Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Półprzewodniki są obecnie podstawowym elementem zapewniającym wydajność, bezpieczeństwo i funkcjonalności opracowanym dla klientów pojazdom Stellantis, a także będą nim w przyszłości dla platform STLA BEV.

W obliczu rosnącego zapotrzebowania na półprzewodniki ze strony przemysłu motoryzacyjnego, Grupa Stellantis wdraża zdywersyfikowaną strategię mającą na celu zarządzanie i zabezpieczenie długoterminowych dostaw kluczowych mikrochipów. Opracowana przez wielofunkcyjny zespół strategia została przygotowana w oparciu o rygorystyczną ocenę potrzeb klientów w zakresie zaawansowanych funkcji technologicznych i skupienie się na realizacji celów określonych w planie Dare Forward 2030 .

Skuteczna strategia, na bieżąco aktualizowana, obejmuje:
  • wdrożenie bazy danych półprzewodników w celu zapewnienia pełnej przejrzystości w zakresie zawartości półprzewodników;
  • systematyczną ocenę ryzyka w celu proaktywnego unikania i usuwania starszych komponentów;
  • prognozowanie długoterminowego popytu na poziomie chipów w celu wsparcia umów na dostawy z producentami chipów i odlewniami krzemu;
  • wdrożenie i egzekwowanie Green List w celu zmniejszenia różnorodności chipów oraz, w przypadku przyszłych niedoborów chipów, zapewnienie Stellantis kontroli nad alokacją;
  • bezpośredni zakup krytycznych komponentów u producentów chipów, w tym długoterminowa gwarancja dostaw chipów.

Grupa Stellantis rozpoczęła współpracę ze strategicznymi dostawcami półprzewodników, takimi jak Infineon, NXP® Semiconductors, Onsemi i Qualcomm, aby dalej ulepszać swoje nowe platformy i najnowocześniejsze technologie STLA. Ponadto Stellantis współpracuje z aiMotive i SiliconAuto, aby w przyszłości opracować własne półprzewodniki.

„Skuteczna strategia dotycząca półprzewodników wymaga dogłębnej wiedzy na temat zarówno samych komponentów, jak i branży” - powiedział Maxime Picat, dyrektor ds. zakupów i łańcucha dostaw w Stellantis. „W naszych samochodach mamy setki bardzo różnych półprzewodników. Zbudowaliśmy kompleksowy ekosystem, aby zmniejszyć ryzyko, że jeden brakujący chip zablokuje nasze linie. Jednocześnie kluczowe możliwości pojazdu zależą bezpośrednio od innowacyjności i wydajności pojedynczych urządzeń. Tranzystory SiC MOSFET zwiększają zasięg naszych pojazdów elektrycznych, natomiast zdolność obliczeniowa najnowocześniejszych układów SoC jest niezbędna dla doświadczeń i bezpieczeństwa klientów”.

Do tej pory Stellantis zawarł bezpośrednie umowy na dostawy półprzewodników, których wartość zakupu przekroczy 10 miliardów euro do 2030 roku. Umowy te obejmują szeroki zakres niezbędnych mikroukładów, w tym:
  • Tranzystory MOSFET z węglika krzemu (SiC), które są niezwykle ważne dla zasięgu pojazdów elektrycznych.
  • Jednostka mikrokontrolera (MCU), niezbędny element obszarów obliczeniowych architektury elektronicznej STLA Brain.
  • System-on-a-chip (SoC), w którym wydajność jest niezbędna dla wysokowydajnego przetwarzania komputerowego (HPC), które z kolei zapewnia funkcje informacyjno-rozrywkowe w pojazdach oraz funkcje wspomagania autonomicznej jazdy.
Półprzewodniki odgrywają kluczową rolę w pojazdach, które napędzają transformację Stellantis, przekształcając ją w firmę technologiczną zajmującą się zrównoważoną mobilnością, zgodnie z założeniami Dare Forward 2030. Obejmuje to włączenie funkcji i funkcjonalności do globalnych platform STLA (Small/Medium/Large/Frame) samochodów elektrycznych oraz dostępną zawsze i wszędzie łączność, możliwość zdalnej aktualizacji oraz elastyczną, ukierunkowaną na usługi architekturę elektryczno-elektroniczną, która stanowi podstawę platform STLA Brain, STLA SmartCockpit i STLA AutoDrive opartych na sztucznej inteligencji.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

WOLMOT Sp. z o.o.
RAMPF Production Systems GmbH & Co.
Bimax Sp. z o.o.
GABEC
Wirthwein Polska Sp. z o.o.
ST TRADING Sp. z o.o. (NORM HOLDING)