Ujawniony we wrześniu 2015 roku proceder montowania w samochodach oprogramowania, pozwalającego na manipulację wynikami pomiarów emisji z układu wydechowego może dotyczyć milionów samochodów, które trafiły na rynek.
28 lutego 2017 roku komisja śledcza ds. pomiarów emisji spalin w sektorze motoryzacyjnym przyjęła sprawozdanie ze swoimi ustaleniami oraz zalecenia. ba teskty zostaną poddane pod głosowanie i debatę na sesji plenarnaej w kwietniu w Brukseli.
Posłowie wzywają do wprowadzenia testów w rzeczywistych warunkach, ściślejszej kontroli i wspólnych zasad na poziomie UE. Sprawozdanie i rekomendacje zostały przygotowane przez posłów sprawozdawców Jensa Gieseke (EPL, Niemcy) i Gerbena-Jana Gerbrandy'ego (ALDE, Holandia).
Więcej na stronie Parlamentu Europejskiego.
28 lutego 2017 roku komisja śledcza ds. pomiarów emisji spalin w sektorze motoryzacyjnym przyjęła sprawozdanie ze swoimi ustaleniami oraz zalecenia. ba teskty zostaną poddane pod głosowanie i debatę na sesji plenarnaej w kwietniu w Brukseli.
Posłowie wzywają do wprowadzenia testów w rzeczywistych warunkach, ściślejszej kontroli i wspólnych zasad na poziomie UE. Sprawozdanie i rekomendacje zostały przygotowane przez posłów sprawozdawców Jensa Gieseke (EPL, Niemcy) i Gerbena-Jana Gerbrandy'ego (ALDE, Holandia).
Więcej na stronie Parlamentu Europejskiego.