. Według Jonasa Eckhardta, obecnie na rynku fuzji i przejęć istnieją dwa kierunki: - Rynek kwitnie dla firm, które mają atrakcyjne technologie lub dostarczają je do e-mobilności. Z drugiej strony nie widzimy prawie żadnego zainteresowania producentami, którzy są aktywni w klasycznej technice napędowej. Spośród 31 niewypłacalnych firm branżowych prawie 80 procent należy do drugiej kategorii.

W 2022 roku upadłość ogłosiły m.in. takie firmy jak: Dr. Schneider, Borscheid + Wenig, Borgers, Rüster i SMA Metalltechnik.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

YETICO S.A.
 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.
ST TRADING Sp. z o.o. (NORM HOLDING)
T.ERRE POLSKA Sp. z o.o.
Kempny Komponenty
METCHEM Sp. z o.o.