Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
porsche logoPodczas re:publica - cyfrowej konferencji w Berlinie - Porsche ogłosiło rozpoczęcie konkursu pt. „Mobilność na rzecz lepszego świata”.
 
Producent sportowych samochodów ze Stuttgartu wspólnie z partnerami poszukuje świeżych pomysłów i rozwiązań technicznych służących rozwojowi zrównoważonej mobilności.
 
S19 1999_fine
 
Start-upy, studenci oraz programiści mogą już zgłaszać swoje projekty. Na uczestników czekają nagrody pieniężne, pakiety edukacyjne oraz wsparcie rozwojowe we współpracy z Porsche Digital Lab i akceleratorem APX o łącznej wartości 20 tysięcy euro. Termin składania zgłoszeń upływa 30 sierpnia 2019 r. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni podczas Tygodnia Zrównoważonego Rozwoju Porsche (ang. Porsche Sustainability Week) w październiku tego roku.

- W Porsche aktywnie kształtujemy przyszłość sportowego samochodu. Oznacza to, że w zrównoważony sposób łączymy nasze tradycje i wartości firmy z innowacyjną techniką oraz nowymi produktami - powiedział Oliver Blume, prezes Porsche AG. - Naszym celem jest bycie najbardziej zrównoważonym producentem samochodów sportowych w segmencie premium i zdecydowanie kształtować sportową mobilność na rzecz środowiska, ludzi oraz ich życiowych przestrzeni. Myślimy przede wszystkim o przyszłych pokoleniach -.

Z naciskiem na technologię, mobilność i zrównoważony rozwój
 
„Mobilność na rzecz lepszego świata” (ang. „Mobility for a Better World”) to konkurs pomysłów na styku technologii, mobilności i zrównoważonego rozwoju - pomysłów, które starają się odpowiedzieć na pytanie, jak mogą wyglądać wizje zrównoważonej przyszłości. Pomysłowe idee i rozwiązania, niezależnie od stopnia ich dojrzałości, można zgłaszać w jednej z czterech kategorii („Ludzie”, „Koła”, „Miasta” oraz „Zaufanie”) za pomocą formularza zgłoszeniowego na blogu technologicznym Porsche, dostępnym pod adresem www.medium.com/next-level-german-engineering.

Przedłożone projekty będą oceniane przez jury ekspertów w składzie: Daniela Rathe (szefowa ds. polityki i stosunków zewnętrznych w Porsche), Anja Hendel (szefowa Porsche Digital Lab), Thomas Bachem (założyciel i kanclerz Uniwersytetu Nauk Stosowanych CODE), Robert Martin (Porsche Digital/APX), Franz W. Rother (redaktor naczelny magazynu „EDISON”) oraz Patrick Bungard (dyrektor Centrum Zaawansowanego Zrównoważonego Zarządzania w Szkole Biznesowej w Kolonii - Cologne Business School - oraz dyrektor zarządzający w spółce M3TRIX).
 
S19 1998_fine

Dla czterech zwycięzców przewidziano nagrody w wysokości 5000 euro za poszczególne kategorie, kompleksowy pakiet edukacyjny poświęcony sztucznej inteligencji (AI) i łańcuchowi bloków (ang. blockchain), a także specjalne wsparcie ze strony Porsche Digital Lab oraz berlińskiego akceleratora APX.

Zgłoszenia mogą składać uczestnicy z całego świata, w wieku co najmniej 18 lat, zarówno zespołowo, jak i indywidualnie. Dodatkowe informacje na temat kategorii, partnerów oraz pomysłów zostaną opublikowane przez Porsche w najbliższych tygodniach na blogu technologicznym „Next Level German Engineering” oraz w Newsroomie Porsche.

Silni partnerzy: CODE, APX, EDISON oraz Porsche Digital Lab
 
W konkursie „Mobilność na rzecz lepszego świata” stuttgarcki producent samochodów sportowych ma renomowane wsparcie. Partnerem uniwersyteckim jest CODE Berlin - prywatna, zupełnie nowa uczelnia dla cyfrowych pionierów przyszłości. APX, wspólny akcelerator Porsche i wydawnictwa Axel Springer, wspiera swoim doświadczeniem start-upy na wczesnych etapach zakładania firmy i przyspiesza ich rozwój. Laboratorium Porsche Digital Lab koncentruje się na testowaniu nowych technologii, ze szczególnym uwzględnieniem sztucznej inteligencji (AI), łańcucha bloków oraz internetu rzeczy. Partnerem medialnym konkursu pomysłów na zrównoważoną mobilność jest „EDISON” - platforma poświęcona nowej mobilności i rozwiązaniom typu „smart”.

Porsche i zrównoważony rozwój
 
Odpowiedzialne podejście do ludzi, środowiska i społeczeństwa w całym łańcuchu wartości, od dostawców aż po recykling produktów, ma dla Porsche fundamentalne znaczenie - i stanowi element firmowej strategii. Celem jest tu wprowadzanie środków, które obejmują cały cykl życia produktu i zwiększają wartość dodaną firmy z jednoczesnym uwzględnieniem odpowiedzialności ekologicznej oraz społecznej. Porsche skupia się na systematycznym ograniczaniu negatywnego wpływu swoich procesów i produktów na środowisko. Szczegółowe informacje na temat zarządzania zrównoważonym rozwojem oraz strategii firmy, a także te dotyczące aspektów dialogu z zainteresowanymi stronami i kluczowe dane można znaleźć w aktualnym sprawozdaniu rocznym oraz raporcie na temat zrównoważonego rozwoju Porsche AG oraz w Newsroomie Porsche.

Porsche podczas re:publica
 
Po raz pierwszy firma Porsche była głównym partnerem jednej z najważniejszych konferencji na temat cyfrowego społeczeństwa - re:publica w Berlinie. Wspólnie z berlińskim Porsche Digital Lab, akceleratorem APX, Uniwersytetem CODE, HABA Digitalwerkstatt, start-upem Ro-bonetica oraz konkursem Porsche dla deweloperów „Porsche NEXT OI Competition” producent samochodów sportowych poszukuje płaszczyzn dialogu na rzecz kształtowania przyszłości.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Zakłady Metalowe „Postęp” S.A.
 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.
RABUGINO Sp. z o.o.
Wirthwein Polska Sp. z o.o.
Galwanizer Sp. z o.o.
MESH Works Inc.