Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Nowy VW Jetta, dzięki dłuższemu rozstawowi osi, oferuje większą przestronność, zwraca również uwagę dopracowanymi detalami oraz przemyślaną ergonomią.

 



Ergonomiczny kokpit
Okrągłe zegary w stylu nowego Passata, otoczone srebrnymi pierścieniami, umieszczone są optymalnie w polu widzenia. Między nimi znajduje się komputer pokładowy. Nowe trójramienne kierownice (opcjonalnie multifunkcyjne) mają atrakcyjną formę i są przyjemne w dotyku. Konsola środkowa jest lekko skierowana w kierunku kierowcy, dzięki czemu zapewnia dobrą ergonomię prowadzącemu samochód.

Dźwignia hamulca ręcznego została umieszczona w innym miejscu, przez co z jej prawej strony mogły się znaleźć większe uchwyty na kubki. Liczne schowki wraz z środkowym podłokietnikiem oraz specjalny uchwyt na okulary są kolejnymi elementami ułatwiającymi codzienne podróżowanie Jettą.

Więcej przestrzeni dla kierowcy i pasażera
Mimo bardziej płaskiej i niżej poprowadzonej linii dachu, efektywna przestrzeń między siedziskiem a dachem dla kierowcy i pasażera pozostała mniej więcej taka sama i wynosi 1014 mm. Obie siedzące z przodu osoby mają do dyspozycji nowe, ergonomiczne fotele zapewniające wysoki komfort podczas długich podróży. Dzięki przedłużonemu do 2651 mm rozstawowi osi, także trzyosobowa tylna część kabiny Jetty stała się wygodniejsza. Na przykład odległość między oparciem tylnej kanapy a przednimi fotelami wynosi teraz aż 1046 mm. Odległość między siedziskiem a dachem z tyłu utrzymana została na dobrym poziomie, znanym z poprzedniej generacji Jetty, i wynosi 943 mm.

Bagażnik o pojemności 510 litrów
Już w wersji podstawowej oparcie tylnej kanapy jest dzielone w stosunku 40/60. Bagażnik o pojemności 510 litrów może być otwierany zdalnie (przyciskiem na drzwiach kierowcy lub pilotem centralnego zamka). Otwór na środku oparcia tylnej kanapy (seryjny od wersji Comfortline) pozwala na przewożenie długich przedmiotów.

Ochrona z każdej strony
Seryjnie nowa Jetta jest wyposażona w sześć poduszek powietrznych (dla kierowcy i pasażera, poduszki boczne oraz kurtyny na bocznych oknach z przodu i z tyłu). Jako opcja pakiet może być rozszerzony o tylne poduszki boczne.

Wyposażenie seryjne i dodatkowe
W Europie Volkswagen oferuje Jettę w trzech liniach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline. Takie rozwiązania, jak klimatyzacja (Climatic), elektrycznie otwierane i zamykane wszystkie szyby, sześć poduszek powietrznych i ESP z funkcją podpowiedzi ruchem kierownicy i stabilizacją przyczepy należą już do wyposażenia seryjnego wersji Trendline.

W momencie wprowadzania na rynek Jetta Trendline będzie oferowana z silnikami TDI i TSI o mocy 77 kW/105 KM. Każdy z nich może być zamawiany w wyjątkowo oszczędnej wersji BlueMotion Technology. W tym przypadku do wyposażenia seryjnego należy system Start-Stop oraz system odzyskiwania energii hamowania. Dla Jetty Trendline 1.6 TDI dostępna jest także 7-stopniowa przekładnia dwusprzęgłowa DSG.

Jeszcze bardziej komfortowa jest Jetta Comfortline. Jest ona dostępna obecnie również z silnikami TDI i TSI o mocy 105 kW oraz z TDI o mocy 103 kW/140 KM. Jako opcję można zamówić mocniejszy TDI z 6-stopniową DSG.

Najwyższym modelem tej serii jest Jetta Highline. W momencie europejskiego debiutu będzie ona oferowana z dwoma silnikami TDI 105 KM i 140 KM (na życzenie z przekładnią DSG).

Jetta Trendline w szczegółach
Jetta Trendline wyposażona jest w sześć poduszek powietrznych, zagłówki zoptymalizowane pod względem bezpieczeństwa przy wszystkich miejscach siedzących (z przodu z funkcją chroniącą przed urazem kręgosłupa), zaczepy Isofix do fotelików dziecięcych, światła do jazdy w dzień, światła odblaskowe we wszystkich drzwiach, sygnalizację niezapiętych pasów, funkcję automatycznego włączania świateł awaryjnych przy hamowaniu z pełną siłą oraz ESP.

ESP obok programu stabilizacji toru jazdy z podpowiedzią ruchem kierownicy posiada także funkcję stabilizacji przyczepy, ABS ze wspomaganiem siły hamowania, system zapobiegający poślizgowi kół napędzanych przy przyspieszaniu (ASR), elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego (EDS) oraz system zapobiegający poślizgowi kół napędzanych podczas hamowania silnikiem (MSR).

