Główna część umowy dotyczy opracowania i wprowadzenia nowych produktów, takich jak auto mniejsze niż Corsa. Zgodnie z przedstawionym planem w lutym br. przez Nicka Reilly, dyrektora zarządzającego GM Europe, firma zainwestuje 11 mld euro w nowe produkty czy alternatywne układy napędowe.
Porozumienie obejmuje również obniżenie kosztów pracy o 265 mln euro rocznie, z czego 176,8 mln będzie pochodzić z fabryk w Niemczech.
Obie strony zgodziły się także aby, aby spółka Adam Opel GmbH zostanie przekształcona w spółkę akcyjną (AG).
Równocześnie z porozumieniem z Europejskim Forum Pracowniczym (EEF), kierownictwo Opla zawarło także ramową umowę dla zakładów w niemieckich fabryk w Rüsselsheim, Bochum, Kaiserslautern i Eisenach.
Zasady porozumienienia mają być teraz "szybko wdrożone na drodze lokalnych umów" w poszczególnych zakładach w Europie.