Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
W roku ubiegłym sprzedaż nowych aut osobowych w Europie była o prawie 5% niższa niż w 2009. Oto zestawienie marek, którym mimo trudnej koniunktury udało się zwiększyć wolumen, w niektórych wypadkach przekraczający nawet 10%.

 



Przypomnijmy, że w roku ubiegłym sprzedaż nowych aut osobowych w Europie (kraje UE oraz EFTA) zamknęła się liczbą łącznie 13 785 698 sztuk. To wynik gorszy niż w roku poprzedzającym o 4,9%.

Oto ważniejsze marki, które na rynku europejskim osiągnęły w ubiegłym roku wolumen sprzedaży wyższy niż w roku poprzedzającym (w kolejności alfabetycznej):
- Audi: 623 536 sztuk (+1,7%)
- BMW: 609 196 sztuk (+6,5%)
- Dacia: 262 777 sztuk (+10,2%)
- Hyundai: 358 284 sztuk (+4,7%)
- Kia: 262 627 sztuk (+4,5%)
- Land Rover: 66 983 sztuk (+18,2%)
- MINI: 141 183 sztuk (+3,9%)
- Mitsubishi: 107 347 sztuk (+8,8%)
- Nissan: 402 654 sztuk (+9,7%)
- Renault: 1 147 486 sztuk (+3,4%)
- Volvo Car: 230 307 sztuk (+12,6%)

Liderem rynku pozostaje niezmiennie marka Volkswagen, która w roku ubiegłym znalazła w Europie nabywców na łącznie 1 541 279 aut (-6,6%). Dzięki takiemu wynikowi udział rynkowy niemieckiej firmy wyniósł 11,2% (2009: 11,4%).

Cały koncern Volkswagen Group zapewnił sobie natomiast udział rynkowy rzędu 21,3% (2009: 21,1%). Dla porównania, drugi w kolejności gracz (PSA Peugeot Citroen) kontroluje 13,4% rynku europejskiego (13%), natomiast Renault Group jest trzeci z wynikiem 10,2% (9,3%).

W rankingu czołowych marek segmentu premium pierwsza trójka zestawienia w Europie wygląda następująco:
- Audi: 623 536 sztuk (+1,7%)
- BMW: 609 196 sztuk (+6,5%)
- Mercedes-Benz: 586 146 sztuk (-0,1%)

W rankingu najpopularniejszych w Europie marek wywodzących się z Azji pierwsze miejsce należy oczywiście do Toyoty (582 457 sztuk; -16,5%). Jednak cały koncern Toyota Motor Corporation (w tym marka Lexus: 17 857 sztuk) uzyskał rezultat gorszy niż ten, jakim może pochwalić się koncern Hyundai-Kia (620 911 sztuk).

Na uwagę zasługują również wyniki grudniowe. Przy całym rynku notującym spadek wolumenu o 2,7% (do 1 048 378 sztuk), następujące marki poprawiły swoje wyniki o co najmniej kilkanaście procent (w kolejności alfabetycznej):
- Alfa Romeo: 9 350 sztuk (+39,4%)
- Audi: 46 611 sztuk (+15,6%)
- Hyundai: 27 786 sztuk (+15,5%)
- Kia: 20 889 sztuk (+13,3%)
- MINI: 15 804 sztuk (+37,2%)
- Mitsubishi: 10 283 sztuk (+59,9%)
- Opel/Vauxhall: 87 721 sztuk (+21,8%)
- Volvo Car: 23 542 sztuk (+25,8%)

Spośród wymienionych wyżej graczy dynamiczny wzrost sprzedaży w ujęciu procentowym osiągnęła zwłaszcza marka Mitsubishi, która niedawno wprowadziła do oferty model ASX. Dalszym impulsem do wzrostu wolumenu może być debiut oferującego napęd elektryczny pojazdu i-MIEV. Ten niszowy produkt jest aktualnie dostępny w 15 krajach europejskich (w tym również w Polsce).

Dodajmy, że Polska zajęła w roku 2010 trzecie miejsce na liście największych rynków zbytu dla Mitsubishi na Starym Kontynencie.

 

0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.
Bodycote Polska Sp. z o.o.
SAFECHEM Europe GmbH
CVGS Sp. z o.o. Sp. k.
PILOUS Packaging Polska Sp. z o.o.
Wirthwein Polska Sp. z o.o.