![](/images/stories/flags/germany_flag.jpg)
Z tej liczby prawie 410 tys. miejsc pracy przypada na producentów pojazdów (wzrost o 10 tys.), 289,2 tys. na dostawców (+11,6 tys.) a 30,8 tys. na producentów przyczep (+2 tys.). Ponadto dodatkowe 60 tys. to pracownicy tymczasowi - liczba ich znacząco wzrosła.
Związek VDA oczekuje, że w całym 2011 r. obroty niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego wyniosą 358 mld euro, o 13 proc. więcej niż rok wcześniej. 280 mld euro przypaść ma na producentów pojazdów (+12 proc.), blisko 70 mld (+13 proc.) na dostawców i ponad 8 mld euro (+30 proc.) na producentów przyczep.
W IV kwartale 2011 r. wykorzystanie mocy produkcyjnych dla całego niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego wzrosło o 5 proc. do niemal 90 proc. Dla producentów samochodów osobowych ten współczynnik wynosi około 90 proc. (+4 proc.), dla producentów pojazdów dostawczych - 91 proc. (+10 proc.) a dla dostawców - około 88 proc. (+5 proc.).