Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Pierwszy egzemplarz nowej ŠKODY OCTAVIA opuścił linię produkcyjną fabryki w Mladá Boleslav.

Ikona marki łączy emocjonalny design i nowoczesne technologie z funkcjonalnością znaną już z poprzednich wersji tego modelu. Auto zostało wyposażone w najnowsze rozwiązania z zakresu systemów bezpieczeństwa oraz nowoczesne silniki benzynowe i wysokoprężne o zwiększonej wydajności. OCTAVIA dostępna będzie również z napędem hybrydowym typu plug-in oraz w technologii miękkiej hybrydy.

Nowa ŠKODA OCTAVIA opuściła linię produkcyjną w hali M13 w fabryce w Mladá Boleslav. Ponad 20 lat temu ŠKODA zbudowała tam pierwszą nowoczesną wersję tego bestsellerowego pojazdu. Obecnie w halach wykorzystywane są innowacyjne procesy i technologie, a w najbardziej skomplikowanych i wymagających etapach produkcji pracowników wspomagają roboty. Każdego dnia fabrykę opuszcza 1150 wyprodukowanych egzemplarzy nowej ŠKODY OCTAVIA, które są dostarczane do klientów na całym świecie.

ŠKODA OCTAVIA została wyposażona w elementy designu, które nie tylko akcentują wizualne zalety modelu, ale zapewniają również doskonałe własności aerodynamiczne. Limuzyna ma współczynnik oporu czołowego (cd) od 0,24, a wersja COMBI od 0,26. Ikona marki czwartej generacji zalicza się więc do najbardziej aerodynamicznych samochodów na świecie. Poprawa parametrów aerodynamicznych przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa i emisji CO2.

Seriova vyroba SKODA OCTAVIA 2
Nowa OCTAVIA to także pierwsza ŠKODA, w której zastosowano technologię „shift by wire” do sterowania skrzynią biegów DSG. Dźwignia zmiany biegów nie jest już mechanicznie połączona ze skrzynią biegów, ale przekazuje informację o wybranym biegu elektronicznie. Zamiast dźwigni DSG w konsoli środkowej OCTAVII umieszczono nowy moduł sterowania z małym przełącznikiem kołyskowym do wyboru trybu jazdy.

Nowoczesne silniki o większej wydajności i premiera technologii miękkiej hybrydy

Ikona marki w nowej wersji została wyposażona w nowoczesne silniki TDI oraz TSI o zwiększonej wydajności, które dzięki znacznej poprawie własności aerodynamicznych charakteryzują się niższym zużyciem paliwa i poziomem emisji zanieczyszczeń.

Nowy model będzie także kolejnym, po ŠKODZIE SUPERB iV, autem wyposażonym w technologię hybrydową typu plug-in. OCTAVIA iV będzie dostępna z silnikiem benzynowym 1.4 TSI oraz silnikiem elektrycznym w dwóch wariantach mocy. Początkowo zostanie wprowadzona wersja obejmująca model o łącznej mocy 150 kW (204 KM). W późniejszym czasie zostanie poszerzona ona o wersję o mocy 180 kW (245 KM).

Oprócz silników wysokoprężnych i benzynowych oraz wariantów hybrydowych typu plug-in, po raz pierwszy w ofercie ŠKODY dostępny jest także model w technologii miękkiej hybrydy. To rozwiązanie zostanie zastosowane w wersjach z silnikami 1.0 TSI oraz 1.5 TSI oraz 7-biegową skrzynią DSG. W technologii miękkiej hybrydy wykorzystywany jest rozrusznik 48 V napędzany paskiem oraz akumulator 48 V. System umożliwia „żeglowanie” przy wyłączonym silniku spalinowym, odzyskiwanie energii przy hamowaniu oraz wspomaganie silnika poprzez elektryczne zwiększanie mocy.

0
Udostępniono
baza dostawcow

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

BARIBAL Group
item Polska Sp. z o. o.
QSense Sp. z o.o.
MESH Works Inc.
Mondi Simet Sp. z o.o.
CWS Polska