Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
nissan_logoTo historyczna chwila dla Nissan Motor Co. Ltd. i pojazdów z zerową emisją. W 100% elektryczny Nissan LEAF wygrał w plebiscycie na Europejski Samochód Roku 2011.

Pierwszy na świecie produkowany masowo i oferowany w przystępnej cenie na globalnym rynku pojazd z zerową emisją pokonał 40 rywali i zdobył najważniejszą nagrodę w branży motoryzacyjnej. Po raz pierwszy w 47-letniej historii tego dorocznego plebiscytu zwyciężył w nim pojazd elektryczny. Wśród rywali Nissana LEAF były modele takich marek, jak Alfa Romeo, Citroen, Dacia, Ford, Opel/Vauxhall i Volvo. W jury zasiadało 57 czołowych dziennikarzy motoryzacyjnych z 23 europejskich krajów.

„Jury przyznało dziś, że Nissan LEAF jest przełomem w segmencie samochodów elektrycznych. To pierwszy pojazd elektryczny, który w wielu aspektach może dorównać tradycyjnym samochodom" - powiedział Håkan Matson, Przewodniczący Jury plebiscytu na Samochód Roku.

Carlos Ghosn, Prezes i Dyrektor Generalny Nissan Motor Co. Ltd. powiedział: „Ta nagroda to dowód uznania dla pionierskiego zero-emisyjnego Nissana LEAF jako pojazdu konkurencyjnego dla tradycyjnych samochodów pod względem bezpieczeństwa, osiągów, przestronności i właściwości jezdnych. Odzwierciedla ona także pozycję Nissana jako innowacyjnej i atrakcyjnej marki z przejrzystą wizją przyszłości transportu, którą my nazywamy mobilnością zgodną z zasadą zrównoważonego rozwoju. Jeżeli dodać do tego fakt, że na wprowadzenie na rynek oczekują trzy kolejne pojazdy elektryczne marki Nissan, a partner Nissana w Sojuszu, czyli firma Renault przygotowuje premiery czterech pojazdów elektrycznych, Nissan LEAF stanowi znaczący pierwszy krok w kierunku zero-emisyjnej przyszłości".

Nissan LEAF jest zasilany kompaktowym silnikiem elektrycznym umieszczonym z przodu i napędzającym koła przednie. Silnik elektryczny zasilany prądem zmiennym rozwija moc 80 kW i maksymalny moment obrotowy 280 Nm, co umożliwia rozwinięcie prędkości maksymalnej 145 km/h (90 mph). Silnik jest zasilany opracowanym przez Nissana akumulatorem litowo-jonowym o konstrukcji laminowanej, wytwarzającym moc ponad 90 kW. Zasięg samochodu między ładowaniami wynosi 175 km (wg formuły New European Driving Cycle), co odpowiada potrzebom wielu kierowców korzystających z samochodu głównie w mieście.

Pojazd jest wyposażony w szereg interesujących rozwiązań, w tym w układ hamulcowy z systemem odzysku energii, klimatyzację, nawigację satelitarną, kamerę asystenta parkowania i zaawansowane pokładowe systemy informatyczne i telematyczne. Innowacyjny system łączności pozwala kierowcy zdalnie połączyć się z samochodem za pomocą telefonu komórkowego lub komputera, aby zaprogramować funkcje związane z ładowaniem, monitorować stan naładowania akumulatora, a także włączyć ogrzewanie lub chłodzenie wnętrza. W Europie Nissan LEAF będzie oferowany w pięciu kolorach: niebieskim metalizowanym i perłowym, białym perłowym, srebrnym metalizowanym, czarnym niemetalizowanym i czerwonym perłowym. Jedyną opcją jest panel baterii słonecznych w tylnym spojlerze, wspomagających ładowanie 12-woltowego akumulatora zasilającego akcesoria.

Pierwsze egzemplarze trafią do Klientów w Japonii i Stanach Zjednoczonych już w grudniu br. W Europie samochód będzie dostępny na początku 2011 roku w Portugalii, Irlandii, Wielkiej Brytanii i Holandii. Zero-emisyjny samochód jest obecnie produkowany w Japonii, ale firma planuje uruchomienie produkcji także w Ameryce Północnej i Europie, po otwarciu nowych fabryk na przełomie 2012 i 2013 roku.

Innowacyjne rozwiązania Nissana to nie tylko mobilność z zerową emisją. Pod szyldem PURE DRIVE Nissan produkuje szereg modeli wyposażonych w przyjazne dla środowiska silniki spalinowe, wyróżniające się najniższym zużyciem paliwa w poszczególnych klasach oraz zaawansowanymi proekologicznymi rozwiązaniami technicznymi. W Europie firma wkrótce wprowadzi na rynek nowoczesnego hybrydowego (benzynowo-elektrycznego) luksusowego sedana pod marką Infiniti. Z kolei niezwykle popularne crossovery, takie jak Nissan Qashqai i Juke przyczyniły się do stworzenia nowych i atrakcyjnych segmentów zdominowanych przez Nissana. W przyszłym roku pojawi się także czwarta generacja Nissana Micra zasilana doładowanym trzycylindrowym silnikiem benzynowym 1.2 z bezpośrednim wtryskiem i systemem wyłączania silnika na biegu jałowym. Jednym z atutów tej jednostki napędowej jest wyjątkowo niska emisja CO2 na poziomie zaledwie 95 g/km.
 
Nissan był już laureatem plebiscytu na Europejski Samochód Roku. W 1993 roku produkowany w Wielkiej Brytanii Nissan Micra zdobył ten tytuł jako pierwszy samochód japońskiego producenta. Niedawno Nissan wprowadził na rynek najnowszą wersję swojego najmniejszego modelu, który cieszy się niesłabnącą popularnością wśród Europejczyków.

W piątek w zakładach należących do zakładu Fiata we Włoszech doszło do strajków zorganizowanych przez związek zawodowy FIOM, informują włoskie media.

W Melfi około tysiąca osób protestowało przeciwko zwolnieniu dyscyplinarnemu trzech związkowców.

W innych zakładach strajki związane były z niewypłaceniem w lipcu premii produkcyjnej. Według FIOM w zakładzie nadwozi i fabryce Fiat Powertrain w Mirafiori od swoich miejsc pracy odeszło 70 proc. pracowników. W ocenie natomiast Fiata w proteście wzięło udział ok. 18 proc. pracowników zakładu karoserii i 26 proc. w Powertrain.

Do protestów, według FIOM dołączyło 80 proc. pracowników fabryki Iveco w Brescii i 250 osób z pierwszej zmiany w zakładzie Iveco w Pregnana Milanese. W Bari w Magneti Marelli miało uczestniczyć 90 proc. załogi.

Fiom ocenia, że w zakładzie w Cassino w strajku wzięło udział 60 proc. zatrudnionych. Całość akcji protestacyjnej związek ocenia jako swój sukces. Inaczej na protesty patrzy związek CISL. Ocenia, że zakończyły się one fiaskiem, ponieważ według ich oceny np. w Melfi do protestów nie przyłączyło się 80 proc. zatrudnionych.

0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Craemer GmbH
Pol-Technology Sp. z o.o.
Galwanizer Sp. z o.o.
Etisoft Sp. z o.o.
TIMRET Sp. z o.o.
ISRINGHAUSEN Sp. z o.o.