Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
renault_logoRenault dąży do zapewnienia na całym świecie standardów przemysłowych zapewniających dobrą sytuację ekonomiczną grupy i będących gwarancją utrzymania wszystkich istniejących zakładów.

W celu zapewnienia przyszłości europejskich zakładów produkcyjnych pomimo stałego spadku na rynku (w 2010 roku w Europie sprzedano niemal o 20% samochodów osobowych i dostawczych mniej niż w 2007 roku), Renault inwestuje w Europie, a w szczególności we Francji, w produkcję samochodów o dużej wartości dodanej. Współpraca z Nissanem w ramach Aliansu oraz z innymi partnerami również przyczynia się do zwiększenia obłożenia pracą znajdujących się w tym regionie zakładów.

Francja - kluczowy element infrastruktury produkcyjnej samochodów elektrycznych
Decyzja o zlokalizowaniu produkcji Renault ZOE we Flins (Francja) i Renault Kangoo Z.E. w Maubeuge (Francja) oznacza, że 80% samochodów elektrycznych sprzedawanych przez Renault na całym świecie w 2015 roku będzie produkowanych we Francji.

Do produkcji samochodów dochodzi produkcja akumulatorów, również w zakładzie we Flins (docelowa wydajność ma wynosić 100 tys. akumulatorów rocznie) oraz od 2013 roku - silnika elektrycznego trzeciej generacji w zakładzie w Cléon.

Zlokalizowanie produkcji furgonu w zakładzie w Sandouville (Francja) w 2013 roku
Dzięki dobrej sprzedaży samochodów dostawczych w Europie oraz wzrostowi eksportu nowo uruchomiona produkcja furgonów we Francji powinna, według naszych przewidywań, osiągnąć poziom 100 tys. samochodów rocznie. Oznacza to, że większość samochodów dostawczych będzie produkowana we Francji – nowy furgon w Sandouville, Master - w Batilly (Francja), Kangoo Express i Kangoo Z.E. - w Maubeuge (Francja).

Douai – samochody średniej i wyższej klasy przeznaczone na rynki europejskie
Przyszłe samochody klasy wyższej marki Renault (następcy Espace’a i Laguny) będą produkowane od 2014 roku w zakładzie w Douai (Francja) na wspólnej płycie podłogowej Aliansu. Nowa płyta podłogowa pozwoli obu firmom na szybsze uzyskanie znaczących oszczędności.

Doskonałej jakości podzespoły mechaniczne na eksport
W zakładzie w Cléon (Francja) rozpocznie się realizacja dwóch nowych projektów: nowego silnika 1.6 dci 130 (w 2011 roku) oraz silnika elektrycznego (w 2013 roku). Doskonała jakość naszych silników i skrzyń biegów produkowanych we Francji znalazła już uznanie w oczach naszych partnerów (Nissan) i innych marek (Opel, Cherry).

Najlepszym na to dowodem jest, że w 2010 roku:
  • 1/4 skrzyń biegów produkowanych w Ruitz i Cléon była eksportowana do Chin, m.in. dla Nissana,
  • 60 % silników produkowanych w Cléon jest przeznaczonych na inne rynki niż francuski.
Tendencja ta wzmocni się jeszcze w przyszłości dzięki współpracy z Daimlerem.

Europa (poza Francją)
Drugim krajem pod względem wielkości produkcji Renault jest Hiszpania, gdzie mieszczą się cztery zakłady, których przyszłość jest zapewniona. Valladolid rozpocznie jeszcze w tym roku produkcję Twizy, trzeciego samochodu elektrycznego marki; zakład podzespołów mechanicznych Valladolid Motores skorzysta na współpracy z Nissanem i Daimlerem, Sewilla nadal jest największym zakładem produkcyjnym skrzyń biegów w Grupie, a w Palencji produkowane są modele Megane.

Natomiast w Słowenii (zakład w Novo Mesto) produkowane są małe samochody marki przeznaczone na rynki europejskie: Twingo, Wind i Clio Campus. W 2013 roku zakład ten rozpocznie również produkcję 4-osobowej wersji Smart Daimlera.

