Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
solaris logo Pod koniec 2016 roku, Solaris Bus & Coach S.A. dostarczył do miejskiego przewoźnika Leipziger Verkehrsbetriebe (LVB) GmbH 12 nowoczesnych i ekonomicznych autobusów przegubowych.

Na początku lutego dołączyły do nich dwa specjalnie przygotowane Urbino 18 do nauki jazdy.  

Kontrakt obejmuje dostawę dwóch przegubowych pojazdów dostosowanych do nauki jazdy przyszłych kierowców. Są to Urbino, bliźniacze pod względem konfiguracji w stosunku do standardowych aut jeżdżących w Lipsku już od grudnia ubiegłego roku. Ich cechą charakterystyczną jest demontowany podest z fotelem przeznaczonym dla instruktora, którego miejsce montażu znajduje się w obszarze pierwszych drzwi. Urbino mogą być zatem wykorzystywane także w codziennym ruchu pasażerskim uzupełniając  pozostałą część floty.

Komfort pracy instruktora również w chłodne dni gwarantują dodatkowe dysze nawiewowe ogrzewania zabudowane w części pionowej parapetu. Dbając o bezpieczeństwo kursanta oraz innych uczestników ruchu, instruktor będzie miał do swojej dyspozycji pedały przyspieszenia i hamulca oraz kontrolki działania kierunkowskazów. Pomocnicze lusterka zewnętrzne natomiast zapewniają widok taki sam, jaki za kierownicą pojazdu ma uczeń. Całość uzupełniona jest przez system monitoringu składający się z kamer zewnętrznych w narożniku dachowym oraz dwóch monitów 7” pokazujących obie strony pojazdu.

Dostarczone jeszcze w grudniu 2016 roku nowe Solarisy Urbino 18 są w pełni niskopodłogowe, oferują pasażerom jeszcze więcej przestrzeni i komfortu. O wygodę i bezpieczeństwo osób podróżujących polskimi autobusami zadba m.in: system monitoringu, klimatyzacja, oświetlenie wnętrza pojazdu wykonane w technologii LED oraz rozbudowany system informacji pasażerskiej z dużymi 18,5” monitorami, na których wyświetlane będą wszystkie niezbędne pasażerom informacje. Miejsce pracy kierowcy wyposażone jest w szereg najnowocześniejszych rozwiązań technicznych pomagających w wielogodzinnym prowadzeniu pojazdu. Producent zaprojektował dla prowadzących m.in. klimatyzację Konvekta KL20 KDE, podgrzewany i wentylowany fotel czy szafkę na rzeczy osobiste.

Do napędu osiemnastometrowego Solarisa wykorzystano nowoczesny, spełniający surowe normy emisji spalin EURO 6, silnik DAF/Paccar MX-11 240 H1 o mocy 240 kW. Jest on wyposażony m.in: w tak zwaną funkcję „zimnego startu” ułatwiającą rozruch nawet przy bardzo niskich temperaturach zewnętrznych. Do współpracy z silnikiem zastosowano skrzynię biegów VOITH Diwa 6, z kolei dostawcą osi jest firma ZF.

Solaris współpracuje z LVB od 2004 roku. W ramach tej współpracy do Lipska trafiły już łącznie 123 autobusy w różnych wersjach, od najmniejszych Urbino 8,6, po osiemnastometrowe Urbino Hybrid. W grudniu również zawitał do Lipska pierwszy tramwaj Solarisa w ramach realizacji  umowy ramowej zawartej w marcu 2015, obejmującej dostawę nawet do 41 tramwajów.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

T.ERRE POLSKA Sp. z o.o.
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.
ST TRADING Sp. z o.o. (NORM HOLDING)
Zakłady Metalowe „Postęp” S.A.
Lubricant Polska Sp. z o.o.