Na zewnątrz Jettę Trendline charakteryzują takie elementy jak podwójne reflektory halogenowe z wbudowanymi światłami zapalającymi się po włączeniu zapłonu, opony 205 (w przypadku BlueMotion Technology zoptymalizowane pod kątem oporów toczenia) na 16-calowych obręczach, elektrycznie regulowane i ogrzewane lusterka zewnętrzne z wbudowanymi kierunkowskazami, czarna osłona chłodnicy i szyby termoizolacyjne o zielonym odcieniu. Nadwozie wozu jest w pełni ocynkowane i optymalnie zabezpieczone przed korozją. Zderzaki, obudowy lusterek zewnętrznych i klamki są lakierowane w kolorze nadwozia.

We wnętrzu na komfort mają wpływ między innymi klimatyzacja, chłodzony schowek, radio RCD 210 z funkcją odtwarzania MP3 i czterema głośnikami, pilot centralnego zamka, wskaźnik temperatury zewnętrznej z sygnalizacją temperatury poniżej 4 stopni Celsjusza, chromowane pierścienie otworów wentylacji, zestaw wskaźników z chromowanymi pierścieniami (z białym podświetleniem), przełączniki podświetlone na czerwono, lusterka w osłonach przeciwsłonecznych, wymienne aplikacje dekoracyjne (seryjnie chrom-matt), złącze AUX-IN, komputer pokładowy MFA, regulacja fotela kierowcy w trzech płaszczyznach (w tym regulacja wysokości) i regulacja fotela pasażera w swóch płaszczyznach.

Do wyposażenia seryjnego należą również takie elementy jak wskaźnik temperatury na zewnątrz, elektrycznie otwierane i zamykane szyby we wszystkich drzwiach, i automatycznie otwierana pokrywa bagażnika.

Jetta Comfortline w szczegółach
Środkową wersję wyposażenia (Comfortline) można rozpoznać z zewnątrz po chromowanych listwach na lamelach osłony chłodnicy i 16-calowych kołach ze stopu metali lekkich – pięcioramienny typ Navarra. Wewnątrz są to takie elementy jak kieszenie w oparciach przednich foteli, przedni i tylny podłokietnik, regulacja foteli przednich w 4 płaszczyznach (przód/tył, góra/dół, oparcie przód/tył, podparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa góra/dół), tkanina tapicerki siedzeń Sienna, haczyki na torby w bagażniku, pakiet chrom (m.in. pokrętło świateł i klimatyzacji), tak zwany „mały pakiet skórzany” (kierownica, gałka dźwigni zmiany biegów i dźwignia hamulca) oraz czarne aplikacje (Black Pyramid).

Jetta Highline w szczegółach
Najbardziej ekskluzywne wyposażenie Jetty zawarte zostało w wersji Highline. Należą do niego oprócz elementów z wersji Comfortline, chromowane obramowanie kratki dolnych wlotów powietrza, chromowane listwy pod bocznymi szybami, spryskiwacze reflektorów i reflektory przeciwmgielne doświetlające w razie potrzeby zakręty. Automatycznie podgrzewane dysze spryskiwaczy ułatwiają utrzymanie dobrej widoczności przy temperaturach poniżej zera.

Wewnątrz wersja Highline różni się od Comfortline między innym sportowymi przednimi fotelami pokrytymi tkaniną o deseniu Gloss, wyjątkowo eleganckimi aplikacjami Iridium, czarnym, błyszczącym obramowaniem konsoli środkowej i automatyczną klimatyzacją (Climatronic).

Trzy podstawowe kolory wnętrza
Dla wszystkich trzech wersji wyposażenia można zamówić siedzenia i wykończenie wnętrza w podstawowych kolorach Titan czarny, Latte Macchiato i Corn Silk. Jako opcję Volkswagen oferuje dla Jetty Comfortline i Highline tapicerkę skórzaną Vienna w kolorze Latte Macchiato i Corn Silk.

Indywidualizacja poprzez wyposażenie dodatkowe
Zależnie od sposobu użytkowania, gustu i budżetu nowa Jetta może być jeszcze bardziej zindywidualizowana. Spektrum możliwości jest bardzo szerokie sięga od różnego typu obręczy kół ze stopu metali lekkich (16 i 17 cali), poprzez przyciemnione szyby z tyłu, aż do takich elementów wyposażenia, jak elektrycznie podnoszony i rozsuwany szklany dach czy gniazdo multimedialne (Media-In) z USB. Do najważniejszych rozwiązań technicznych należy bezkluczykowy system otwierania, zamykania i uruchamiania auta Keyless Access, automatyczne sterowanie przełączaniem ze świateł mijania na drogowe - Light Assist oraz różne systemy radia i nawigacji, a także 400-watowy sprzęt audio Volkswagen Sound z ośmioma głośnikami wysokiej jakości i mocnym subwooferem.

