Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
Porsche kontynuuje swój sukces pomimo światowego kryzysu na rynku półprzewodników. W ciągu pierwszych trzech kwartałów 2021 r. producent sportowych aut z siedzibą w Stuttgarcie osiągnął zwrot ze sprzedaży na poziomie 15,5%.

Wynik ten po raz kolejny przekracza próg 15%, czyniąc Porsche jednym z najbardziej dochodowych producentów samochodów na świecie. W okresie od stycznia do końca września przychody ze sprzedaży wzrosły r/r o 19,1%, do 23,1 mld euro (2020: 19,4 mld), a zysk operacyjny wyniósł 3,6 mld euro, co stanowi skok o 78,4% (2020: 2,0 mld). Dla porównania zwrot ze sprzedaży za pierwsze trzy kwartały 2020 r. wynosił 10,4%. „Możemy być dumni z naszych osiągnięć, ale w czwartym kwartale musimy również działać całkowicie w trybie specjalnej grupy zadaniowej” – powiedział Lutz Meschke, wiceprezes zarządu i członek zarządu Porsche AG ds. finansów oraz IT. “W trudnych czasach osiągnęliśmy dobry wynik. Po części to zasługa naszych flagowych samochodów, takich jak 911 i Taycan, które przyciągają nabywców na całym świecie. Ale też dalej, i to zdecydowanie, zaostrzyliśmy nasze i tak już rygorystyczne zarządzanie kosztami”.

Od stycznia do końca września Porsche dostarczyło klientom na całym świecie 217 198 samochodów. To o 13% więcej niż w pierwszych dziewięciu miesiącach ubiegłego roku. Gdyby nie kryzys spowodowany niedoborami czipów, producent sportowych aut byłby w stanie sprzedać jeszcze więcej pojazdów – księgi zamówień są zapełnione w satysfakcjonującym stopniu. Na uwagę w szczególności zasługuje stały wzrost popytu na całkowicie elektryczny samochód sportowy Taycan. W okresie od stycznia do końca września 2021 r. dostarczono go w liczbie 28 640 egzemplarzy. „Taycan to samochód bardzo innowacyjny, cieszący się wśród naszych klientów dużą popularnością. Procentuje tu nasze wczesne przejście na strategię elektromobilności” – powiedział Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG. „Silny popyt na nasze modele pokazuje, że znajdujemy się w idealnym położeniu – w czym zasługa atrakcyjnej gamy produktów Porsche”.

Napięcie na światowym rynku półprzewodników było widoczne zwłaszcza w okresie od lipca do września. Przychody ze sprzedaży oraz marża były w tym czasie poniżej wyśrubowanych wyników z poprzednich miesięcy. Według Meschkego również najbliższe miesiące zostaną zdominowane przez światowy niedobór czipów: „Wyzwaniem będzie czwarty kwartał. Dołożymy wszelkich starań, aby mimo braku półprzewodników skompletować jak najwięcej samochodów, tak aby na koniec roku osiągnąć kolejny mocny wynik”. Lutz Meschke trzyma się swojego strategicznego celu, jakim jest 15-procentowy zwrot ze sprzedaży: „Wspólnie robimy wszystko, co w naszej mocy, aby osiągnąć ten cel pomimo wszelkich wyzwań, jakim musimy sprostać w tym roku”.

Producent samochodów sportowych z niesłabnącą energią kontynuuje rozwój swojego programu inwestycji w cyfryzację oraz elektryfikację. Mimo to znacząco wzrosły przepływy pieniężne netto, które na dzień 30 września wynosiły 2,9 mld euro – to o 74,4% więcej niż przed rokiem (1,7 mld euro). Z końcem trzeciego kwartału 2021 r. Porsche zatrudniało 36 663 pracowników (koniec 2020: 36 359).
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

VIA Technika Obróbki Powierzchniowej Sp. z o.o.
Lubricant Polska Sp. z o.o.
 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.
WAMECH P. A. WĄSIK Sp. J.
PILOUS Packaging Polska Sp. z o.o.
PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.