Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
porsche logo Najlepszy rok w historii firmy – w roku finansowym 2016 Porsche AG uzyskało rekordowe wyniki pod względem liczby dostaw, przychodów, zysku operacyjnego i liczby pracowników.

Dostawy wzrosły o 6%, do 237 778 pojazdów, co pozwoliło uzyskać przychody na poziomie 22,3 mld euro (wzrost o 4%). Równocześnie zysk operacyjny wzrósł niewspółmiernie o 14%, do 3,9 mld euro. Zwrot ze sprzedaży osiągnął szczególnie imponujący przyrost i zwiększy się z 15,8% w roku 2015 do 17,4%. Na koniec 2016 r. zatrudnienie w Porsche było o 13% wyższe niż przed rokiem i wynosiło 27 612 pracowników.

Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG, podzielił się swoimi przemyśleniami na temat wyników firmy podczas corocznej konferencji w Stuttgarcie-Zuffenhausen: „Korzystne roczne sprawozdanie to potwierdzenie jakości naszej strategii. Porsche to wzrost związany z tworzeniem wartości. Koncentrujemy się na satysfakcji naszych klientów, stałych zyskach i zabezpieczeniu miejsc pracy”.

Lutz Meschke, wiceprezes zarządu oraz członek zarządu ds. finansów i IT, podkreślił: „Przy marży operacyjnej przekraczającej 17% Porsche niezmiennie plasuje się wśród najbardziej dochodowych producentów samochodów na świecie. To zasługa naszej unikatowej gamy produktów i zdrowej struktury wydatków”. Także długofalowa strategia zabezpieczenia kursowego w znacznym stopniu przyczyniła się do osiągnięcia tych rekordowych wyników. „W obecnym roku finansowym 2017, pomimo ciągłej niepewności ekonomicznej i politycznej w różnych regionach świata, spodziewamy się umiarkowanego wzrostu w zakresie dostaw i przychodów. Jeśli chodzi o wynik operacyjny, staramy się utrzymać rezultaty z ubiegłego roku - pod warunkiem stabilności kursów walut” – dodał Meschke. „Dodatkowy impuls zapewni nam nowy model Panamera, zwłaszcza hybrydowe wersje plug-in oraz Sport Turismo” – powiedział Blume.

Porsche przygotowuje się do mobilności jutra. W związku z tym znacznie zwiększono nakłady na badania i rozwój – w roku finansowym 2016 do 2,2 mld euro. Producent sportowych aut inwestuje w rozwój nowych modeli z hybrydowym napędem plug-in oraz w pełni elektrycznego pojazdu Mission E, jak również w cyfrową transformację. Meschke: „Cyfryzacja to coś więcej niż inwestowanie w najnowsze technologie. Otwiera ona nowe możliwości ekonomiczne, zwiększa korzyści klientów i sprawia, że operacje stają się efektywniejsze". W 2016 r. firma założyła spółki Porsche Digital GmbH w Ludwigsburg oraz Digital Lab w Berlinie. Nabyła także udziały w funduszu venture capital inwestującym w start-upy o nazwie e.ventures oraz dostawcy usług parkingowych Evopark. „W perspektywie średnioterminowej chcemy wygenerować dwucyfrowy udział sprzedaży za pośrednictwem kanałów cyfrowych” – powiedział Meschke.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

ST TRADING Sp. z o.o. (NORM HOLDING)
EFAFLEX Polska Sp. z o.o.
METCHEM Sp. z o.o.
Bollhoff Technika Łączenia Sp. z o.o.
Takoni Sp. z o.o.
Pol-Technology Sp. z o.o.