Tool-Shop 2019
MotoSolutions do 22.11
VIA (do 31 grudnia 2019 r.)
Georg Utz (do 31 grudnia 2019)
MTM 12 MC od uruchomienia
TUV SUD (do 30 listopada 2019 r.)
ITA do 31.01.2020
GALWANO PARTNERS do 03.02.2020
Elektromobilność daje zatrudnienie: wprowadzenie modelu Taycan - pierwszego samochodu sportowego ze Stuttgartu-Zuffenhausen z napędem całkowicie elektrycznym - pozwoli firmie Porsche stworzyć 1500 dodatkowych miejsc pracy. Swoje stanowiska objęło już prawie 1000 nowych pracowników, a 500 kolejnych dołączy do nich w nadchodzących miesiącach. Nadal istnieje duże zapotrzebowanie na siłę roboczą, zwłaszcza w przypadku kwalifikacji, z którymi zgłasza się względnie niewielka liczba osób - dotyczy to np. personelu do spraw obsługi wyspecjalizowanego w elektronice. Jak do tej pory od kandydatów wewnętrznych i zewnętrznych wpłynęło ponad 32 tysięcy zgłoszeń. Wymagający proces rekrutacji idzie w parze z największą kampanią szkoleniową w historii firmy. Każdy z 1500 członków załogi pracujących przy produkcji nowego modelu przechodzi niestandardowe szkolenia, trwające nawet 6 miesięcy. W ten sposób producent samochodów sportowych dba o to, aby i Taycan - którego produkcja zostanie uruchomiona we wrześniu - reprezentował typową jakość Porsche.

- Rekrutacja, integracja i przygotowanie naszych nowych pracowników to pozytywne, ale niełatwe wyzwanie. Wspólnie pracują nad nim nasi eksperci z działów produkcji oraz HR – i bardzo dobrze im idzie - informuje Andreas Haffner, członek zarządu odpowiedzialny za zasoby ludzkie (HR). Aby określić wymagane umiejętności, na podstawie koncepcji produkcji dla grup funkcjonalnych pracujących z modelem Taycan opracowano 45 różnych planów kwalifikacji. Haffner kontynuuje: - Ta wyjątkowo szczegółowa, wstępna praca zajęła sporo czasu. Pozwoliła nam jednak na przyjęcie efektywnego, znormalizowanego podejścia do procesu rekrutacji i - mimo ogromnej rzeszy kandydatów – znalezienie odpowiednich, spełniających nasze wymagania specjalistów -.

W ciągu 31 dni rekrutacji Porsche przeprowadziło rozmowy z ponad 2200 kandydatami z zewnątrz. Firma poszukuje specjalistów blisko związanych z przemysłem motoryzacyjnym, zawodowo przeszkolonych w zakresie zagadnień technicznych. Nawiasem mówiąc, nie wszyscy nowi pracownicy będą pracować jednak przy produkcji modelu Taycan. Tworząc nowy zespół, Porsche bazuje na mieszance „świeżych” pracowników i doświadczonego personelu z działu produkcji samochodów dwudrzwiowych, starając się uwzględnić jak najwięcej perspektyw.

Albrecht Reimold, członek zarządu Porsche AG ds. produkcji i logistyki: - Wraz z elektromobilnością zmieniają się procesy i zadania, a w codziennych pracach naszych zakładów dominują nowe technologie. Produkcja modelu Taycan w ramach Flexi Line jest jedną z najnowocześniejszych w branży motoryzacyjnej. W sumie cyfrowo udoskonaloną automatyzację produkcji traktujemy jako sposób na zmniejszenie ilości fizycznej pracy. W centrum uwagi Porsche zawsze będą ludzie - wierzymy bowiem, że to umiejętności i kunszt naszych pracowników decydują o wysokim stopniu indywidualności naszych pojazdów. Wiele obecnych i przyszłych stanowisk wymaga nowych kwalifikacji. Jako jednostka przygotowujemy się do tego w oparciu o intensywne szkolenia zawodowe, w tym również zaawansowane. Taycan stanowi więc przygotowanie na przyszłość nie tylko dla Porsche, ale i dla naszych pracowników, którzy dzięki nowym zadaniom zdobywają nowe kwalifikacje -.

Aktywności szkoleniowe odbywają się na terenie fabryki, m.in. w specjalnych salach szkoleniowych. Zakres szkoleń sięga od ogólnej oferty Porsche i treści międzyprodukcyjnych po kwestie szczególnie istotne dla danego miejsca pracy. Ponieważ wymagania wobec poszczególnych grup funkcjonalnych mocno się różnią, przygotowanie zawodowe w przypadku bardziej złożonych grup może trwać do 6 miesięcy. Łącznie dostępnych jest około 350 modułów szkoleniowych, prowadzonych zarówno przez firmowych trenerów, jak i przez zewnętrznych organizatorów. Każdy zawód ma przydzielone centrum szkoleniowe, w którym odbywają się ćwiczenia teoretyczne oraz praktyczne.

Centrum szkoleniowe odgrywa istotną rolę również w samej kampanii kwalifikacyjnej. Osoby odpowiedzialne za szkolenia wykorzystały swoją wiedzę dydaktyczną do stworzenia kompaktowego, czterodniowego modułu Elektromobilność w Porsche oraz model Taycan, zaprojektowanego i wdrożonego jako element wiodący. Stanowi on część szkolenia dla personelu zatrudnionego przy produkcji, a dla wszystkich pracowników Porsche jest dostępny w wersji dwudniowej. Pracownicy firmy mogą przygotować się na wyzwania elektromobilności, korzystając także z platformy edukacyjnej Porsche. Obecnie zawiera ona 380 godzin cyfrowych treści szkoleniowych, a jako centralny, przyjazny dla użytkownika portal edukacyjny pozwala sprawnie i skutecznie poradzić sobie z dużą liczbą godzin oraz wysokim stopniem złożoności programu szkoleniowego.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Wirthwein Polska Sp. z o.o.
IceTech Polska Sp. z o. o.
MOCAP
ITA Sp. z o. o.  Sp. k.
 TÜV SÜD Polska Sp. z o.o.
 bekuplast S.A.