Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Konsorcjum firm Solaris Bus & Coach oraz Škoda Electric dostarczy kolejne trolejbusy do Budapesztu. 48 pojazdów Trollino będzie wyposażonych w dodatkowe zasilanie bateryjne, umożliwiające jazdę bez sieci trakcyjnej.

Nowe zamówienie jest kolejną transzą w ramach umowy ramowej podpisanej w 2014 roku. Dzięki tej długofalowej inwestycji metropolii, po ulicach stolicy Węgier będzie kursowało łącznie 108 Solarisów Trollino.

W 2014 roku konsorcjum firm Solaris Bus & Coach oraz Škoda Electric podpisało ze spółką przewoźników miejskich Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK) kontrakt na dostawę 24 trolejbusów. Przetarg obejmował również opcję zakupu kolejnych 84 pojazdów w dwóch długościach, 12 i 18 metrów. Początkowo przewoźnik BKK domówił 36 trolejbusów. Realizację tego kontraktu rozpoczęto w 2015 roku, dostarczając dotychczas do Budapesztu łącznie 60 trolejbusów.

W ostatnich tygodniach przewoźnik ponownie skorzystał z możliwości rozszerzenia zamówienia i domówił 12 jednoczłonowych Trollino 12 i 36 przegubowych Trollino 18. Ich dostawy rozpoczną się jesienią 2022 roku. Najnowsze zamówienie na 48 pojazdów wyczerpuje pulę z umowy ramowej z 2014 roku.

„Budapeszt daje wspaniały przykład długofalowego i konsekwentnego działania na rzecz dbania o środowisko i swoich mieszkańców. Cieszymy się, że nasze wyjątkowe, bezemisyjne trolejbusy wspierają komunikację w tym pięknym, zabytkowym mieście. Łącznie to 108 pojazdów! To prawdziwy zaszczyt, tym bardziej, że nasza współpraca rozpoczęła się już w 2014 roku, a BKK dwukrotnie skorzystało w tym czasie z rozszerzenia swojego pierwotnego zamówienia” – powiedział Petros Spinaris, Członek Zarządu firmy Solaris ds. Sprzedaży i After Sales.

Elektryczne trolejbusy, które są przygotowywane dla Budapesztu, będą całkowicie niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację, system monitoringu, kamerę cofania oraz system przeciwpożarowy. Na komfort jazdy pasażerów wpłynie nowoczesne oświetlenie wnętrza typu LED. Technologia ta będzie również zastosowana w reflektorach zewnętrznych oraz światłach do jazdy dziennej.

Czeski producent dostarczy system trakcyjny trolejbusów oraz zestaw baterii umożliwiający jazdę przez minimum cztery kilometry bez wykorzystywania zasilania z sieci trakcyjnej. Dwunastometrowe Trollino będą wyposażone w elektryczny silnik o mocy 160 kW. W wersji osiemnastometrowej będą natomiast wykorzystane silniki o mocy 250 kW.

Autobusy i trolejbusy Solaris są obecne na Węgrzech od 2002 roku. Po ulicach węgierskich miast – Budapesztu, Debreczyna, Nyiregyháza i Paksu – jeździ ponad 150 pojazdów tej marki.
0
Udostępniono
baza dostawcow

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

VIA Technika Obróbki Powierzchniowej Sp. z o.o.
Alucrom Sp. z o.o.
METCHEM Sp. z o.o.
RABUGINO Sp. z o.o.
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
Bodycote Polska Sp. z o.o.