Kupujący na całym świecie nabyli blisko 170 450 samochodów marki Audi, co daje 15,4 procent wzrostu sprzedaży w stosunku rok do roku. Ten wynik sprawia, że marzec 2014 to pięćdziesiąty pierwszy z rzędu miesiąc nieprzerwanego wzrostu globalnej sprzedaży czterech pierścieni. Chiny (+36,6%), Niemcy (+10,2%) i Wielka Brytania (+12,7%) zanotowały w ubiegłym miesiącu szczególnie znaczący przyrost. Łączna sprzedaż Audi w całym pierwszym kwartale 2014 zwiększyła się o 11,7 procent i wyniosła 412 850 samochodów. To pierwszy raz, gdy koncernowi udało się przekroczyć liczbę 400 tysięcy wprowadzonych na rynek egzemplarzy w trzy pierwsze miesiące danego roku.
“W marcu osiągnęliśmy doskonały wynik pod dwoma względami: to koniec najlepszego kwartału i zarazem najlepszy miesiąc w historii naszej firmy” – podsumował Luca de Meo, szef sprzedaży Audi AG. “Dzięki nowym modelom, takim jak A3 Limousine, internacjonalizacja naszej sprzedaży nabiera rozpędu. W pierwszym kwartale osiągnęliśmy wzrost we wszystkich regionach świata, w tym co najważniejsze w Europie, gdzie nasza dynamika sprzedaży przewyższyła dynamikę całego tutejszego rynku.”
W marcu z dużym sukcesem zadebiutowały kabriolety, co odegrało ważną rolę w świetnym rozpoczęciu wiosny. Sprzedaż Audi A5 Cabriolet (+8,3%) i Audi TT Roadster ( +22,6%) wzrosła w porównaniu z ubiegłym rokiem. Ponadto, na pierwszych rynkach pojawiło się nowe Audi A3 Cabriolet. W marcu swą premierę rynkową świętowało także Audi A3 Sportback g-tron, otwierając drogę ku mobilności neutralnej pod względem emisji CO2, możliwej dzięki wykorzystaniu e-gazu Audi. Sprzedaż całej rodziny A3 wzrosła o 52,5 procent i wyniosła w ubiegłym miesiącu blisko 28 750 egzemplarzy. Audi Q7 (+39%) i Audi A8 (+49%) mogą pochwalić się największą dynamiką sprzedaży spośród wszystkich dużych modeli producenta z Ingolstadt.
W Europie Audi zamknęło marzec zwiększając sprzedaż wszystkich modeli, łącznie o 7,2 procent (blisko 88,750 aut). Duży przyrost sprzedaży zanotowano ponownie w Niemczech (+10,2%, 27 226 samochodów), a także na dwóch pozostałych największych rynkach europejskich, gdzie Audi może pochwalić się dużą dynamiką. 28 068 aut z Ingolstadt sprzedano w Wielkiej Brytanii (12,7% wzrostu w porównaniu rok do roku), a we Francji 5425 samochodów (5,1% wzrostu). W Polsce Audi sprzedało w marcu 884 samochody (64,62 % wzrostu) i tym samym ugruntowało świetną sprzedaż w całym pierwszym kwartale na poziomie 2116 samochodów (51,9 % więcej niż w okresie analogicznym roku ubiegłego). Audi to lider na rynku premium w Europie. Łącznie, koncern w pierwszym kwartale sprzedał na rodzimym kontynencie prawie 200 350 samochodów, czyli o 6,8 procent więcej niż rok temu.
Wśród rynków azjatyckich największą dynamiką w marcu może pochwalić się Korea Południowa, gdzie sprzedaż zwiększyła się o 82 procent (2457 egzemplarzy). Sprzedaż Audi od początku roku wzrosła tu o 54,5 procent i osiągnęła liczbę 6815 pojazdów z czterema pierścieniami na masce. W Chinach sprzedaż nakręcał ogromny popyt na duże modele Audi. Łączna sprzedaż A6, A7, Q7 i A8 wzrosła o 38,3 procent. Sprzedaż całej gamy modelowej łącznie, w Państwie Środka wyniosła 47 636 aut, co daje wzrost o 36,6 procent w stosunku do porównywalnego okresu ubiegłego roku. Od początku tego roku Audi w Chinach sprzedało 124 520 samochodów, co daje wzrost o 21,1 procent.
W Stanach Zjednoczonych sprzedaż wzrosła do liczby 14 246 egzemplarzy, czyli o 7,5 procent w porównaniu z marcem 2013. O wiele więcej klientów niż rok temu zainteresowało się SUV-em Q7 (+45,8%). W ubiegłym kwartale Audi sprzedało w USA 35 228 samochodów, co daje wzrost o 3 procent. W kwietniu do palety modeli Audi dostępnych w USA dołączy Audi A3 Limousine. Model ten już z sukcesem wszedł na rynek w Brazylii, gdzie Audi zanotowało trzycyfrowy wzrost sprzedaży w marcu (+137%, 891 aut).