Lokalna produkcja przyczyniająca się do wzrostu rynków wschodzących
Zlokalizowanie zakładów przemysłowych na rynkach wschodzących pozwala przyczynić się w zasadniczy sposób do ich wzrostu, a jednocześnie kompensuje spadek na rynku europejskim. W ciągu 10 lat Grupa Renault umocniła swoją pozycję na tych rynkach: sprzedaż Renault na rynkach pozaeuropejskich stanowi obecnie 37% łącznej sprzedaży Grupy w porównaniu do 17% w 2000 roku. W 2011 roku powinna osiągnąć poziom 43%. Renault nadal inwestuje w tych krajach, w szczególności w Brazylii, Indiach i Rosji.

W 2012 roku zostanie uruchomiony zakład w Tangerze, w Maroku - jego pierwsza linia produkcyjna będzie miała wydajność 30 samochodów na godzinę. W 2013 roku ruszy druga linia o identycznej wydajności, niezbędna w związku z przewidywaną sprzedażą samochodów gamy Entry, nie tylko w Europie, ale również w Afryce, Meksyku i na Bliskim Wschodzie.

Dwa projekty o zasadniczym znaczeniu dla zapewnienia doskonałych wyników produkcji
Ośrodek GTC we Flins – know-how naszych najstarszych zakładów w celu zapewnienia wysokiej wydajności wszystkich naszych zakładów produkcyjnych na całym świecie.

Ośrodek Global Training Center (GTC), zainaugurowany 25 maja 2010 roku we Flins (Francja), odgrywa kluczową rolę w stałym dążeniu do poprawy wyników produkcyjnych pod względem jakości, kosztów i terminowości. Jego zadaniem jest organizacja specjalistycznych szkoleń zawodowych na całym świecie, aby zapewnić wsparcie w związku z ciągłymi zmianami w poszczególnych specjalizacjach oraz uruchamianą produkcją (w latach 2010-2012 zostanie uruchomiona nowa produkcja w 23 zakładach Grupy).

GTC opiera się na doświadczeniu i know-how pracowników produkcyjnych Renault: trenerzy są pracownikami Grupy i ekspertami w swojej dziedzinie. GTC wymaga znacznych inwestycji - około 4 mln euro w ciągu 4 lat. Od 2010 roku ośrodek ma zapewnić 100 tys. godzin szkoleń dla 250 uczestników.

Monozukuri: ważny projekt dla wzrostu konkurencyjności
Monozukuri, stosowany przez Nissana od kilku lat, stanie się częścią codziennej pracy w zakładach Grupy na całym świecie. Ma on na celu zmniejszenie łącznych kosztów produkcji samochodu przy jednoczesnej optymalizacji jakości. Metoda polega na przeanalizowaniu całego łańcucha generowania wartości od projektu samochodu, przez szczegółowe rysunki projektowe poszczególnych części, współpracę z dostawcami, opakowanie komponentów, ich transport i zaopatrzenie linii produkcyjnych, montaż w samochodach, itd. aż do wydania samochodu klientowi końcowemu.

Inwestycje przemysłowe Renault
W latach 2010 - 2013 Renault zainwestuje 5,7 mld euro w swoje zakłady przemysłowe. 40% tej kwoty jest przeznaczone dla francuskich zakładów Grupy.

Rynek samochodowy: dwie wyraźnie tendencje
Trwały spadek na rynku europejskim, zgodnie z przewidywaniami Renault
  • W 2010 roku sprzedano niemal o 20% samochodów mniej niż w 2007 roku (15,3 mln w 2010 roku)
  • Spadek z roku na rok: - 7,2% w 2008, - 4,5% w 2009, - 3,6% w 2010.
  • W 2016 roku europejski rynek samochodowy nie osiągnie poziomu sprzed kryzysu – z roku 2007.

Wzrost branży samochodowej będzie napędzany przez rynki pozaeuropejskie
  • Sprzedaż w Brazylii, Rosji, Indiach i Chinach wzrosła czterokrotnie w ciągu 10 lat i stanowi 1/3 światowej sprzedaży.
  • W 1990 roku 82% nowych samochodów sprzedawano w Stanach Zjednoczonych, Europie i Japonii. W 2007 roku było to już jedynie 62%, a dziś niespełna 50%.
  • W latach od 2010 do 2016 rynki pozaeuropejskie powinny odnotować wzrost o niemal 50%.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

TIMRET Sp. z o.o.
YETICO S.A.
Zakład Wyrobów Metalowych STRUMET Sp. z o. o.
 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.
Lubricant Polska Sp. z o.o.
RAMPF Production Systems GmbH & Co.