Keyless Access
Keyless Access to system zamykania, otwierania i uruchamiania samochodu bez wkładania kluczyka do zamków w drzwiach i stacyjki. Gdy kierowca ma kluczyk przy sobie, po dotknięciu klamki w przednich drzwiach, Keyless Access rozpoznaje użytkownika i odblokowuje samochód, zwalnia elektryczną blokadę kolumny kierownicy, wyłącza immobilizer lub opcjonalny autoalarm i pozwala na uruchomienie silnika przyciskiem Start-Stop. Jetta jest zamykana z zewnątrz także poprzez dotknięcie jednej z klamek, jednak przy zamykaniu trzeba dotknąć specjalnie oznakowanej płaszczyzny. Alternatywnie auto może być zamykane i otwierane także z wnętrza lub pilotem.

Przy użyciu zewnętrznych anten (między innymi w przednich klamkach) emitowane zostaje pole indukcyjne skierowane na zewnątrz, za pomocą którego układ elektroniczny szuka w odległości do 1,5 m od Jetty odpowiedniego nadajnika. Jeżeli go znajdzie, antena przekazuje kod wysyłany przez nadajnik do odpowiedniego modułu sterowania. Trwa to krócej, niż mrugnięcie powieki. Jeśli kod jest prawidłowy, drzwi zostają odblokowane. Kolejne anteny znajdują się we wnętrzu, aby także tutaj lokalizować kluczyk. Anteny te sprawdzają również, czy znajduje się on wewnątrz auta. W celu zabezpieczenia, np. przed dziećmi, nie można uruchomić Jetty, jeśli kluczyk znajduje się chociażby kilka centymetrów poza samochodem.

Light Assist
Po raz pierwszy zastosowano w modelu Jetta nowe rozwiązanie - Light Assist. System opierający się na kamerze rozpoznaje na podstawie źródeł światła różne sytuacje drogowe i daje sygnał do zmiany świateł mijania na światła drogowe, które są włączane i wyłączane automatycznie przy prędkości powyżej 60 km/h. Funkcja ta znacznie poprawia komfort i bezpieczeństwo jazdy.

Systemy radiowe i nawigacyjne
Seryjnie we wszystkich wersjach wyposażenia montowany jest system audio RCD 210. Większą moc i więcej funkcji oferuje opcjonalny RCD 310 (z podwójnym tunerem i ośmioma głośnikami). Najwyższym systemem audio jest RCD 510 z wbudowaną wewnętrzną zmieniarką na 6 płyt CD, gniazdem kart SD i dotykowym ekranem. Jako opcja systemy RCD 310 i RCD 510 mogą być rozbudowane o moduł DAB do cyfrowego odbioru radiowego. Wszystkie wersje Jetty dostępne są z opcjonalnym zestawem głośnomówiącym (trzy systemy) dla telefonu. Ponadto pod nazwą Volkswagen Sound oferowany jest przygotowany specjalnie dla Jetty system nagłośnieniowy.

RNS 315
Atrakcyjną cenowo wersją nawigacji jest RNS 315 z 5-calowym ekranem dotykowym (400 x 240 pikseli), odtwarzaczem CD, portem kart SD i podwójnym tunerem. Złącze kart SD może być wykorzystywane do odczytywania plików muzycznych MP3. RNS 315 można również rozszerzyć o moduł DAB.

RNS 510
Najwyższym modelem wśród systemów radia i nawigacji jest RNS 510. Dysponuje on takimi elementami jak 6,5-calowy ekran dotykowy, odtwarzacz DVD, funkcja obsługi głosowej, port kart SD i ekstremalnie szybki twardy dysk 30 GB.

Pakiet „990”
Już w momencie wprowadzenia, na polskim rynku dostępny będzie pakiet promocyjny „990” oferowany w cenie 990 zł. Pakiet można zamawiać ze wszystkimi wersjami wyposażania, zawiera on takie elementy jak:
  • system radiowy RCD 310 z ośmioma głośnikami
  • czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • alarm z dozorem wnętrza i czujnikiem przechyłu
  • automatycznie obniżane lusterko zewnętrzne przy włączonym biegu wstecznym
  • Pakiet zimowy
- podgrzewane fotele przednie
- spryskiwacze reflektorów
- ogrzewane dysze spryskiwaczy szyby przedniej
- kontrolka poziomu płynu spryskiwaczy

 

0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

TIMRET Sp. z o.o.
ST TRADING Sp. z o.o. (NORM HOLDING)
SJM EUROSTAT SAS
WAMECH P. A. WĄSIK Sp. J.
MRS ELECTRONIC Sp. z o.o.
ProfilGate