Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
fiat logo new4 lipca jest od zawsze ważnym dniem dla Fiata 500: w 1957 roku został przedstawiony „mały, wielki samochód", symbol masowej motoryzacji we Włoszech, który został sprzedany w ilości ponad 3,8 mln egzemplarzy i tym samym na stałe zagościł w wyobraźni społeczeństwa.

Pięćdziesiąt lat później, w 2007 roku, w oparciu o to dziedzictwo, marce Fiat udało się nabrać rozpędu ku przyszłości: w ten sposób narodził się nowy Fiat 500 i odniósł natychmiastowy światowy sukces.

Po ośmiu latach i z ponad 1,5 miliona sprzedanych egzemplarzy, pałeczkę teraz przejmuje nowy Fiat 500, wraz z którym marka jest gotowa stawić czoła nowym wyzwaniom rynku, nie zapominając o własnych, głębokich korzeniach.

Zaprojektowany przez Centro Stile Fiat, zewnętrzne i wewnętrznie odświeżony projekt jest bez wątpienia Fiatem 500, za to o wiele bardziej atrakcyjnym. Nie jest większy gabarytowo, ale przedstawia bogatszą ofertę w zakresie technologii, układów napędowych i możliwości indywidualizacji: tylko w ten sposób proces rozwoju tej ikony motoryzacji może nadal trwać, dopracowując te cechy, które uczyniły z niej arcydzieło.
Dostępny w wersji hatchback i kabriolet, nowy Fiat 500 w dniu premiery dostępny będzie w dwóch wersjach: Pop i Lounge. Pierwsza z nich proponuje w standardzie: siedem poduszek powietrznych, manualną klimatyzację, system Uconnect Radio 5" z sześcioma głośnikami, porty AUX-IN i USB, wielofunkcyjną kierownicę i światła do jazdy dziennej LED. Wersja Lounge jest wzbogacona o wyrafinowane detale, takie jak panoramiczny szklany dach, felgi aluminiowe 15", system Uconnect Radio LIVE 5'' z ekranem dotykowym oraz skórzaną kierownicę z przyciskami, które pozwalają Klientowi - dzięki integracji z smartfonem - korzystać z różnych aplikacji w systemie pokładowym, tak by móc być stale połączonym.

Nowy Fiat 500 będzie wyposażony w silniki benzynowe TwinAir o pojemności 0.9  (o mocy 85 KM lub 105 KM) oraz silnik o pojemności 1.2 i o mocy 69 KM, a także w silnik dwupaliwowy zasilany benzyną/LPG o pojemności 1.2 i o mocy 69 KM. W szczególności, silnik dwucylindrowy może pochwalić się rekordową wydajnością z poziomem emisji CO2: 90 g/km dla silnika o mocy 85 KM i 99 g/km dla silnika o mocy 105 KM. Po premierze dostępne będą także wersje z silnikami o pojemności 1.3 Multijet o mocy 95 KM i silnik o pojemności 1.2 o mocy 69 KM w konfiguracji „ECO", która ogranicza emisję CO2 do 99 gramów na kilometr. Krótko mówiąc, nowy model skupia się jeszcze bardziej, jeśli chodzi o przyszłość, na zrównoważonej mobilności.

Śmiały i uwodzicielski, nowy Fiat 500 zawiera w sobie około 1800 nowych detali, tak opracowanych i przemyślanych, by podkreślić jego oryginalność i nadać modelowi jeszcze bardziej wyrafinowany styl. Nowe są reflektory ze światłami do jazdy dziennej LED, światła tylne, kolory, deska rozdzielcza, kierownica, materiały: zatem znaczące ulepszenia, ale wierne niepowtarzalnemu stylowi Fiata 500. Co więcej, kultowa marka Fiat stała się manifestem nowej koncepcji mobilności; jest to „łagodna" rewolucja na światowych drogach, ponieważ łączy pozornie przeciwstawne wartości.
W związku z tym, dzisiaj, nowy Fiat 500 jest odświeżony pod względem ciągłości estetycznej i postępu technologicznego. Nowa 500-ka jest jak magiczna formuła, to jedyny model, który może spójnie połączyć przeciwieństwa: to ekskluzywny samochód, ale powszechnie dostępny; światowy bestseller o prawdziwie włoskim „sercu"; to produkt elegancki, który jednocześnie może być źródłem rozrywki;  jest czymś bardzo osobistym, choć został sprzedany w ilości ponad 1.500.000 egzemplarzy. Co więcej, nowy Fiat 500 łączy w sobie technologię i uczucia, po to, by umocnić się pod każdym względem, jako punkt odniesienia w swoim segmencie.

Lingotto w Turynie
Na światową premierę nowego Fiata 500 zostało wybrane nie przez przypadek Lingotto w Turynie, miejsce symboliczne, które podobnie jak kultowy Fiat 500 w poszanowaniu własnych tradycji dostosowywało się do nowych czasów i rozwijało się. Otwarty w 1923 roku zakład Fiata, wciąż jest podziwiany za nowoczesność i elegancję zabudowy, za utworzony na dachu tor do jazd testowych, który wzbudził podziw Le Corbusier, jednej z najbardziej wpływowych osób w historii architektury.

Jeszcze przed jego ukończeniem, budynek, który został zaprojektowany, jako miejsce pracy, stał się symbolem przemysłu włoskiego i jako taki zapisał się w pamięci społeczeństwa. Samochody, które zjechały z linii w tym zakładzie jeździły przez dziesięciolecia i przyczyniły się do rozwoju motoryzacji we Włoszech, dopóki produkcja została przeniesiona do bardziej nowoczesnych zakładów, wraz z duchem postępu. Ale po chwilowym wycofaniu z eksploatacji, fabryka Lingotto została odnowiona, w celu zaspokojenia potrzeb zmieniającego się środowiska miejskiego: od symbolu historii przemysłowej, fabryka przeszła długi proces restrukturyzacji wewnętrznej, przy zachowaniu niezmienionego wyglądu zewnętrznego.

Dzisiaj Lingotto będzie „chrzcić" nowego Fiata 500, dziedzica tego kultowego modelu, który w latach pięćdziesiątych był testowany na tym samym torze mieszczącym się na dachu fabryki: tym samym umacnia się ten głęboki związek między Lingotto, nowym Fiatem 500 i miastem Turyn.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

ITA Sp. z o. o.  Sp. k.
Bollhoff Technika Łączenia Sp. z o.o.
Galwanizer Sp. z o.o.
SJM EUROSTAT SAS
 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.
HQ Plastics