Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Ford testuje obecnie system zautomatyzowanej jazdy, oparty na sztucznej inteligencji, zaprojektowany z myślą o podniesieniu efektywności tego etapu procesu produkcyjnego. W ramach projektu pojazdy nie tylko same zjeżdżają z linii montażowej, ale także samoczynnie dojeżdżają do końcowych stacji testowych i samoczynnie ładują akumulator przed dotarciem na parking, gdzie czekają na dostarczenie klientom.

Projekt E-SELF należy do szeregu inicjatyw badawczych, które mogą podnieść potencjał wspartego inwestycjami o wartości 2 miliardów dolarów Centrum Produkcji Samochodów Elektrycznych Forda w Kolonii, gdzie w tym roku rozpocznie się montaż modeli elektrycznych.

„Ford opracowuje od nowa portfolio swoich modeli dla Europy, a analiza sposobu produkcji naszych nowych pojazdów elektrycznych jest integralną częścią tego procesu” – powiedział kierujący projektem Ford Frank Schwarz. „Wprowadzenie na linię montażową rozwiązań z zakresu autonomicznej jazdy mogłoby przyczynić się do wzrostu efektywności i bezpieczeństwa, jednocześnie umożliwiając pracownikom skupienie się na najważniejszych zadaniach”.

W ubiegłym miesiącu Ford zaprezentował nowego, w pełni elektrycznego Explorera, który będzie pierwszym elektrycznym modelem osobowym firmy, montowanym na dużą skalę w Centrum Produkcji Samochodów Elektrycznych Forda w Kolonii. Do 2026 roku Ford planuje sprzedawać w Europie ponad 600 000 pojazdów elektrycznych rocznie, a do roku 2030 zaoferować klientom gamę w pełni elektrycznych modeli osobowych.


Od dwóch i pół roku Ford prowadzi próby rozwiązania z Instytutem Inżynierii Samochodowej Politechniki Braunschweig oraz z Kopernikus Automotive. Federalne Ministerstwo Gospodarki i Ochrony Klimatu przekazało na ten cel dofinansowanie w wysokości 2 mln euro.

Projekt E-SELF wykorzystuje do sterowania i monitorowania pojazdów komunikację pomiędzy samochodem a infrastrukturą. Czujniki umieszczone wokół zakładu mogą identyfikować zagrożenia znajdujące się na drodze pojazdu, takie jak osoba lub inny samochód, a w razie potrzeby wymuszać hamowanie lub zatrzymanie.

Same testy końcowe mogą obejmować kilkanaście lub więcej przejazdów między różnymi lokalizacjami, zanim samochody dojadą na parking, gdzie czekają na odbiór i dostawy drogą lądową, koleją i promem. Dzięki wykorzystaniu rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji, pojazdy te po prostu przejeżdżałyby wszystkie te odcinki autonomicznie, kończyłyby naładowane i gotowe do jazdy. System działa w przypadku wszystkich modeli wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów, elektroniczną kontrolę stabilności, elektryczny hamulec postojowy i elektronicznie sterowany układ układ kierowniczy; jedynym dodatkowym wymogiem jest inteligentny moduł komunikacyjny umożliwiający interakcję z infrastrukturą.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Wirthwein Polska Sp. z o.o.
Nifco Poland Sp. z o.o.
T.ERRE POLSKA Sp. z o.o.
Promot - Zakłady Metalowe Sp. z o.o.
ABC Colorex Sp. z o.o.
MRS ELECTRONIC Sp. z o.o.