Georg Utz (do 31 grudnia 2019)
Stokvis Tapes (do 8 styczeń 2020)
GALWANO PARTNERS do 03.02.2020
VIA (do 31 grudnia 2019 r.)
MTM (do 10. stycznia 2020)
ITA do 31.01.2020
Hauck Heat Treatment (do 05.12.2020)
Elektromobilność daje zatrudnienie: wprowadzenie modelu Taycan - pierwszego samochodu sportowego ze Stuttgartu-Zuffenhausen z napędem całkowicie elektrycznym - pozwoli firmie Porsche stworzyć 1500 dodatkowych miejsc pracy. Swoje stanowiska objęło już prawie 1000 nowych pracowników, a 500 kolejnych dołączy do nich w nadchodzących miesiącach. Nadal istnieje duże zapotrzebowanie na siłę roboczą, zwłaszcza w przypadku kwalifikacji, z którymi zgłasza się względnie niewielka liczba osób - dotyczy to np. personelu do spraw obsługi wyspecjalizowanego w elektronice. Jak do tej pory od kandydatów wewnętrznych i zewnętrznych wpłynęło ponad 32 tysięcy zgłoszeń. Wymagający proces rekrutacji idzie w parze z największą kampanią szkoleniową w historii firmy. Każdy z 1500 członków załogi pracujących przy produkcji nowego modelu przechodzi niestandardowe szkolenia, trwające nawet 6 miesięcy. W ten sposób producent samochodów sportowych dba o to, aby i Taycan - którego produkcja zostanie uruchomiona we wrześniu - reprezentował typową jakość Porsche.

- Rekrutacja, integracja i przygotowanie naszych nowych pracowników to pozytywne, ale niełatwe wyzwanie. Wspólnie pracują nad nim nasi eksperci z działów produkcji oraz HR – i bardzo dobrze im idzie - informuje Andreas Haffner, członek zarządu odpowiedzialny za zasoby ludzkie (HR). Aby określić wymagane umiejętności, na podstawie koncepcji produkcji dla grup funkcjonalnych pracujących z modelem Taycan opracowano 45 różnych planów kwalifikacji. Haffner kontynuuje: - Ta wyjątkowo szczegółowa, wstępna praca zajęła sporo czasu. Pozwoliła nam jednak na przyjęcie efektywnego, znormalizowanego podejścia do procesu rekrutacji i - mimo ogromnej rzeszy kandydatów – znalezienie odpowiednich, spełniających nasze wymagania specjalistów -.

W ciągu 31 dni rekrutacji Porsche przeprowadziło rozmowy z ponad 2200 kandydatami z zewnątrz. Firma poszukuje specjalistów blisko związanych z przemysłem motoryzacyjnym, zawodowo przeszkolonych w zakresie zagadnień technicznych. Nawiasem mówiąc, nie wszyscy nowi pracownicy będą pracować jednak przy produkcji modelu Taycan. Tworząc nowy zespół, Porsche bazuje na mieszance „świeżych” pracowników i doświadczonego personelu z działu produkcji samochodów dwudrzwiowych, starając się uwzględnić jak najwięcej perspektyw.

Albrecht Reimold, członek zarządu Porsche AG ds. produkcji i logistyki: - Wraz z elektromobilnością zmieniają się procesy i zadania, a w codziennych pracach naszych zakładów dominują nowe technologie. Produkcja modelu Taycan w ramach Flexi Line jest jedną z najnowocześniejszych w branży motoryzacyjnej. W sumie cyfrowo udoskonaloną automatyzację produkcji traktujemy jako sposób na zmniejszenie ilości fizycznej pracy. W centrum uwagi Porsche zawsze będą ludzie - wierzymy bowiem, że to umiejętności i kunszt naszych pracowników decydują o wysokim stopniu indywidualności naszych pojazdów. Wiele obecnych i przyszłych stanowisk wymaga nowych kwalifikacji. Jako jednostka przygotowujemy się do tego w oparciu o intensywne szkolenia zawodowe, w tym również zaawansowane. Taycan stanowi więc przygotowanie na przyszłość nie tylko dla Porsche, ale i dla naszych pracowników, którzy dzięki nowym zadaniom zdobywają nowe kwalifikacje -.

Aktywności szkoleniowe odbywają się na terenie fabryki, m.in. w specjalnych salach szkoleniowych. Zakres szkoleń sięga od ogólnej oferty Porsche i treści międzyprodukcyjnych po kwestie szczególnie istotne dla danego miejsca pracy. Ponieważ wymagania wobec poszczególnych grup funkcjonalnych mocno się różnią, przygotowanie zawodowe w przypadku bardziej złożonych grup może trwać do 6 miesięcy. Łącznie dostępnych jest około 350 modułów szkoleniowych, prowadzonych zarówno przez firmowych trenerów, jak i przez zewnętrznych organizatorów. Każdy zawód ma przydzielone centrum szkoleniowe, w którym odbywają się ćwiczenia teoretyczne oraz praktyczne.

Centrum szkoleniowe odgrywa istotną rolę również w samej kampanii kwalifikacyjnej. Osoby odpowiedzialne za szkolenia wykorzystały swoją wiedzę dydaktyczną do stworzenia kompaktowego, czterodniowego modułu Elektromobilność w Porsche oraz model Taycan, zaprojektowanego i wdrożonego jako element wiodący. Stanowi on część szkolenia dla personelu zatrudnionego przy produkcji, a dla wszystkich pracowników Porsche jest dostępny w wersji dwudniowej. Pracownicy firmy mogą przygotować się na wyzwania elektromobilności, korzystając także z platformy edukacyjnej Porsche. Obecnie zawiera ona 380 godzin cyfrowych treści szkoleniowych, a jako centralny, przyjazny dla użytkownika portal edukacyjny pozwala sprawnie i skutecznie poradzić sobie z dużą liczbą godzin oraz wysokim stopniem złożoności programu szkoleniowego.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Georg Utz Sp. z o.o.
Müller - Die lila Logistik Polska Sp. z o.o.
GEFCO Polska
Bodycote Polska Sp. z o.o.
Metalsprzęt.pl
GABEC