Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
Volvo Cars kreśli plany następnego modelu samochodu. Wiadomo już, że przy jego produkcji centralną rolę odegra technologia hartowania w procesie tłoczenia.
Firmie AP&T powierzono dostawę gotowej instalacji do produkcji elementów nadwozia właśnie z wykorzystaniem metody hartowania w procesie tłoczenia. Linia stanie w należącej do Volvo fabryce w Olofström w południowo-wschodniej Szwecji.

- Dla Volvo Cars jest to ważna decyzja strategiczna, a dla nas duże i prestiżowe zamówienie - mówi Per Josefsson, dyrektor AP&T ds. globalnej sprzedaży i serwisu.

Bezpieczeństwo i ekologia w centrum uwagi
Technologia hartowania w procesie tłoczenia umożliwia produkcję elementów nadwozia łączących w sobie małą masę z dużą wytrzymałością i sztywnością. Dzięki temu samochody mogą być lżejsze, a przez to oszczędniejsze, bez uszczerbku dla bezpieczeństwa. Te zalety są zgodne z pragnieniem firmy Volvo, by produkować samochody gwarantujące najwyższy poziom bezpieczeństwa, a przy tym przyjazne dla naturalnego środowiska.

W obecnie produkowanych samochodach Volvo elementy wytwarzane metodą hartowania w procesie tłoczenia stanowią od siedmiu do siedemnastu procent masy nadwozia. W karoseriach następnej generacji budowanych na nowej platformie Volvo udział części produkowanych przy wykorzystaniu tej technolologii ulegnie podwojeniu.
Chodzi tu przede wszystkim o elementy tworzące tak zwaną klatkę bezpieczeństwa. Jest to specjalna konstrukcja otaczająca wnętrze pojazdu, której zadaniem jest chronić kierowcę i pasażerów w przypadku ewentualnej kolizji.

Hartowanie w procesie tłoczenia we własnym zakresie
Chcąc zapewnić sobie dostęp w długofalowej perspektywie do elementów wytwarzanych przy użyciu technologii hartowania w procesie tłoczenia o odpowiedniej jakości za odpowiednią cenę, firma Volvo postanowiła zainwestować w tę technologię we własnych obiektach. Własna produkcja stanowić będzie uzupełnienie do elementów nabywanych z zewnątrz. Trzeba przy tym zdawać sobie sprawę, że producenci z branży motoryzacyjnej w coraz większym zakresie wykorzystują części wytwarzane metodą hartowania w procesie tłoczenia, więc może się okazać, że moce produkcyjne poddostawców w niedalekiej perspektywie będą niewystarczające.

Zwycięska koncepcja AP&T
Firma Volvo podjęła decyzję o inwestycji w lipcu 2011 roku. Od tego czasu Roger Mattsson - odpowiedzialny szef projektu w Volvo Cars w Olofström - i jego zespół ciężko pracują, przygotowując fabrykę do przyjęcia nowej technologii.

Szczególnie ważne było znalezienie partnera, który byłby w stanie dostarczyć odpowiednie rozwiązanie. Firma AP&T zaprezentowała koncepcję hartowania w procesie tłoczenia, która łączy sprawdzoną i nową technologię doskonale pasującą do wymogów Volvo.

Negocjacje zakończono w październiku 2011 roku, a obecnie obie firmy prowadzą intensywne prace, których przedmiotem są kwestie konstrukcyjne, testy i analizy. W ich wyniku powstaną dwie kompletne i gotowe do natychmiastowej eksploatacji linie pras wykorzystujące technologię hartowania w procesie tłoczenia, które będą mogły pracować przez całą dobę. Realizowana przez AP&T dostawa obejmuje poza wyposażeniem technicznym służącym do przetwarzania półfabrykatu w gotowy element karoserii także szkolenie, serwis i pomoc techniczną. Planuje się, że realizacja przedsięwzięcia zakończy się w 2015 roku.

W Olofström powraca wiara w przyszłość
Dla Volvo w Olofström nakłady na technologię hartowania w procesie tłoczenia oznaczają powrót wiary w przyszłość po kilku trudnych latach zapoczątkowanych kryzysem finansowym 2008-2009. Ta długofalowa strategiczna inwestycja pozwoli firmie Volvo nadal konstruować bezpieczne samochody o niskim zużyciu paliwa i niskiej emisji spalin i przez to wzmocnić swoją konkurencyjność na światowym rynku. Jednocześnie inwestycja potwierdza, jak ważne dla firmy są zakłady w Olofström.

Przełom dla AP&T
Jeśli chodzi o AP&T, ta transakcja należy do największych w historii firmy, a przy tym jest to pierwsza dostawa realizowana dla Volvo Cars.

- Bardzo cieszy nas, rzecz jasna, że realizujemy zadanie dla Volvo, znanej na całym świecie marki najwyższej jakości produktów i jednocześnie firmy, która swoim dostawcom stawia bardzo wysokie wymagania. Transakcja jest potwierdzeniem słuszności naszej decyzji dotyczącej świadomego postawienia na hartowanie w procesie tłoczenia. To wzmacnia naszą czołową pozycję w branży w tym obszarze - mówi Per Josefsson.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Craemer GmbH
GABEC
Stokvis Tapes Polska Sp. z o.o.
T.ERRE POLSKA Sp. z o.o.
SJM EUROSTAT SAS
Zakład Wyrobów Metalowych STRUMET Sp. z o. o.