Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Nick Reilly, CEO Opla i Vauxhall podczas środowego spotkania z Europejski Forum Pracowników (EEF) przedstawił pierwszy zarys planów dotyczących przyszłości obu marek.

Reilly podkreślił, że ostateczne decyzje nie zostały jeszcze podjęte. Firma wkrótce rozpocznie "dzielić się informacjami" oraz fazę konsultacji ze wszystkimi zainteresowanymi stronami.

"Musimy stworzyć trwały, opłacalny biznesplan dla Opla/Vauxhall. Konkurencja jest silna i z każdym dniem coraz gwałtowniejsza. Musimy ograniczyć koszty", powiedział Reilly. "Musimy ciężko walczyć, aby nasze zakłady produkcyjne w Europie były rentowne", dodał.

Opel/Vauxhall ma zredukować zdolności produkcyjne o ok. 20 proc., co oznacza zwolnienie ok. 9 tys. pracowników. Przedstawiciele koncernu oraz EEF zgodzili się na utworzenie grupy roboczej w celu przedyskutowania przyszłości zakładu w Antwerpii, którego przyszłość jest "niepewna". "Rozważymy wszystkie alternatywne rozwiązania", powiedział Reilly.

Koncern zgodził się nie podejmować żadnych jednostronnych decyzji w okresie konsultacji. Reilly dodał jednak, że rozmowy mają być zakończone do końca tego roku. "Wszyscy mamy ten sam cel: stworzyć stabilną, trwałą firmy", stwierdził szef GM Europe.

Restrukturyzacja Opla/Vauxhall oraz inwestycje w nowe produkty wymagają około 3,3 mld euro. GM będzie uczestniczyć w finansowaniu tej kwoty, ale liczy także na wsparcie ze strony pracowników i ma nadzieję otrzymać wsparcie także ze strony europejskich rządów.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

CVGS Sp. z o.o. Sp. k.
PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.
Bollhoff Technika Łączenia Sp. z o.o.
Zakład Wyrobów Metalowych STRUMET Sp. z o. o.
MESH Works Inc.
Pol-Technology Sp. z o.o.